ג'ון, מלך הלילה ודאינריז: מי המנצח הגדול של עונה 7?

בניגוד לעונות קודמות, דמויות משמעותיות כמעט שלא מתו העונה. ובכל זאת, היו לא מעט שהפסידו העונה, וגם לא מעט ששיפרו עמדות. אלה הם עשרת המפסידים ועשרת המנצחים

החורף מגיע ל-HBO?
החורף מגיע ל-HBO?
30 באוגוסט 2017

המפסידים הגדולים

10. בריאן מטארת'

מצד אחד, היא הצליחה לשמור עונה שלמה על שני היעדים שלה – סאנסה ואריה, בחיים, ובבית.

מצד שני, הן הצליחו להוכיח שהן יכולות להסתדר יופי גם בלעדיה, כשנסעה למעלה מלך. אה, והבחור שמאוהב בה מת כנראה.

9. ג'ורה מורמונט

מצד אחד, הוא הצליח להחלים מהמחלה שאף אחד לא מצליח להחלים ממנה, במצב המתקדם והחמור שהוא הגיע אליה. ואחרי כל זה, גם הצליח לשוב אל אהובתו, ואפילו למלא משימה מסוכנת ומיותרת עבורה.

מצד שני, הוא עומד לראות איך גבר צעיר יותר ומיוחס פחות לוקח לו את האהובה, ואפילו הופך למלכו. סר פרנדזון לפקודתך.

8. טיריון לניסטר

מצד אחד, קרו בעונה הזאת כמה דברים לא רעים עבור הגמד החשוב בתולדות הטלוויזיה. מי שנמלט על חייו מווסטרוז אחרי שהואשם ברצח המלך וימין המלך, הצליח לשוב מהדלת הקדמית ליבשת נעוריו, בתור ימין המלכה שבדרך. הוא אפילו הצליח להיכנס לחדר עם "האישה הרצחנית בעולם" ומכונת הרצח היעילה בעולם – ולצאת בחתיכה אחת (שזה בערך כל מה שהוא).

מצד שני, *כל* מה שהוא ייעץ לגביו הלך רע. כשהוא הציע לשלוח את הצי של יארה ות'יאון לדורן – הצי הותקף ונפל. כשהוא הציע לשלוח את הבלתי-אשכים לצוק קאסטרלי, הוא לא ידע שהצוק ננטש ואינו מעניין יותר, ושהבלתי-נותנים-בראש נתקעו עכשיו במצור (שממנו הם הצליחו לצאת באורח פלא, אולי בחסות הפסקת האש הראשונית שאפשרה את המפגש במעלה מלך). וכשהוא הגיע בפרק האחרון עם סרסי בחזרה לדינאריז, עם שביתת נשק מיוחלת – הוא לא ידע שאחותו מערימה עליו ושהיא בדרך לכבוש בחזרה את ווסטרוז ממלכתו. היועץ הכי גרוע בעולם.

עוד כתבות על "משחקי הכס":
בחנו את עצמכם: מי אתה ב"משחקי הכס"
עד כמה אתם מבינים בעונה השביעית?
עונה 8: כל מה שצריך לדעת

7. אולנה טיירל

מצד אחד, היא הצליחה לדחוף שם אחלה נקמה, בשורה האחרונה שזכתה להגיד בחייה.

מצד שני, זו הייתה השורה האחרונה שזכתה להגיד בחייה.

6. רנדל טארלי

מצד אחד, הוא הספיק לפקד על צבא לניסטר, ולהיות לדקה מושל המערב.

מצד שני, זה נמשך דקה.

Blood_of_My_Blood_18

5. סרסי לניסטר

מצד אחד, היא הצליחה לעשות את הלא-יאמן ושמרה על השלטון שלה לאורך כל העונה הזאת, ואפילו השיגה הפסקת אש שממש לא ברור עלילתית למה מישהו הציע לה אותה בכלל. היא הצליחה להערים גם על אחיה הקטנטן ועל האויבת הגדולה שלה לכתר, שמניעה את כל כוחותיה צפונה, בזמן שהיא מגייסת כוח זר שיאפשר לה להשיב את השליטה על מרבית ווסטרוז, לפחות באופן זמני. אה, והיא בהיריון, לטענתה.

מצד שני, היא איבדה את האדם (והדמות) החשוב היחיד שהיה לצדה, ואיבדה לאורך העונה את מרבית צבאה ומפקדיו, עד כדי כך שדינאריז כבר עומדת בשערי העיר, יכולה לשרוף אותה אם רק תחליט, כשלצדה אחיה השנוא. סך הכל העניינים לא נראים משהו עבור סרסי.

4. תורמונד ג'יינטסביין (ובאריק דונדריון!)

מצד אחד, הוא היה לוויילדלינג הראשון אי פעם שאשכרה מקבל מנדט לשמור על מוצב בחומה, אחרי אלפי שנים שאנשיו היו בדיוק מה שהחומה ניסתה לשמור מפניו.

מצד שני, אלא אם כן יקרה כאן משהו בלתי צפוי, ותורמונד הצליח להגיב לאיזו נקודה בחומה שלא קרסה, הוא כנראה מצא את מותו בסוף העונה הקודמת. וגם אם לא, אז הוא האיש שבמשמרת שלו החומה קרסה. פדיחות.

3. יארה גרייג'וי

מצד אחד, היא כנראה בדרך חזרה עכשיו לאיי הברזל, שנראים כמו מקום די בטוח עבור בני האדם, למיטב ידיעתם (בעצם, דרקון-מת-חי יכול להגיע לשם, לא?).

מצד שני, היא התחילה את העונה כמפקדת הצי של המלכה הבאה של ווסטרוז ומסיימת אותו במרתף העינויים של דודה הסדיסט.

2. פיטר בייליש

מצד אחד, למרות שיש להם את המחסלת הכי טובה ביבשת ואת הילד שיכול לראות הכל, הוא הצליח לשרוד שישה פרקים בלי שהסטארקים יהרגו אותו.

מצד שני, העונה ארכה שבעה פרקים. ושם הוא מצא את מותו, ובאופן מביך במיוחד. האיש ששועליותו הייתה המנוע מאחורי מלחמת חמשת המלכים, לא ראה שכולם מסביבו כבר נמצאים חמישה מהלכים אחריו, ולא הצליח לשטות בשתי ילדות שלא כזה מסובך לשטות בהן. אחריתו של בייליש מביישת את נעוריו.

1. האנושות כולה

מצד אחד, המלכה הראויה בדרך להציל את ווסטרוז.

מצד שני, שמתם לב שכולם הולכים למות בגדול, כן?

המנצחים הגדולים

10. ת'יאון גרייג'וי

מצד אחד, אחרי שפתח את העונה במקום הכי נמוך שאפשר, כשנטש את הסירה הטובעת של אחותו (תרתי משמע), ת'יאון הצליח בסוף העונה לגדל…. עמוד שדרה, והוא יוצא להציל את יארה. ספק אם יצליח, אבל לפחות יוכל להצדיק אולי את חייו ומותו. בדרך הוא גם גילה שהאין-ביצים שלו זה כוח-על, מסתבר. מישהו אגב חייב להגיד לתסריטאים שלא באמת אכפת לנו מה קורה עם הגרייג'ויז, ושיפסיקו לבזבז על זה זמן מסך.

מצד שני, מדובר באדם בלי צבא, בלי אשכים, ובלי מושג איפה נמצאת האחות שהוא רוצה להציל.

9. תולע אפור

מצד אחד, הוא הצליח לגבור על דאבוס ולקיים יחסי מין ללא איברי מין, עם האישה הכי ראויה בווסטרוז. לא הולך ברגל, חביבי.

מצד שני, לא ראינו הישגים יותר מדי מרשימים מצד הצבא שלו העונה. הדות'ראקים ללא ספק הוכיחו שהם לא רואים אותם בעיניים.

8. סאמוול טארלי

מצד אחד, סאם התחיל את העונה הזאת כמנקה קיא ושלשולים, ועכשיו הוא חוזר לווינטרפל בתור יועץ בכיר למלך בצפון (שכפי שרק הוא ובראן יודעים, גם אמור להפוך למלך של כל ווסטרוז). בדרך הוא גם הצליח ליצור נס רפואי, ואם זה לא מספיק, מותם של אביו ואחיו הגדול גם הופכים אותו ליורש של בית טארלי, ואיתו, אולי, של כל המערב.

מצד שני, ההיסטוריה מלמדת שכל פעם שסאם עובר למקום חדש, ההתחלה היא קשה.

7. דאבוס סיוורת'

מצד אחד, אביר הבצלים הימר סוף-סוף על הסוס הנכון, כשנצמד לתחת של ג'ון סנואו בעונה הקודמת, והעונה זה השתלם. הוא בדרך להפוך לימין המלך האמיתי של ווסטרוז.

מצד שני, ניסה נואשות להתחיל עם מיסאנדיי, והפסיד לגבר ללא איבר מין. והוא מריח מבצל.

Untitled

6. סאנסה סטארק

מצד אחד, היא הצליחה להעביר עונה אחת שלמה בלי שהביטחון והחופש שלה מוטלים בספק, וזה כבר הישג במונחים ג'ינג'יים. היא הצליחה גם להוכיח עצמאות מחשבתית, כשקראה מבעד למזימות של לורד בייליש, הביאה לחיסולו, והחזירה גם את אמונה של אחותה בה.

מצד שני, האספירציות שלה לשלוט בצפון, וקשה להאמין שלא היו כאלה, נדחקו עוד יותר העונה.

5. ג'יימי לניסטר

מצד אחד, הוא הרוויח את עצמאותו, סוף-סוף. לראשונה בחייו, ג'יימי מצא את הביצים שאין לת'יאון גרייג'וי והראה לאחותו/אשתו/מלכתו את הגב, בלי למצמץ, אפילו כשההר המשודרג לידה. לא ברור לאן הוא הולך עכשיו, אבל יש תחושה שכל דבר יהיה יותר טוב ממה שלמטורללת יש להציע לו כרגע.

מצד שני, ג'יימי לניסטר בלי יד ימין, בלי צבא לניסטר ובלי התמיכה של סרסי זה לא נשמע כמו משהו מבטיח במיוחד, ולא ברור לאן הוא ילך עכשיו. האם לקראת איחוד מרגש עם בריאן?

4. יורון גרייג'וי

מצד אחד, הוא הפך למפקד הצי של האישה השנייה הכי חזקה בווסטרוז, וניצח בכל קרב שהוא הופיע בו.

מצד שני, למרות שהיה מספיק חכם כדי להבין שיש לו את את מה שאין לרוב בני האדם – אי שבו המתים לא יוכלו לפגוע בו, הוא החליט בכל זאת לרוץ להביא את שחקני הרכש של סרסי מאסוס, כאילו שזה מה שיעזור לו בחיים.

3. דאינריז טרגריאן

מצד אחד, הפייבוריטית לכבוש את כס המלכות לא איבדה ממעמדה בעונה הזאת, הצליחה לשוב ליבשת מולדתה, לכבוש חלקים נרחבים ממנה, להשיג-לכאורה הפסקת אש מול יריבתה ולדהור עם אלוהים צבאות צפונה. בדרך גם הצליחה למצוא אהוב חדש.

מצד שני, היא איבדה דרקון, ובשכונה מסתבר שמסתובב פתאום מישהו חדש שיש לו טענה טובה משלה לכתר, והיא שוכבת לצדו במיטה כרגע. אה, ואתם יודעים, היא שכבה עם האחיין שלה.

2. ג'ון סנואו (אייגון טרגריאן!)

מצד אחד, הממזר הכי חשוב בתולדות הממלכה ממשיך במסלול הנסיקה המדהים שלו. לפני שבע שנים בסך הכל, הוא עוד היה ממזר שהאמא המאמצת שלו שנאה אותו, שמשם נשלח לאסוף חרא של איש זקן במועדון האנסים והרוצחים של קצה העולם. את העונה הזאת הוא התחיל אמנם מראש בנקודה טובה מאוד, כמלך בצפון, אבל מאז הוא הספיק גם לתפוס לעצמו את הפייבוריטית בדרך לכס המלוכה, גם לרתום לצדו את כלי הנשק שהוא צריך כדי לנצח את מלך הלילה (דרקונים וזכוכיותיהם), וגם המכשולים שלו בדרך לביסוס שלטונו בווינטרפל דעכו, עם מותו של לורד בייליש. בסוף העונה הוא גם קיבל בונוס, כשהתברר מה שרמזו לנו לאורך העונה – ג'ון הוא לא סתם טרגריאן, אלא הטרגריאן שאמור לשבת על כס המלוכה.

מצד שני, הוא עומד להיכנס לעימות עם אהובתו ומלכתו, אלא אם כן יתנהג כמו ג'ון ויוותר על כל מה שהחיים מציעים לו. ואם זה לא מספיק, האויב הגדול שלו, מלך הלילה – הצליח להפיל את החומה, ומשימת חייו עומדת בסכנה. החורף כאן, נו.

1. מלך הלילה

מצד אחד, וואו. זו הייתה כנראה השנה הטובה בחייו של מלך הלילה (טוב, לפחות מאז שאנחנו מכירים אותו, הוא קיים כמה אלפי שנים). הוא אמנם מחושב ומתוכנן, אבל ספק אם גם הוא תכנן שהעסק יילך לו כל כך טוב, כל כך מהר, כל כך חלק. יש לו דרקון עם אש כחולה (מה זה בכלל? אש קפואה שממיסה קרח? מה?), הוא הצליח להוריד נתח מהחומה ולהעביר את צבא המתים שלו, והוא בדרך הנכונה להגשים את מטרתו.

מצד שני, הוא קרוב להגשמת כל מטרותיו, וזה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לבנאדם. זה הרי נבל משונה, מלך הלילה. אין לו באמת רצונות. זה רובוט. אחרי שיהרוג את כולם ויכבוש את ווסטרוז, מה הוא יעשה עם עצמו?

[interaction id="59a57c1f10b9cdab1f1c8126"]