"לעשות רוצח" עונה 2: כל מה שצריך לדעת

כמעט שלוש שנים אחרי העונה הראשונה והמצליחה, "Making a Murderer" של נטפליקס חוזרת לעקוב אחרי סטיבן אייברי ואחיינו שהורשעו ברצח שייתכן שלא ביצעו. כל הפרטים

סטיבן אייברי ׁ(מתוך "לעשות רוצח")
סטיבן אייברי ׁ(מתוך "לעשות רוצח")
26 בספטמבר 2018

"לעשות רוצח" ("Making a Murderer"), הדוקו-פשע המצליח מבית נטפליקס, חוזר לעונה שנייה אחרי כמעט שלוש שנים: ענקית הסטרימינג הודיעה אמש (שלישי) כי החלק השני של הסדרה, שהסיפור שלה ממשיך להתפתח בבית המשפט של החיים עצמם, יעלה באוקטובר.

העונה הראשונה של "לעשות רוצח" עלתה ב-2015 וגוללה את סיפורו של סטיבן אייברי, תושב חור קטן ורדנקי בארה"ב, שריצה 18 שנות מאסר אחרי שהורשע בתקיפה מינית וניסיון לרצח של תושבת המחוז שבו הוא גר. הוא השתחרר אחרי שבדיקת DNA הוכיחה שלא היה לו קשר לאירועים, אבל שנתיים לאחר מכן נעצר שוב בגין מקרה רצח אחר. במקביל נעצר ומורשע גם אחיינו, ברנדן דאסי, באותו מקרה רצח – והמשפט בעניינו ממשיך להתנהל בימים אלה. כל פרק בעונה הזאת זורק את הצופים למסקנות הפוכות מאלה שהצטברו בפרק הקודם (אייברי אשם? המשטרה שתלה ראיות? האחיין סובל מבעיות תקשורת או שההודאה הייתה אמיתית?), ומדובר במיינדפאק משובח במיוחד. ייקח לכם קצת זמן להיכנס לעניינים – הפרק הראשון קצת קשוח, אבל מבטיחים שתתמכרו.

עוד כתבות מעניינות:
10 סדרות וסרטי פשע אמיתי הכי טובים (ומחרידים)
"מטורף" קורצת להוליווד, אבל אפילו אמה סטון לא מפצה על השעמום
העונה החמישית של בוג׳ק הורסמן מתחכמת ומתישה

מתי העונה השנייה תעלה?

נטפליקס הכריזה כי "לעשות רוצח" תחזור ב-19.10. הפרקים יעלו בבת אחת, אבל אנחנו לא ממליצים על בינג'.

כמה פרקים יהיו?

החלק השני של "לעשות רוצח" יכלול עשרה פרקים – בדיוק כמו העונה הראשונה.

במה העונה תתמקד?

העונה השנייה תתרחש אחרי ההרשעה, ותתעמק במחיר הנפשי שגזר הדין גבה מהמשפחות. בעונה הזאת נכיר את קת'לין זלנר, עורכת הדין של אייברי, שנאבקת להוכיח כי ב-2005 הוא הורשע לשווא ברצח הצלמת תרזה האלבק. זלנר מחזיקה במספר שיא של חשיפת הרשעות שווא – יותר מכל עורך דין פרטי באמריקה.

ברנדן דאסי ׁנחקר (מתוך "לעשות רוצח")
ברנדן דאסי ׁנחקר (מתוך "לעשות רוצח")

במקביל, גם עורכי הדין של האחיין דאסי ינסו לשכנע את בית המשפט כי ההודאה של הלקוח שלהם ברצח הייתה בכפייה: דאסי, כבר בן 28 (הוא היה בן 16 כשהרצח התרחש), אמר לשוטרים כי הוא עזר לדוד שלו לאנוס ולרצוח את האלבק אחרי שנחקר ארבע פעמים בתוך 48 שעות. כרגע הוא מרצה מאסר עולם בעוון רצח, תקיפה מינית והתעללות בגופה. ב-2016 בית המשפט השתכנע שהחוקרים אילצו את דאסי להודות בפשע שלא ביצע והוא היה אמור להשתחרר מהכלא, אך ערעור התביעה התקבל והוא נותר מאחורי הסורגים.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד