שבעה דברים חשובים שאולי פספסתם בטריילר של משחקי הכס

בעוד שבועות ספורים תצא סוף סוף לדרך העונה השביעית של משחקי הכס. אמש שוחרר טריילר נוסף לעונה, שבעיקר מעלה חששות לגורל הדמויות האהובות עלינו, ואולי העולם כולו

22 ביוני 2017

פחות מחודש נותר לנו עד לפתיחה המיוחלת של העונה הבאה של משחקי הכס, השביעית, ואמש שחררה HBO טריילר נוסף, אולי דרמטי מקודמיו, שעשוי לשפוך אור על כמה מהנושאים הבוערים (תרתי משמע) שעל הפרק בווסטרוס. הנה כמה דברים שאולי פספסתם בטריילר, ושאם לא – ודאי תסמכו לקרוא עליהם ולראות שצדקתם.

*אזהרת ספוילר לכל מי שלא ראה את כל פרקי משחקי הכס, עד לסוף עונה 6*

הטריילר נפתח במונולוג של "אצבעוני", ליטל פינגר, שנראה שממשיך בנסיונותיו מהעונה הקודמת להסית את סאנסה סטארק נגד אחיה הממזר, ולצאת נגד מנהיגותו. הוא קורא לה להמשיך להילחם, ובכל מקום. אם בעונה שעברה סאנסה סירבה לנסיונות השיסוי שלו, הטריילר, שלכל אורכו מתנגן ברקע הקטע "Light Of The Seven" שליווה את פתיחת פרק סיום העונה הקודמת, רומז בהמשך שאולי הפעם היא תסתכל על הדברים אחרת.

למה היא תסתכל על הדברים אחרת? קודם כל כי האח הממזר שבו סמכה את ידיה, ג'ון סנואו, יוצא להילחם מעבר לחומה, שמתרוממת בפתיחת הטריילר, וכפי הנראה מצפים לו שם קרבות מרים, שכפי שסאנסה תרמוז בסוף הטריילר, לא בטוח שהוא יצא מהם חי.

>> בחנו את עצמכם: עד כמה אתם מכירים את "משחקי הכס"?

לקראת יציאתו לקרב הזה, ג'ון מנסה לאחד את כל צבאות ווסטרוס להילחם באויב האמיתי – צבא המתים. מכיוון שהצפון כולו, הלכה למעשה, כבר נשבע לו אמונים כשכבש בחזרה את ווינטרפל מהבולטונים, מסקרן לראות את מי הוא מנסה לשכנע כאן. ניתן להניח שהוא מתכוון לצבאות הגדולים שנותרו בדרום – צבא לניסטר מחד, שכידוע שולט כרגע (והפעם באופן רשמי) במעלה מלך, ומאידך, ניחשתם. בריטני ספירס, שבאורח פלא בדיוק שבה מהמדבר. אכן, נראה שהפעם זה סוף סוף קורה.

אחרי שש עונות של מסעות בדרכים, נראה שדינאריז שלשלאות-עבדים-פרי סער-משהו סוף סוף הצליחה להגיע לווסטרוס. התחנה הראשונה, או לפחות זו שמראים לנו בטריילר, היא ככל הנראה צוק קסטרלי – מקום מושבו של בית לניסטר, שלפחות למיטב ידיעתנו נטוש ממנהיגיו הטבעיים. טייווין מת, אחיו הקטן קוואן נהרג בפיגוע המפלצתי שארגנה סרסי במקדש השבעה, וג'יימי וסרסי הרי נמצאים במעלה מלך, שעליו השתלטו. הדרקונים של דינאריז אמורים להפוך את קרב ההשתלטות שלה על הצוק לקל במיוחד, אבל כשחושבים על זה, היא הרי הביאה איתה את היורש החוקי של הצוק – טיריון לניסטר (3>).

הו, מי זה יושב לו על כסא גלגלים מפונפן? בראן סטארק, שממשיך את המסורת לפיה אם סטארק אחד חוצה את החומה בכיוון אחד, סטארק אחר חוצה אותה לכיוון השני. כפי הנראה, בראן נמצא כעת ביער האלים שמדרום לחומה, ליד ביתו. מה אנחנו יכולים ללמוד מזה? מצד אחד אלה חדשות טובות, שמצביעות על איחוד אפשרי סוף-סוף של בראן עם משפחתו. מצד שני, כמו שכבר הבנו, איפה שבראן נמצא – כנראה גם מלך הלילה נמצא. האם זה אומר שצבא המתים כבר דרומית לחומה והלך עלינו?

Untitled

זוכרים את יורון גרייג'וי? האח הקטן של באלון גרייג'וי, מלך איי הברזל, שרצח את אחיו, השתלט על כס המלוכה והבריח את אחייניו ת'יאון ויארה מהאיים? כזכור, בעונה שעברה יורון תכנן לפנות אל דינאריז עם הצעה מפתה – התחתני איתי, הפכי אותי למלך, ובתמורה תקבלי צי ענק שיאפשר לך להגיע לווסטרוס ולכבוש אותה. האחיינים הקקות שלו הצליחו להקדים אותו לדינאריז עם ההצעה, השיגו את הסכמתה, והצטרפו לברית האימתנית שלה, יחד עם בית מארטל ובית טיירל. אז מה עושה יורון? כפי הנראה, הוא בדרך למעלה מלך, לחפש מלכה אחרת שתסכים לקבל את הצי שלו בתמורה לנישואים מלכותיים. וזה לא שחסרות לג'יימי לניסטר עוד סיבות להתעצבן אחותו-אהובתו. מאידך, הוא לאורך הטריילר נראה נלחם השד-יודע-איפה, ולא בטוח שנראה באמת קרב ישיר בינו לבין יורון.

הפריים הבא נמצא מולנו לשנייה, ולא נראה מרגש במיוחד, אבל הוא עלול להיות בעל השלכות הרות גורל על העלילה של העונה הקרובה. בפריים הזה נראה בריק דונדריון, מנהיג "האחווה ללא דגלים", ההוא עם הרטייה שמצליח לחזור מהמתים כל הזמן, שבעונה שעברה הצליח לגייס לשורותיו את "כלב הציד" סנדור קלגיין, שלוש עונות אחרי שהשניים הרגו אחד את השני. בפריים הוא מניף את חרבו הבוערת המפורסמת. אלא שהחרב הזאת לא סתם מגניבה. לפי אגדות שונות, האוחז בה הוא "הנסיך שהובטח", זה שאמור להוביל את הקרב נגד האפלה (יענו, ההלכים הלבנים). אלא שלטייטל הזה כבר זכו בסדר שתי דמויות מוכרות ואהובות – דינאריז וג'ון סנואו, על ידי שתי כוהנות אדומות. חדי העין זיהו במהלך הטריילר גם את ג'ון נלחם לצדו של בריק, כך שיכול להיות שבשלב מסוים ג'ון יצליח לשים את ידו על החרב הזו, ולהגשים את ההבטחה.

סיום הטריילר חוזר לקו העלילה שפתח אותו – הסטארקים, ובראשם סאנסה וג'ון. הפעם הדוברת היא סאנסה עצמה, שמזכירה את שאביה נד אמר פעם לאחותה הצעירה אריה. "כשהשלג נופל, והרוחות הקרות מנשבות, הזאב הבודד נהרג, אבל הלהקה נשארת". בהתחשב בכך שהשורה הזו נאמרת בזמן שג'ון נראה נלחם מול מתים מעבר לחומה, נראה שהממזר האהוב ביותר בווסטרוס בצרות צרורות.

העונה השביעית של משחקי הכס תעלה לשידור ב-yes וב-HOT ב-16 ביולי 2017, ותכלול שבעה פרקים בלבד – אך ארוכים מהרגיל. כמו העונה השישית, העונה הזו תהיה מורכבת בעיקר מתוכן מקורי שלא נכתב על ידי ג'ורג' ר. ר. מרטין עבור סדרת הספרים "שיר של אש וקרח", אך על בסיס העלילה המקורית.

[interaction id="5961ef37f2d4938713c39d74"]