אהבה זה כואב: פרקי הוולנטיינ'ז דיי הכי טובים בטלוויזיה

מתוך פרק הוולנטיינ'ז דיי של "מופע שנות ה-70"
מתוך פרק הוולנטיינ'ז דיי של "מופע שנות ה-70"

כישוף שהשתבש ב"באפי", דייט כושל בין אריק לדונה והשקיעה המדכאת לבורגנות של מוניקה וצ'נדלר. מתבאסים על ולנטיינ'ז דיי? לפחות תעשו את זה עם הפרקים הכי טובים בטלוויזיה

14 בפברואר 2019

ולנטיינ'ז דיי שוב איתנו, עם הבאסה והשוקולדים וכל השיט. אם גם אתם מתעבים את היום הזה, כנראה שתבלו אותנו כמונו – מול הטלוויזיה. אז למה לא לעשות מזה ערב מוצלח יחסית? הנה הפרקים הכי טובים ששודרו לכבוד החג האיום, וזה מתאים גם לזוגות דביקים שרוצים להרגיש טוב עם עצמם.

>> 15 המלצות נטפליקס מושלמות לוולנטיינ'ז על הספה
>> מוזיקה, ללב היא חודרת: 10 שירים מחרמנים מכל הזמנים

אחת שיודעת

הפרק: "Crazy Stupid Love" (עונה 5, פרק 15)
אמ;לק: אין לכם חיים? תתעסקו בדרמות של אחרים

פרק חג האהבה הזה הגיע רגע אחרי שיא דרמטי בסדרה – צמד פרקים שסבבו את החתונה המלכותית של בלייר והנסיך לואי, שהסתיימה באסון ובנטישת האירוע על ידי בלייר, בסיועו של דן האמפרי. איך תתעלה הסדרה על ההיסטריה הזו? עם פרק קטן, חמוד ומטופש. כיאה לסדרה הפרק מלא בתככים, מזימות ומניפולציות שמטרתם להביא את כל הדמויות למקום אחד (במקרה זה מסיבת חג האהבה) ולגרום להן לריב. כיאה לרומן המוזר אך קצת חמוד של דן ובלייר, הפרק נפתח כשאיש מכירות של קרטייה שואל את דן אם הוא רוצה להביא תכשיט במתנה לאהובתו, אבל הוא מסתפק במתנה של היפסטרים מברוקלין – סרטי איכות על בלו־ריי.

באפי קוטלת הערפדים

הפרק: "Bewitched, Bothered, and Bewildered" (עונה 2, פרק 16)
אמ;לק: פנטזיית אימה על נושא רומנטי

הפרק הזה מזכיר יותר תאונת רכבת מאשר ארוחה לאור נרות, אבל יש לו סוף טוב שמונע ממנו להיות פרק האנטי ולנטיינ'ז דיי המושלם. זאנדר שבור לב אחרי שאהובתו קורדליה בחרה מכל הימים בשנה דווקא את הערב טרום ולנטיינ'ז כדי להיפרד ממנו. הפתרון המתבקש – גלידה ישר מהקופסה! סתם, כישוף אפל ומסוכן במטרה להחזיר אותה אליו, אבל הוא משתבש וגורם לכל אישה בעיר להתאהב בזאנדר עד כדי אובססיה. זה מוזר, מביך ובלתי נעים, אבל זו בעצם גם סכנת נפשות – לא רק עבורו, אלא גם עבור האקסית שהפכה לאויבת הציבור.

Bob’s Burgers

הפרק: "V for Valentine-detta" (עונה 8, פרק 8)
אמ;לק: מי צריך בנים כשהמשפחה שלך כל כך מטורללת

הפרק החדש ביותר ברשימה שודר רק לפני כמה שבועות, ובו האחות הבכורה במשפחה טינה נכנסת למצב קטטוני בעקבות שיברון לב. בניסיון לפתור את המשבר, אם המשפחה והאחות לואיז מזמינות את טינה להצטרף אליהן ליום כיף עם לימוזינה שכורה. זה מתחיל במייקאובר וממשיך לניסיון נקמה, בעידודה של הנהגת. כמו כל פרק בסדרה, גם זה מתוק, מצחיק ומוזר לאללה, והוא כנראה אותנטי יותר כסיפור על שיברון הלב הראשון מרוב סיפורי ה"בוכה כל היום, אוכל/ת ממתקים/מדבר/ת עם החבר/ה הטוב/ה, מתגבר/ת" שאנחנו רגילים לראות.

מופע שנות ה-70

הפרק: "First Date" (עונה 1, פרק 16)
אמ;לק: תיכוניסטים במסעדות יקרות זה מתכון לאסון

ולנטיינ'ז 1977. אריק אוהב את דונה. גם הייד. שניהם מנסים לארגן לעצמם פגישה איתה ביום החג, אבל הייד הטמבל מציע לה להיפגש ללמוד בספרייה ואריק הנועז הולך על המסעדה היוקרתית היחידה בחור שהם גרים בו. מובן שלאף אחד מהתיכוניסטים התפרנים אין כסף לסעוד שם, אז הם מזמינים את המנה הכי זולה בתפריט וגם לונג איילנד אייס טי, שדונה לא לגמרי מבינה כמה אלכוהולי הוא. כשאריק מנסה להציע לה חברות היא כבר שיכורה מדי מכדי לשמור על ארשת פנים רצינית. אחר כך הייד מגיע וגונב להם את האוכל. אחרי כוס קפה דונה ואריק הופכים רשמית לזוג. יש פרקים רומנטיים ממנו, אבל מעטים מזכירים יותר ממנו את הדייטים הראשונים שהצופים אשכרה חוו – מבוכה כללית, אי הבנות, יותר מדי אלכוהול ומעט מדי כסף בארנק.

רוק 30

הפרק: "Anna Howard Shaw Day" (עונה 4 פרק 13)
אמ;לק: כשאין לך דייט, ולנטיינ'ז עשוי להיות הזיה מסויטת

הדבר הכי מדכא בפרק הזה הוא שגם כשהגיבורה מנסה להעמיד פנים שהחג לא מעניין אותה בכלל, הוא מגיע באופן אישי להוריד לה כאפה ולצעוק "מי את בכלל?!". ליז למון מנצלת את היום הרומנטי כדי ללכת לטיפול שורש ואין לה מי שיאסוף אותה הביתה בסיום, כי כולם, מפתיע מאוד, קבעו תוכניות רומנטיות. כשהיא יוצאת מהטיפול היא מגלה שם את האקסים (ג'ון האם, דין ווינטרז וג'ייסון סודייקיס בהופעת אורח) ומתרגשת מהמחווה המקסימה, שהיא כמובן הזיה בהשפעת חומרי ההרדמה. יש גם עלילה צדדית סביב הפרידה הכואבת של ג'נה מהסטוקר שלה והופעת אורח של ג'ון בון ג'ובי, למקרה שהפרק לא מספיק מושלם גם ככה.

פרייז'ר

הפרק: "Three Valentines" (עונה 6 פרק 14)
אמ;לק: אהבה זה מבלבל, בעיקר כשאתה חרדתי

פרק שמתחיל עם ניילס שמתקשר להתלונן שהביאו לו את השמפניה הלא נכונה ואז כמעט שורף את הדירה של פרייז'ר לא יכול להיות רע. ואכן, במעט יותר מ־20 דקות בלבד נדחקו כאן שלושה סיפורי יום האהבה בלתי מושלמים בעליל: באחד ניילס מנסה לארגן ערב רומנטי, בשני פרייז'ר לא בטוח אם הפגישה שלו עם אשת יחסי ציבור (וירג'יניה מדסן בהופעת אורח) היא עסקית או רומנטית, ובשלישי מרטין (ז"ל) ודפני הולכים יחד לארוחת ערב שגורמת לדפני להילחץ שמא לעולם לא תמצא בן זוג. פרק מושלם לצופה הציניקן – במקום לנסות לשלב מתיקות והומור, הוא פשוט הולך עם הקומדיה עד הקצה ומשתמש בחג האהבה רק כתירוץ.

חברים

הפרק: "ההוא עם האונגי" (עונה 6 פרק 17)
אמ;לק: זוגיות נשחקת. תתמודדו

מה יותר מפחיד מדייט כושל, דייט מביך או לא דייט בכלל? הבורגנות. הפרק הזה פוגש את הזוגיות של מוניקה וצ'נדלר בשלב המנומנם והבלתי רומנטי שלה. נתחיל בזה שהפרק אפילו לא מתרחש ביום החג עצמו, כי מוניקה הייתה צריכה לעבוד אז הזוג בחר ערב אחר לחגוג את אהבתו. עם זאת, לאף אחד מהם לא ממש דחוף לעשות את זה. במקום מסעדה רומנטית, ספא או קלישאה אחרת הם מחליטים להישאר בדירה ולהחליף מתנות "בעבודת יד". גם מהרעיון התמוה הזה אף אחד מהם לא ממש מתלהב. צ'נדלר מוצא קלטת אוסף ישנה בבית ומתפלל שיהיו עליה שירים הולמים, בעוד מוניקה נעזרת בפיבי כדי להכין לו בובת ארנב מכוערת מגרביים. הקלטת היא כמובן מתנה ממוחזרת מאקסית של צ'נדלר, שהקליטה את עצמה מברכת אותו על גבי השיר האהוב על מוניקה. עדיין בא לכם להתאהב? בטוח?

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"