לא צחוק: הרגעים הגדולים של ג'ון סטיוארט

לאחר הודעתו הדרמטית של ג'ון סטיוארט על עזיבתו הקרבה מה"דיילי שואו", אספנו כמה מהרגעים הטובים ביותר של המנחה החשוב כדי להיזכר מעט ברגעי השיא ואולי כדי להתכונן לנשיא הבא הבא של ארה"ב

ג'ון סטיוארט. צילום: Gettyimage
ג'ון סטיוארט. צילום: Gettyimage
11 בפברואר 2015

9/11

אחד הרגעים המשמעותיים הראשונים של סטיוארט הוא דווקא אחד מהקטעים הכי לא מצחיקים בתולדות התכנית. 9 ימים בלבד לאחר המתקפה הטרוריסטית הגדולה ביותר שארה"ב חוותה, עולה סטוארט הרועד לשידור ראשון לאחר האסון של תכנית הקומדיה הכי מזוהה עם ניו יורק. עם רכבת רגשות בת 8 דקות נואם בקצרה סטיוארט לא רק על הסיבה שבגינה הוא חוזר לאוויר, אלא גם על האג'נדה הקומית שלו, על החשיבות של קומדיה ועל הרוח האמריקאית כולה. ברגע שהקול שלו נשבר בכנות נדירה, אמריקה התאהבה.

הביקור ב"אש צולבת"

אחד הקטעים המבריקים, והיותר ג'ון סטיוארטיים של הקריירה שלו דווקא לא התרחש מאחורי השולחן הנינוח של הדיילי שואו, אלא התקיים במהלך עימות מול שני מנחי תכנית העימותים של CNN – "קרוספייר". התכנית, שכללה מנחה דמוקרטי ומנחה רפובליקני, היתה אמורה להציג עימות בין שני המנחים ובהשתתפות פוליטיקאי אחר בכל פרק. כשסטיוארט הוזמן, הוא הגיע טעון על הפורמט המפלג של התכנית, כולל אמירות חדות כמו "להגיד שהתכנית הזו היא על עימות זה כמו להגיד שהיאבקות מקצועית (דוגמת הWWF) היא תכנית על אתלטים". חודשיים אחר כך, התכנית בוטלה לאחר 23 שנים. אולי צירוף מקרים, אבל בהחלט תזמון מושלם, ועוד נדבך באג'נדה חסרת הפשרות של סטיוארט.

הפארודיה על גלן בק

שדרן Fox הותיק שתוקף ליברליזם כמכלול זוכה לביקורת היסטרית מידיו של סטיוארט שמפרק את הרטוריקה והסגנון של הפבליציסט השמרן. כן, סטיבן קולבר עושה זאת באופן תדיר בהרבה, אבל כשסטיוארט קופץ לעומק הקלחת השמרנית של פוקס, הוא תמיד יוצא עם זהב קומי

בחירות 2000

אחד מהרגעים שהשיקו את החיבה האמריקאית לפארודיה החדשותית שלהם היו הבחירות המגוחכות של שנת 2000, בהן הפסיד אל גור לג'ורג' וו. בוש על חוד השערה של פלורידה. בדיווח של סטיב קארל (זוכרים? שם הוא התחיל) מהחלטת בית המשפט העיליון בנושא, הופך סטיוארט את הבחירה הגם כך מוזרה, למופע ביזארי של ספירת ניורונים.

העצרת להשבת השפיות ו/או הפחד

לקראת סיום העצרת שהרים ג'ון סטיוארט יחד עם סטיבן קולבר, שהגיע בתגובה לעצרת הפוליטית של אותו גלן בק ובה השתתפו מעל ל-215 אלף איש, סטיוארט שבר את המוטיב הבדיחתי והפארודי של העצרת כדי לנאום בקצרה "עבור רגע למען הכנות". במסגרתו הוא חוזר לדעותיו על תפקיד התקשורת, על חשיבות אחדות העם אל מול המאמץ לפלג את העם ועל שנאה, או על כמה חשוב להפחית ממנה.

[tmwdfpad]