17 סרטים וסדרות ששווה לראות אם בטעות עישנתם וויד

הדילר המושלם. "סדר אותי/High Maintance" (צילום: יחסי ציבור)
הדילר המושלם. "סדר אותי/High Maintance" (צילום: יחסי ציבור)

מ"לחיי האהבה" ועד "עיניים עצומות לרווחה": סדרות וסרטים שאפשר לראות גם בלי ג'וינט שמן ביד, אבל אומרים שיותר כיף עם. וזיכרו ילדים: עישון וויד אינו מומלץ ואינו חוקי ולהיות סטלן זה לא אופי

2 באפריל 2018

ריק ומורטי

הטריפ המצויר הכי טוב על המסך שנהנה מקונצנזוס ביקורתי מאז עלה לאוויר בשנת 2013. היא טובה גם ללא כיוון לירוק, אבל עולה בכמה רמות בשעת סטלה. קחו בחשבון שאחר כך תיתקעו עם מחשבות אקזיסטנציאליסטיות כאילו אתם מינימום אלבר קאמי.

פנטסיה

רובנו ראינו באיזשהו שלב בילדות את הסרט היפהפה הזה שיצא לאקרנים בשנת 1940 (!), וכולו מוזיקה קלאסית ודמויות דיסני מרחפות בעולמות דמיוניים. תרשו לעצמכם לשקוע בספה ולחזור לגיל 6 עם סוסים מכונפים, מטאטאים מהלכים והרבה מאוד בטהובן. אין לזה תחליף.

עיניים עצומות לרווחה

טום קרוז וניקול קידמן במסע חקר מיני שהוא ספק טריפ ספק חלום בניצוחו המופלא של סטנלי קובריק. אי אפשר לראות את הסרט הזה בלי שאכטה (ומישהו לשכב איתו אחר כך).

סדר אותי

"סדר אותי" מתויגת באופן ברור כסדרת סטלנים כיוון שהוויד מספק את המנוע העלילתי שלה. אבל היא לא עוסקת רק במריחואנה. כל פרק שלה מורכב משלושה סיפורים קצרים, שלוש פיסות חיים של דמויות עירוניות שנהנות משימוש בקנאביס. הדמויות בגילים שונים, מרקעים שונים וממעמדות שונים, לכל אחת סיפור אחר שמשתלב בו וויד כמו שהוא משתלב בחייהם של טיפוסים נורמטיבים בכל העולם. היא עושה את זה במינימליזם עדין, בלי מונטאז'ים מוגזמים של התמסטלות או סצנות אפופות עשן, ובעיקר – היא מאוד מאוד אנושית. בינג' מושלם.

בובספוג

צבעים יפים, עלילות מטורללות, קולות מצחיקים ואווירה ווירדית כללית הופכים את סדרת הילדים לכאורה לקלאסיקה מודרנית עבור מבוגרים מסטולים. רצוי להימנע מהפרקים הקריפיים במיוחד (נגיד, פרק הפוסט טראומה, או הפרק שבו בובספוג פוגש דגים מפלצתיים בתחנה המרכזית) ולהתמקד בהזיות חמודות יותר, כמו הפרק שמתרחש בימי הביניים.

לחיי אהבה

מדובר בקלאסיקה ישראלית שחייבים לחזור אליה עם חברים ואחרי שעברו לפחות שלושה ג'וינטים בסלון. ההאנג שלכם לא יהיה שלם בלי שיר הפתיח האלמותי והסצנות הבלתי נשכחות של סופי צדקה ויעל הדר (הלא היא סמדר הרעה). הדיאלוגים המדוקלמים במשלב שפה לא שמיש, המיזנסצנות המטומטמות, הסטיילינג המחפיר – הכל פה נועד להעניק לכם שעה של צחוק, תדהמה ופלאשבקים מטורללים, ובכך גדולתה של תאונת השרשרת המדהימה הזו.

עולם מופלא

כמו כל סדרות וסרטי הטבע עוצרי הנשימה של דיוויד אטנבורו, "עולם מופלא" היא חומר צפייה אידאלי לשאכטה של לפני השינה. היא תזכיר לכם כמה יפה העולם שלנו, תחסוך מכם כל זיק של פרנויה או תחושת בדידות, ומעל הכל – מדובר באקשן משובח. לא בכדי הפכה העונה השנייה של "הכוכב הכחול" לסדרת הטלוויזיה הנצפית ביותר בבריטניה ב-2017.

סרטי ניקולס קייג'

הקלישאה הישנה על חטיפים בטעם קוקוס תקפה גם לגבי ניקולס קייג': או שאתה אוהב את זה, או שאתה אידיוט. למי שלא יצא להכיר, ניקולס קייג' הינו אדם מסוג שחקן שלוקח את המקצוע שלו למחוזות טוטאליים, שגורמים לחנה רובינא להיראות כמו זאב רווח. הוא עצמו מגדיר בראיונות את סגנון המשחק שלו כ"קבוקי מערבי", מלים שמצליחות להעביר רק במקצת את הטרלול הצרוף שממנו עשויות קלאסיקות כמו "נשיקת ערפד", "Deadfall", "פקד מושחת" ו"איש הקש". למזלם של מעריציו והיקום כולו, קייג' הספיק לככב ב-72 סרטים והיד עוד נטויה.  

SAFETY NOT GUARANTEED

נקודת המוצא התסריטאית של הסרט הזה (שתורגם ל"על אחריותכם בלבד") קצת נשמעת כמו פארודיה על ישיבת מערכת בטיים אאוט: כתבי מגזין מקומי בסיאטל מתבקשים להציע רעיונות לכתבות, עד שכתב עצלן אחד (ג’ייק ג’ונסון‏, "הבחורה החדשה"), מקריא מודעה שמצא בעיתון ובה נכתב: “דרוש שותף למסע בזמן. זוהי לא בדיחה. התשלום יהיה לאחר שנחזור. עליך להביא את כלי הנשק של עצמך. עשיתי זאת רק פעם אחת. על אחריותכם בלבד”. והנה לכם משימה עיתונאית ממדרגה ראשונה. אל המסע בעקבות מפרסם המודעה יוצאים ג'ונסון, מתלמדת שנונה אך מופנמת (אוברי פלאזה, "מחלקת גנים ונוף") ועיתונאי פחדן (קראן סוני). פאן פאקט: הדרמה הקומית-מדע בדיונית הזאת מבוססת על מודעה אמיתית שפורסמה ב-1997 במגזין אמריקאי, בתור בדיחה של אחד העובדים שהיה צריך למלא מקום בעמוד.

דרגון בול זי

כשהיינו ילדים הרגשנו בנוח לצפות בחצי שעה של אנשים צועקים וצוברים אנרגיה ולקרוא לזה "אקשן". היום אנחנו צריכים פילטר כלשהו כדי לשרוד פרק ממוצע של הסדרה המוזרה הזו. זה אפילו יוסיף לסיפור עומק רוחני שלא ראיתם שם קודם.

סרטי המשך זולים לווידיאו של דיסני

מתחילת הניינטיז ועד סוף העשור הקודם דיסני חיללו כמה מהקלאסיקות המצליחות ביותר שלהם בהמשכונים זולים ועלובים למדי. הדרך היחידה לצפות באשפות הללו ולצחוק במקום לבכות היא לעשות זאת בתודעה שאיננה צלולה. רצוי לבחור סרט שמצחיק אתכם כבר בשלב התקציר, והנה כמה הימורים בטוחים לצפיית כל-כך-רע-שזה-מצחיק: סרט הכריסמס של "היפה והחיה", "סינדרלה 2", "השועל והכלבלב 2" שכולל להקת קאנטרי של כלבים, "מלך האריות 1.5" שהוא בעצם המקור עם קומנטרי של סוריקטות ו"טרזן 2", בהשתתפות ג'ורג' פאקינג קרלין.

החתולים הסמוראים

הידעתם? כשהגיעה הסדרה היפנית הזו למערב, צוות הדיבוב הלביש על הסדרה תסריט חדש ומאולתר בחלקו, כולל בדיחות על ספורט ישראלי, שבירת הקיר הרביעי וביזאר לרוב. חוץ מזה, זאת סדרה על חתולים בחליפות שנלחמים בנבלים ורובוטים ענקיים. מה עוד אתם רוצים?

טאבולה ראסה

מסע לתוך מוחה של אנמי, חולת אמנזיה שמנסה להיזכר באירועי החודשים שחלפו מאז תאונת הדרכים שעברה. יש פה בית רדוף, מוח רדוף, משפחה רדופה ופרנויה שהופכת למציאות שהופכת לפרנויה. כמו שאתם מבינים, מדובר במצרך טלוויזיוני מצוין שמשתדרג שבעתיים תחת עננת עשן.

סמסרה

בסינקריסט "סמסרה" הוא מונח המתייחס אל מעגל החיים הנצחי, והבמאי רון פריק ("ברכה") מצליח לתת ממד ויזואלי למונח הזה באמצעות אימג'ים שצולמו במשך חמש שנים ב-25 ארצות ומצליחים לקשור בין תרבויות שונות, דת, תעשייה, נפלאות הבריאה ואסונות הטבע וליצור מכלול קולנועי אחד יוצא דופן ועוצר נשימה בן 102 דקות, שהוא שווה ערך להתגלות רוחנית.

ערוץ הקניות

מי שצפה בסרט "ספיד" עם קיאנו ריבס בוודאי זוכר שעלילתו עסקה באוטובוס עירוני שלא ניתן לעצור, פן יתפוצץ על נוסעיו פלוס סנדרה בולוק. בעוד שלא התקבל כל אישור רשמי לכך, נראה שגם המנחה ירון פאר מתפקד ממש כמו אותו אוטובוס ממולכד במהלך שידורי הרצף של ערוץ הקניות, מדי יום בין 14:00 לחצות. ארגזי מצעים, מכנסיים מחטבים, תנורי אפייה ושמשיות – פאר נאלץ להחזיק את השידור ואם הוא יפסיק לרגע את שטף ההתלהבות המאנית שיוצאת מפיו כולנו ניזכר בריקנות שאורבת מאחורי כל שתיקה. עבור הסטלן ההרפתקן, הצפייה הזאת חובקת את כל קצוות הספקטרום הרגשי: חמלה, הזדהות, התפדחות ופליאה מעצם כושר ההמצאה של אדם שניצב בפני הנצח (או שידור של עשר שעות).

בית המרקחת של המילטון

יש אנשים שיושבים על הספה עם פירורים של דוריטוס על החזה, ויש גיבורים שחוצים יערות גשם, נעקצים על ידי יתושי אנופלס וצורכים מזון נגוע בחיידקי ליסטריה, רק כדי למצוא איזו צפרדע שהארס שלה גורם לטריפ מבאס ומבחיל. המילטון מוריס, נפיל בדורו, משתייך לקבוצה השנייה, ובניגוד ליוצרים דוקומנטריים מדורות קודמים כמו לואי ת'רו, הוא גם מלא רגישות וכבוד כלפי מושאי התיעוד שלו שאינם כימיקלים. היינו אומרים לכם להצדיע, אבל בתכלס אנחנו יודעים שאין לכם כוח אפילו להביא את השלט.  

Time Traveling Bong

סיבה ראשונה לצפות ב"Time Traveling Bong": אילנה גלייזר ("ברוד סיטי"). סיבה שנייה: פול ו. דונס (מאמן הכושר מ"ברוד סיטי"). שם המיני-הסדרה מעיד בדיוק על מה שאתם הולכים לקבל: שני בני דודים (גלייזר ודונס) מוצאים באנג שיכול לשגר את מעשניו לעבר. פאף שני יחזיר אותם להווה, אבל הבאנג מתקלקל ועכשיו הם חייבים להמשיך לעשן עד שיגיעו לתקופה עם קליטה סלולרית סבירה. אם תחפשו ממש טוב, תוכלו למצוא בין התקופות ההיסטוריות גם כמה אמירות בנושאים חברתיים, אבל בצורה קומית שלא תעיק לכם על הסטלה.

**שימוש וסחר בסמים אינם חוקיים במדינת ישראל. אין בנכתב כאן כדי לעודד שימוש או סחר בחומרים המוזכרים.