"האח הגדול" פרק 44: רגע לפני הסוף, מריה נתנה את הופעת חייה

פסטה עם טונה וציור של חזיר - הפיינליסטים נאמו לאומה והפיקו פנינים שייקח לנו זמן לשכוח. מי שנתנה בראש הייתה דווקא מריה, אבל עכשיו באים? "האח הגדול" פרק 44

‏‏מריה נואמת (מתוך "האח הגדול")
‏‏מריה נואמת (מתוך "האח הגדול")
30 באוגוסט 2018

זה לקח עונה שלמה, כמעט ארבעה חודשים, אבל הפרק אמש (רביעי) היה לגמרי הפרק של מריה. סופסוף. נכון, לאחרונה היא כבר משתפת בדברים אישיים – כמו הקשר החריג עם משפחתה וחוסר הביטחון העצמי, אבל אתמול הרגשנו מחוברים אליה מאי פעם. אם היא הייתה מתנהלת ככה מהרגע הראשון היינו נקשרים אליה מאד, אבל הקושי החברתי גרם לה להיחשף רק קרוב מאד לקו הסיום.

זה קרה במשימת הקמפיין, שבה האח ביקש מהפיינליסטים לנאום לאומה במשך 15 דקות. מריה הייתה מדהימה: היא דיברה בכנות ובלי קלישאות על הדרך שעברה בבית; על איך בהתחלה היה לה קשה לייצר קשרים ושיחות, שתהתה איך זה שכולם צוחקים ונהנים והיא פשוט לא. "לא הייתי מודעת לזה שיש לי חרדה חברתית", שיתפה אושיית האינסטגרם, שמתברר שלגמרי הייתה מודעת לביקורת עליה: היא אמרה כי הרגישה שכולה מסביב דומיננטים וצבעוניים והיא לא מוציאה מילה, מה שגרם לה להיות מופתעת כששרדה את ההדחות. כמו כולם גם מריה מרגישה שהחוויה שינתה אותה, אבל שלא כמו כולם, היא צללה גם לנושאים שפחות כיף לדבר עליהם. על הרומן הרגשי שלה עם רועי מתחילת העונה אמרה כי אכן פיתחה רגשות, שהחווייה בבית מבלבלת ושהיא מתנצלת. רגעי השיא של מריה, ללא ספק, אבל הדיליי עלול לעלות לה בגמר.

בפרקים הקודמים של "האח הגדול":
מירב מנסה לכפר על הטעות שלה
נקמת הדיירים המודחים
פחות מחודש לגמר וזה מה שקיבלנו?

נאום מוצלח נוסף היה זה של אביבית, באופן לא מפתיע. היא דיברה על כך שהעונה סבלה פי מיליון לעומת הפעם הקודמת בבית (היוש סימה) ועל זה שבנות אף פעם לא קיבלו אותה. היא גם התנצלה בפני אביה על שלא הספיקה להכין לו את המנה האהובה עליו, פסטה עם טונה, כמו שביקש בפעם האחרונה שדיברו – מה שנראה כמו אקט ציני, אבל בהמשך מתברר שאביה איבד תחושת טעם וקשה לו לאכול. לא יודעים, זאת אביבית, תחליטו בעצמכם. היא חתומה גם על משפט שצריך להדפיס על חולצות דחוף – "אני לא זמרת, אני לא שחקנית, אני לא רקדנית, מה אני? אביבית!", והצהירה שאם תזכה תיתן 100 אלף שקל לישראל ואליאב (נו באמת), אבל בגדול זה מקרה קלאסי של לא להסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו.

נקסט. מי שהתקשה עם המעמד היה אליאב, שהפיק פנינים שייקח לנו זמן לשכוח. הוא פתח בכך שאין לו הרבה מה לומר, כמו שקרה ברוב הזמן שלו בבית. הוא ציטט את עומר אדם, הציג ציור של חזיר שצייר על הדף ברגע של שעמום ואיפשהו באמצע ציין שההשתתפות בתוכנית היא חלום מבחינתו, שהשתדל לקבל את כולם ולנטוף אופטימיות לכל עבר. השיא (השלילי) הגיע בדמות המשל של הדף הלבן שנראה דף לבן, אך ברגע שמציירים עליו נקודה שחורה רואים רק את הנקודה השחורה. את כל הסצנה הוא מסכם, איך לא, ב"זהו, מה, לא עברה רבע שעה?".

הנאום הבא היה של מירב, שלגמרי מודעת לעובדה שהיא נתפסת כדיירת הזועמת. היא דיברה על כך שהאמוציות בבית בשיאן ושהשתדלה להיות אותנטית תמיד, לטוב ולרע. כשהיא הגיעה לחלק שבו היא למדה לשים את האגו בצד היא איבדה אותנו, ואז סיכמה: "לא רמסתי אף אחד והתווכחתי רק עם מי שהתווכח איתי". את הבלגן עם אביבית היא עדיין מנסה לתקן לפני הגמר (זוכרים את הפדיקור מהפרק הקודם?), וציינה, "הכל היה שלי". נו, מילא.

נסיים עם נאומו של מי שמסתמן כפייבוריט לזכייה, ישראל. הוא בחר שלא לכתוב מילים על דף, ובמקום זה צייר (בכישרון רב) ציוני דרך בחייו – מהתקופה שהיה נער חרדי, חייל לוחם וכן הלאה. בניגוד למריה, ישראל לא נמנע מקלישאות, אבל איכשהו זה עבד עלינו: הוא דיבר על זה שהבית גילה לו רגשות שלא הכיר בעצמו, בהם האהבה למגי (שבאופן כללי גרמה לו לחזור לגיל 16) – רגש שלא ידע איך לקבל לפני שנכנס ל"אח הגדול". האם זה הגמר שהופך אותנו לאקסטרה אמוציונלים? שיאללה.

הציורים של ישראל (מתוך "האח הגדול")
הציורים של ישראל (מתוך "האח הגדול")

לא נגענו

"קבלו את סינדרלה, אביבית בר זהר" (אביבית חוטאת בשיגעון גדלות ושיגעון דיסני כאחד)

"אליאב, הילד מקרית גת שחלם להיות בגמר" (אליאב עובד על המיתוג העצמי)

"הוא יש לו זמן, אנחנו אין לנו" (מירב לא מתרשמת מכישורי הרטוריקה של ביבי)

"תביא את התנ"ך, תפתח בעמוד 286" (אביבית מחפשת תשובה לזהות הזוכה בגמר)

"איזו מתוקה את עם הוואזה על הראש" (ישראל מתרשם מההד-פיס של אביבית)

חמישיית הגמר (מתוך "האח הגדול")
חמישיית הגמר (מתוך "האח הגדול")

עתידות

ישראל לוקח בענק, אביבית מתברגת במקום השני ולמי אכפת מכל היתר.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד