סוף לשותפות עם מארוול: נטפליקס מבטלת את "ג'סיקה ג'ונס" ו"המעניש"

נטפליקס ומארוול מסיימות שותפות של חמש שנים: "המעניש" ו"ג'סיקה ג'ונס" מבוטלות וגם "חברים מהקולג'" לא תחזור לעונה נוספת. האם זוהי רק תחילתו של גל ביטולים?

מתוך "ג'סיקה ג'ונס"
מתוך "ג'סיקה ג'ונס"
19 בפברואר 2019

האם זהו תחילתו של גל ביטולים בנטפליקס? ענקית הסטרימינג הודיעה ביממה האחרונה על ביטול שלוש סדרות שלה: "המעניש" ו"ג'סיקה ג'ונס", שתיהן מבוססות על יקום הקומיקס של מארוול, וכן הקומדיה הניו-יורקית "חברים מהקולג'". מתוכן, רק "ג'סיקה ג'ונס" תזכה לעלות לעונה שלישית ואחרונה, בעוד ששתי האחרות נגדעות בתום שתי עונות בלבד.

ביטולן של "המעניש" ו"ג'סיקה ג'ונס" מסיים בזאת את השותפות השאפתנית – אך המאכזבת, בסופו של דבר – בת חמש השנים של מארוול ונטפליקס, שבמהלכן עלו ובוטלו גם "איירון פיסט", "דרדוויל" ו"לוק קייג'", שבוטלו אחת אחרי השנה בסתיו 2018. אבל בעוד שנטפליקס, כרגיל, שומרת על הקלפים קרוב לחזה ולא מפרטת על סיבת הביטול (בטח בהתחשב בעובדה שנתוני הצפייה שלה מסווגים כתמיד), העובדה שגם ראשה של "ג'סיקה ג'ונס" הונח על הגיליוטינה, שלמרות עונה שנייה בעייתית עדיין זכתה באהדת הקהל והמבקרים, מעלה את החשד כי מדובר דווקא בקרע עיסקי בין נטפליקס לדיסני (חברת האם של מארוול), שצפויה להשיק בהמשך השנה את שירות הסטרימינג המתחרה דיסני פלוס.

יחד עם זאת, נשיא מארוול ג'ף לואב שיחרר מוקדם יותר הצהרה מפתיעה דווקא על העתיד של המיני-סדרה שהכי נשמעת כמו רחוב ברמת החי"ל, "המגינים" – שאיחדה את דרדוויל, לוק קייג', איירון פיסט וג'סיקה ג'ונס לחבורה אחת, ורמז שהיא עשויה לחזור "או בדיסני פלוס או בהולו", עוד מתחרה גדולה של נטפליקס, מה שאומר שהיחסים של מארוול ודיסני בכל הנוגע לשוק הסטרימינג הם פחות הרמטיים משהיה ניתן לחשוב.

הביטול של "חברים מהקולג'", לעומת זאת, הוא הרבה פחות מעניין מבחינת כוחות השוק שפעלו בו, ויש להניח ש"עוד קומדיה על חברים בני 30 ומשהו בניו יורק" (למרות מעורבותם של שחקנים כמו קיגן מייקל-קיי ובילי אייזנר) פשוט לא מצאה מספיק קהל בשביל להצדיק את המשך ההפקה שלה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד