"האח הגדול" פרק 37: השינוי של סימה לא הצליח לשכנע את הצופים

ההדחה של סימה הגיעה אחרי שבימים האחרונים היא הבינה שהגזימה והורידה פרופיל, אבל השינוי לא היה מספיק משכנע. ומתי אביבית תתאפס על עצמה? "האח הגדול" פרק 37

סימה במשימת קוריאה (מתוך "האח הגדול")
סימה במשימת קוריאה (מתוך "האח הגדול")
5 באוגוסט 2018

אחרי ציפייה מורטת עצבים, שנמתחה הרבה מעבר לנדרש, סימה סוף סוף הודחה. שזה 7/10 במדד הקתרזיס שלנו ו-0/10 במדד התזמון. דווקא בתקופה האחרונה, לאחר שמרבית הדיירים תפסו ממנה מרחק – ובעיקר לאחר שהחבר הטוב (לשעבר) ישראל נזף בה על ההתנהגות כלפי אביבית – סימה התחילה לעשות חושבים והורידה את הראש. הטונים ירדו, הדרמות נרגעו והשיא הגיע אמש, בזמן שניגשה להתחנף ללא אחרת מאביבית.

זה קרה כמה רגעים אחרי שהדיירים התחלפו במשימת קוריאה: הדיירים מהצפון עברו לדרום ולהפך – מה שאילץ את אביבית לעטות על עצמה מדים אפרוריים וגמלוניים בתוספת פאה קצרה וסתמית. הלוק החדש הוביל לזעקות שבר מגוחכות מצדה, הרי היא פאקינג אביבית בר זוהר, איך היא יכולה להיראות גברית כל כך?

אביבית מתייפחת על הלוק (מתוך "האח הגדול")
אביבית מתייפחת על הלוק (מתוך "האח הגדול")

בפרקים הקודמים של "האח הגדול":
עכשיו ברור למה אלי לא עף מהבית
במחאת הדיירות לא היה שום דבר פמיניסטי
הסרטון שצונזר מוכיח – לתומר הגיע ללכת הביתה

בשיאו של אקט החנופה, ובזמן שמירב צוחקת עליה מהצד, סימה חיזקה את אביבית הבוכייה באמירות כמו "כוחן של הנשים הוא בפה שלהן" (את מבינה את האירוניה, נכון?) ו"את יפה בכל מצב", ושכדאי לה פשוט ליהנות מכל העסק. אחר כך, בשיחה עם דניאל ורועי, היא ציינה שהיא לא מסכימה עם הרבה מדבריה של אביבית, אבל אוהבת אותה מאד. מאז הזגזוגים של יאיר לפיד לא נתקלנו בעבודת משחק משובחת כל כך.

למזער נזקים זה לגיטימי, להכות על חטא ולהתנצל זה רצוי – אבל מפגן צביעות זה הכי טרן אוף, והצופים לא פספסו את זה. החלק המשפיל מבחינתה של סימה, אפילו יותר מקליפ הסיכום שרובו התמקד בהתנפלות הזכורה על אביבית, זה שאפילו דניאל ניצלה מהדחה. קארמה איז אה ביצ' וזה.

ואיך המצב בבית בכללי? ובכן, אם להשתמש במילותיה של מירב – "זוהמת על", ואם לדייק, "איזה בית זה הפך להיות, גן חיות". כצפוי וכפי שהתרענו, אלי ממשיך לעשות בלגן מהז'אנר הנחות ביותר בבית, ומרבית הדיירים בהלם. איך אפשר לריב עם רועי? איך הגעת למצב שאתה מעצבן את מריה? רגע אחד אלי מדבר עם מריה ומכנה את רועי "בעלה". מריה מבקשת שלא יקרא לו ככה, אלי משיב שיקרא לו איך שהוא רוצה. בהמשך הוא מעיר למירב שהיא מקטרת הרבה על הבוקר, מכנה אותה "צבוע" ומציין שיש לה תאבון גדול. אדל, שמנסה להרגיע את העניינים, זוכה לכינוי החינני "נחש", ומסתבר שהיא יצאה בזול – כי רועי – שמבקש לצדד באדל ולהדגיש שדווקא אמרה שאלי אדם טוב, מסתפק ב"שפן". אחרי כל זה המורה אביבית קוראת לו החוצה לנזיפה, צובטת אותו באף ומתחננת שלא ידבר לא יפה. גאד.

אדל ומריה נגד אלי (מתוך "האח הגדול")
אדל ומריה נגד אלי (מתוך "האח הגדול")

עוד בפרק: מתיחות על בין אביבית ומירב על רקע ענייני אלי. בזמן שמירב עישנה בחוץ ניגשו אליה ישראל ואלי וביקשו ממנה מצית, והיא בתגובה השליכה אותה על הדשא. אלי פצח בשירת "אישה רעה רוע-רוע-רוע" (בכל זאת, הוא אוחז במיקרופון שמחייב אותו לשיר ולא לדבר כחלק מהמשימה). הקטע הזה הצטרף לשאר היציאות הפוגעניות של אלי על דיירים בבית וחילק אותם לתומכי ומתנגדי אלי. אביבית המשיכה להגן עליו בצורה עיוורת וטענה שכולם מתסיסים אותו (קצת מזכיר את "תראי מה גרמת לי לעשות" של גברים מכים), מה שגרר ריב בינה לבין מירב. הגיבוי חסר הפשרות הזה הוביל לכך שגם החברה הטובה מהבית, אדל, בוחרת לעבור צד ולהצהיר נאמנות למירב.

מירב רבה עם אביבית (מתוך "האח הגדול")
מירב רבה עם אביבית (מתוך "האח הגדול")

אנחנו בעיקר מקווים שאביבית תתעשת ותבין שלגבות את אלי זה מטומטם בעליל, בכל זאת – שפכנו עליה המון מילים יפות עד היום ולאכול את הכובע זה לא ממש הקטע שלנו.

לא נגענו

"תספוג אותי, נסיך" (מירב לא מתרגשת מההערות של אלי)

"לא מזיז לי כל הדיבור הזה של עבד אל עבד" (ישראל לא מתרשם מהסגנון של מירב)

"הבן אדם לא מסתכל על הדבשת של עצמו" (דניאל לא מאמינה בגמלים)

"אני לא אמרתי לה 'שמנה', אני אמרתי לה שיש לה תאבון" (אלי מבקש להעמיד דברים על דיוקם)

"אני אביבית, אני לא יכולה להיראות ככה" (אביבית, סוף כל סוף, מפתחת מודעות עצמית?)

עתידות

פיצוץ על-חלל בין אלי לבין דמותו המשתקפת במראה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד