"מראה שחורה" עונה 4: כל מה שצריך לדעת

כמה פרקים יהיו, מה הם כוללים ומה יוצר הסדרה מתכנן. סדרת המד"ב הכי מדוברת בטלוויזיה חוזרת לעונה רביעית, ואנחנו עם אצבע על הדופק

מראה שחורה - "USS Callister"
מראה שחורה - "USS Callister"
3 באוקטובר 2017

"מראה שחורה", סדרת המדע הבדיוני הפופולרית שזכתה בשני פרסי אמי השנה, חוזרת לעונה רביעית שצפויה לעלות עד סוף 2017 בנטפליקס. הסדרה תכלול שישה פרקים, ויוצריה פרסמו את שמותיהם יחד עם טריילר ראשון שרומז על פרטי עלילה מתוך הפרקים.

>> נטפליקס ישראל: מה עולה באוקטובר?

שמות הפרקים הם "Crocodile", "Arkangel", "Hang The DJ", "USS Callister", "Metalhead", ו-"Black Museum", ומהטריילר אפשר להבין ששניים מהם יוצאי דופן במיוחד: "USS Callister" עושה רושם של פנטזיית מדע בדיוני בסגנון "סטאר טרק", ו"Metalhead" נראה שצולם כולו בשחור-לבן.

נטפליקס שחררה בינתיים תמונות משני פרקים – "Arkangel" ו"USS Callister". את האחרון, שנראה כמו פרודיה על סרטי חלל, ביים טובי היינס, שביים את "שרלוק" ו"ד"ר הו", והוא היחיד בעונה שנכתב על ידי יוצר הסדרה צ'ארלי ברוקר. משחקים בו ג'סי פלמונס ("פארגו"), כריסטין מיליוטי ("איך פגשתי את אמא"), ג'ימי סימפסון ("ווסטוורלד") ועוד.

מראה שחורה – "Arkangel"
מראה שחורה – "Arkangel"

התמונה השנייה שייכת, כאמור, ל"Arkangel", שמבוים על ידי ג'ודי פוסטר וכולל בין היתר את רוזמרי דוויט ("מד מן"), וסובב ככל הנראה סביב קונספט של רפואה עתידנית ומשונה.

על פי ההערכות, הפרקים בסדרה יהיו בז'אנרים שונים וגם באורכים שונים, ויוצר הסדרה ברוקר מפזר בחודשים האחרונים רמזים בנוגע לאופי של העונה הנוכחית. בחודש אוגוסט אמר ברוקר ש"אני עובד כרגע על משהו שיכול, בהנחה שזה יגיע לגרסה הסופית, לקשור כמה קצוות", ורמז בכך על אפשרות להפוך את היקום של "מראה שחורה" לקוהרנטי יותר. אחת ההערכות היא ש"קשירת הקצוות" הזו תכלול גם פרקי המשך לפרקים מהעונות הקודמות. "היו לנו רעיונות לפרקי המשך", הוא אמר ביולי, "שזה משהו שעד עכשיו בכלל לא חקרנו".

על הרמזים האלה כבר תולים בארה"ב תלי תלים של פרשנויות. אחת מהן היא שאחד הפרקים הוא למעשה פרק המשך ל"סאן ג'וניפרו", אחד הפרקים המצליחים והאהובים של הסדרה. האם זה יקרה? נמתין ונראה.