זו הפרזנטציה, טיפשים

המסרים של אורטל בן דיין הם משב רוח רענן והכרחי בפריים טיים, אבל אופן הגשתם גרם לה לאבד את מסעודה, סליחה, את ישראל משדרות

אורטל בן דיין. צילום יח"צ
אורטל בן דיין. צילום יח"צ
10 ביוני 2014

בשבוע שעבר הודחה אורטל בן דיין מבית האח הגדול ונדמה כי מאז הספידו אינספור טורים את דמותה השנויה במחלוקת, שנגדעה בדמי ימיה מנווה אילן וחזרה למקומה הטבעי והמוכר – קפה אלבי. אינספור שערות בוודאי נשרו מתסכול, ושיוו לבתי השחי הנשיים שטיפחו אותן מראה של מכורה ללייזר מביצרון, אך הבה נעמיד דברים על דיוקם – הכתובת הייתה על הנסט. מלהקי התוכנית לא בחרו בבן דיין כדי שתביא הביתה מיליון שקלים, הם בחרו בה כדי שתתניע בשבילם את העונה השישית, לאחר עונה רדומה למדי שכל מה שאנחנו זוכרים ממנה זה שאין גזענות והומופוביה שאי אפשר לכסות באיזה עלה תאנה אתיופי.

בעונה הזאת, לעומת זאת, הגיע זמנה של האג'נדה: זו שלא תאפשר לכם לקרוא לערסים ולפרחות ערסים ופרחות, זו שבה תנועו באי נוחות בכל פעם שבה תחשבו שהזמיר מבית שאן או הסבל הם קצת אהבלים, כי לא נעים, יחלאולאו. על מנת שזה יקרה נכנסה אב"ד, שלא רק התניעה את העונה, אלא גם העלתה את מסך הטלוויזיה באש.

הנוכחות של אב"ד בפריים טיים הייתה חשובה מאין כמותה, שכן האג'נדות שאותן היא מבקשת לייצג ולקדם ראויות, הכרחיות ובניגוד למה שנכתב בביקורות השונות אינן מקדימות את זמנן – זמנן כבר הגיע. אך כפי שיודעת כל תקציבאית יחסי ציבור מתחילה – הכל מתחיל בפרזנטציה. הוולגריות, הפתיל הקצר וחוסר הנכונות להקשיב לכל מי שסוטה מהעקרונות המסוימים מאוד שבהם היא מאמינה – כל אלה אולי ביקשו להפיל כמה אסימונים במוחותיהם של הדיירים, אך בפועל יצרו אצל העם, זה שאותו ביקשה בן דיין לחשוף לאג'נדה שלה, אנטי. "לא באתי לייפייף את הדעות שלי כדי שיצביעו לי", אמרה לאחר הדחתה לוואלה! סלבס, וחשפה את מקור הבעיה.

אב"ד לא ניחנה בדעות מיופייפות – את זה יעיד כל עוקב שלה בפייס – אך הפייס של בן דיין איננו הפייס של עם ישראל. זה שמצביע ביבי, זה שתוקע יתד בהתנחלויות, זה שבטוח, כמו מרטין, שהמחסור של בן דיין בזין הוא שמוביל להתפרצויות הזעם שלה, כי כל אישה זועמת יכולה להירגע עם איזה מוצץ טוב. תראו את לינור, דנית ואנה בול, איך הן רגועות להן יפה בביקיני, בול מה שמצופה מהן.

על מנת לגרום לאותו ציבור מאותגר מחשבתית לפתוח את האוזניים, הראש והלב, צריך לפדר קצת את אפן של הדעות הרדיקליות ולהגיש אותן מיופייפות יותר לישראל ישראלי, כדי שיסכים לבלוע אותן ביחד עם הפיצוחים שהכינה לו אשתו. בטח לא להגיד לו בפרצוף שהוא דוחה אותך, מייאש אותך ומעודד אותך לבחור בסודני.

את צודקת, שונטל, הגיע הזמן להציב מול הבלורית הצברית הזו מראה ולגלות לה שאולי היא לא כזאת מהממת, שאולי היא נגועה בכינמת איומה שמאיימת להשמיד את כל מה שאי פעם תפסנו כאידיאלי. אבל במקום לנסות ליצור שיח פורה, תפסת לקהל את הביצים, ולחצת חזק. מחקרים מראים שזה לא בדיוק עוזר להרחיב את המוח, ומשאיר רק עיסה דביקה בטעם מר.