"משחקי הכס" – רגע לפני הסוף: המדריך שיעשה לכם סדר בעלילה

הקרב הפוליטי שבאמת חיכינו לו מגיע: "משחקי הכס" עונה 8 תכף כאן, אז הנה רענון זריז - איפה השארנו את הדמויות ולאן מועדות פניהן מכאן והלאה?

"משחקי הכס" עונה 8
"משחקי הכס" עונה 8
7 באפריל 2019

"משחקי הכס" נסבה על שלושה צירים מרכזיים. הראשון הוא פוליטיקה. מתוך בליל של משפחות ונאמנויות, העונה האחרונה ממקדת אותנו בשני בתים עיקריים – הלניסטרים והסטארקים. כולם אפלים יותר ובוגרים יותר. בראן הפך לאמן חושים, אריה לרוצחת שמחליפה פרצופים וסנסה סוף סוף מצליחה לקשור שרוכים בכוחות עצמה. אחרי שחזרו לווינטרפל השלושה הצליחו להערים ולהרוג את בייליש, לחזק את שורות הצפון ולשלוח את ג'ון סנואו לשאת ולתת על איחוד שורות ווסטרוזי. לא רע בשביל משפחה בפוסט טראומה. מהצד השני סרסי וג'יימי מפגינים את מערכת היחסים היציבה ביותר בתוכנית ואנחנו אף מגלים שסרסי, ששכלה את כל ילדיה, נכנסה שוב להיריון! סוף סוף מודל חיקוי חיובי לגילוי עריות. שתי המשפחות האלה רוצות למלוך מתוקף המסורת, להלן פוליטיקה ישנה.

אבל יש עדיין כאלה שרוצים להפוך את העולם למקום טוב יותר. כמו טיריון, שהתחיל בתור עשיר הולל ופריבילגי אבל הפך לבן הדוד הזה שלך שקרא את המצעים של כל המפלגות. או חאליסי. נכון, אליטה ישנה, אבל אאטוסיידרית שמגיעה סוף סוף אל ווסטרוז עם מחשבות היפיות על שלום, דמוקרטיה ורק קמצוץ של רצח עם. חצי מהעונה הקודמת טיריון מפציר בה להמתין ולא לצאת אל שדה הקרב, עד שנשברות לה השחלות, היא עולה על דרקון ומראה בדיוק כמה אכזרי יכול להיות קרב אווירי במעמד צד אחד.

>> "משחקי הכס" עונה 8: כל מה שצריך לדעת

גם ג'ון סנואו עדיין מנסה להציל את האנושות. אחרי שהצליח להשתחרר על רפואי ממשמר הלילה הוא ויתר על הטיול הגדול ושוב חתם קבע, הפעם בצבא הצפון. נתנו לו צ'ופר של משלחת דיפלומטית לחו"ל, אבל זה עדיין במדים. הפרק האחרון גילה לנו גם את מה שעכברי הסדרה כבר ידעו מזמן – ג'ון סנואו הוא בעצם בנם של ליאנה סטארק (אחות של נד) וראיגאר טייגריאן (אח של חאליסי). טכנית זה הופך אותו ליורש החוקי לכס, וגרוע מזה – את חאליסי לדודה שלו ואת סצנת הסקס ביניהם בפרק האחרון לעונה לבעייתית מבחינה גנטית. אבל היי, אהבה זו אהבה.

בלי איחוד הכס אבוד

ציר נוסף של הסדרה הוא בין הטבעי והעל טבעי. עוד בפרק הראשון של העונה הראשונה אנחנו למדים שיש זומבים בעולם של הכס. רוב הזמן הסדרה מתעסקת ביום יומי ובקטנוני, בשאלות של זיונים וכוח פוליטי. דרקונים? מתים מהלכים? אגדות של חוב"תים שמעבר לחומה. אנחנו, הצופים, יודעים שגם אם החורף יתמהמה – בוא יבוא, ואכן הקונספציה קורסת, כוח ההרתעה של משמר הלילה נכשל, הזומבים מבקיעים את חומת הצפון ועכשיו גם יש להם דרקון. הטבעי קורס אל מול החיים עצמם.

כתוצאה מזה כל הכוחות האנושיים התגברו על חילוקי הדעות ביניהם (שלא לומר על המרחק הגיאוגרפי) והתאחדו למפלגת מרכז גדולה אחת. השאלה היא כבר לא מי ימלוך בשבע הממלכות אלא אילו חברים נרכוש בדרך, ואם בכלל יישאר כס לשבת עליו. אבל רק לכאורה, כיוון שלסרסי יש תוכניות אחרות. תוכניות הנוגעות לבגידה, כמובן, מה שמוביל לקרע בינה לבין ג'יימי.

"משחקי הכס" עונה 8
"משחקי הכס" עונה 8

וכמובן הציר החשוב ביותר הוא הספרים מול הסדרה. שמונה שנים ארוכות קוראי הספרים זלזלו בנו. לא עוד. כולנו באותה הטירה. אם בעונה הקודמת הספרים היו לא רלוונטיים, הפעם זו היסטוריה עתיקה. בעונה השביעית עלילות נעשו הזויות, מרחקים עצומים הצטמצמו לטיסת עורב זריזה ותהליכים שפעם לקחו עונות הידרדרו לכדי שורות אחדות. היה נראה שבטוויסט של הטוויסטים הסדרה רצחה דווקא את התסריטאים. שלושת הצירים האלה הם בעצם שלוש השאלות שנשארו פתוחות לקראת סוף הסדרה: מי ימלוך, האם האנושות תינצל והאם זקנתה לא תבייש את נעוריה?!

"משחקי הכס" עונה 8
"משחקי הכס" עונה 8

"משחקי הכס" עונה 8, החל משני (15.4) 04:00 ו־22:00 ב־yes EDGE; ב־HOT HBO ו־HOT VOD; ובסלקום TV

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד