"האח הגדול VIP" פרק 8: מה יש באורלי שמשגע את כולם?

אורלי שוב עלתה על המוקד, הפעם מול ויקי שבסוף גם התנצלה. לעומתה, נרי ממשיכה להיות פרומו אנושי לצדקנות מזויפת ושי חי עוד רגע צועק על מחבת. "האח הגדול VIP" פרק 8

אורלי שוב על המוקד (מתוך "האח הגדול VIP")
אורלי שוב על המוקד (מתוך "האח הגדול VIP")
7 בפברואר 2019

אורלי היא הדיירת הקשה ביותר לעיכול בבית האח הגדול, אך היא גם הכי מעניינת. דווקא הליהוק התמוה שלה הפך לגורם משמעותי בדינמיקה הקבוצתית העונה – הרי היא לא מתנהגת או נשמעת כמו שאר הדיירים, ורבים מהם פשוט משתגעים מזה. כך היא מוצאת את עצמה שוב ושוב על המוקד. אמש (רביעי) הייתה זאת ויקי שיצאה לצעדת הפריכיות ונכנסה בה חזיתית בוויכוח מכוער, נטול פואנטה ונטול גלוטן.

כולם מרכלים על אורלי והיא מודעת לזה – מודעות עצמית היא למעשה הצד החזק שלה, והיא מתעלת אותה לאפיקים פורים יותר מלהיכנס למריבות. מול נרי, לדוגמא, היא הודתה שנפגעה כשקראה לה "סוציופתית", ובמקום להתחשבן איתה ניסתה להסביר לה איך זה להיות בנעליים שלה, שכן מגיל צעיר היא מתמודדת עם קושי חברתי; היא אוהבת אנשים וחברה אך זקוקה גם לספייס. פרק אחר פרק אורלי מקלפת שכבות נוספות באישיותה המורכבת ומצליחה לעורר מחשבה בעונה שכולה שאריות שי חי מחוממות.

הלילה ב"ברטה" (ותודה לחברה אביבה שהביאה אותה עד הלום) הגיעה בטיימינג טוב עבורה, אחרי התלהטות הרוחות סביבה. ויקי התחרטה על הריב ולמחרת בבוקר התנצלה בפני אורלי וביקשה לפתוח דף חדש.

בפרקים הקודמים של "האח הגדול VIP":
האם נרי תודח בקרוב?
שי חי חזר ויש לו חיילים חדשים
שי חי קיבל כאפת מציאות, והיא בדרך לפרצוף של עדי

מנגד, נרי ממשיכה להיות פרומו אנושי לצדקנות מזויפת. היא התעקשה להידחף לריב בין ויקי לאורלי, אבל חלילה לא כדי להשכין שלום. היא נזפה באורלי שכינתה את ויקי "ברברית" (ויקי הטיחה באורלי דברים חמורים יותר), והוסיפה שמן למדורה כשניגשה לוויקי והצהירה שהיא עומדת לבכות, ושאורלי עשתה ממנה אשפה. "כולם אוהבים אותך חוץ מאחת", ניחמה אותה בהמשך. ניסיון ההשלמה שלה עם אורלי היה מזויף וגמלוני.

אבל זה עוד כלום. בשיחה עם הישאם תיארה נרי את עדן, אחת הדיירות העדינות בבית, כבעלת התנהגות כוחנית, חמומת מוח בצורה קיצונית והוסיפה: "אני חושבת שזה ההורמונים". זו אחת ההערות הכי מקטינות שנתקלנו בהן העונה, והיא פשוט חלפה מתחת לרדאר. כשעדי אומר מילים מכוערות הוא עושה זאת בצורה נבחנית יותר, אבל הסגנון של נרי לא מחפה על האכזריות של מילותיה.

 

העץ הנדיב

אם עץ נופל ביער ואף אחד לא שומע, האם הוא השמיע צליל? ואם שי חי מתפרץ על דייר והדייר לא מגיב, האם שי חי דיבר? הרי כשלא מאפשרים לו לחרחר ריבים, שי חי פשוט קמל לתוך עצמו, שכן מלבד הגיגים בשקל והתבהמות צדקנית אין לו מה להציע. אמש הוא ניסה לכוון את האש כלפי אסף ההמום. תקציר המטעמים: "שק הפטישים הטיפש והצבוע", "שוליה", "טיפש", "כלבלב". אסף, שכידוע נמנע מוויכוחים בכל מחיר, ספג את ההערות בשקט ולא שיחק לידיו. פלא שצבא האמת של שי חי החליט להמליך את עדי למפקד החדש?

מי שדווקא פצה את פיו סוף סוף הוא לא אחר מהישאם. כשעדן ניסתה לעצור אותו מלהתסיס את האווירה כלפי אורלי, הוא התעצבן. שיחת הליבון המאוחרת שניהלו הייתה פשוט מגוחכת, עם טיעונים כמו "את לא מחליטה עליי" ופספוס הפואנטה (עדן ניסתה לומר לו שלא היה נוכח בתחילת הוויכוח). ברצינות? עד שאתה פותח את הפה, זה מה שיש לך להגיד?

בהמשך הפרק כיכבה משימת הצלצול, שכללה משימות נחמדות וכיפיות ובעיקר העניקה לנו קצת אוויר מכל הריבים בבית. רק רשת, נשמות, מה נהיה – מדור חיפוש קרובים? בפרק שעבר הבן של עדי חגג בר מצווה לצד אייל גולן, ועכשיו הצעת נישואין של בנה של ויקי לבת זוגו?

כחלק מהמשימות, שי חי, שכבר לא זוכר באיזה תפקיד הוא, החליט להגיש מנחת שלום לאורלי. ההפקה, שלא הייתה מרוצה מהמהלך החיובי, הטילה על אורלי לבחור פומבית דייר שייכנס אוטומטית לרשימת ההדחה: אהלן, הישאם. מלבדו, מועמדים להדחה בינתיים עדי, אורלי, נרי, נטלי, שי חי ועדן. לא יותר פשוט לסמן מי לא מועמד להדחה?

לא נגענו

"אני מבטיח לך שיהיו לך פריכיות" (שי חי מרעיף אהבה על אורלי)

"לקח לי זמן להבין שהיא בלטה" (נרי מחמיאה לעדן)

"את לא בעלת הבית, לא בעלת המטבח ולא בעלת הסחורה פה" (אורלי עושה שיחת ריענון לוויקי)

עתידות

שי חי, שמגיע למיצוי מהתפרצויות על דיירי הבית, יפרוץ בוויכוח סוער עם מחבת.

← "האח הגדול VIP", רביעי ב-21:00 ושבת ב-21:15, רשת 13

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד