נטפליקס תעבד את "מאה שנים של בדידות" לסדרה

זו הפעם הראשונה שבה גוף הפקות מצליח לרכוש את הזכויות לספרו המשפיע של גבריאל גרסיה מרקס. בניו, שיפיקו את הסדרה, הדגישו כי היא תצטלם בקולומביה, שם מתרחש הספר, ותסופר בספרדית

גבריאל גרסיה מרקס. צילום: Getty Images
גבריאל גרסיה מרקס. צילום: Getty Images

נטפליקס רכשה את הזכויות על "מאה שנים של בדידות", ספרו המשפיע של גבריאל גרסיה מרקס מ־1967. זוהי הפעם הראשונה שגוף הפקות מקבל אישור לעבד את היצירה המוערכת אל המסך. ענקית הסטרימינג הודיעה כי הסדרה תעובד בספרדית, שפת המקור של הספר, ותצטלם בקולומביה, שם חי הסופר זוכה פרס הנובל לספרות. מי שיפיקו אותה יהיו שני בניו – רודריגו וגונזלו גרסיה.

ההישג הזה לא ברור מאליו. הבנים העידו כי אביהם, שמת ב־2014, היה ספקן בנוגע להתאמת הספר, מז'אנר הריאליזם המאגי, למבנה הקולנועי המסורתי, והתעקש כי הוא יסופר בספרדית. הגרדיאן ציטט אותם באמרם כי "במשך עשורים אבינו לא התלהב למכור את הזכויות על הספר כיוון שהוא האמין שלא ניתן לעשות זאת תחת אילוצים קולנועיים, וכי עיבודו לשפה שאינה ספרדית לא יעשה עמה חסד". לא מזמן ראינו כיצד הנאמנות לשפה ולמקום הגיאוגרפי משרתת ספרים חשובים – העיבוד של "החברה הגאונה" של HBO, שכתבה אלנה פרנטה, צולם בנאפולי ודבר איטלקית, ממש כמו במקור, וזכה לתשבוחות רבות.

הבנים הוסיפו כי למרות כל ההסתייגויות, "בתור הזהב של הטלוויזיה, ברמה המהוקצעת של הכתיבה והבימוי, האיכות הסינמטית וקהל בכל העולם שמקבל סדרות בשפה זרה, העיתוי לא יכול היה להיות טוב יותר".

עטיפת "מאה שנים של בדידות"
עטיפת "מאה שנים של בדידות"

עוד כתבות מעניינות:
למה יש כל כך הרבה נשים מתות בטלוויזיה?
נטפליקס תעבד את סדרת הספרים "מועדון הבייביסיטר"
הסדרות הכי טובות שעדיין לא ראיתם

"מאה שנים של בדידות" מגולל את קורותיה של משפחת בואנדיה המתגוררת בעיירה דמיונית בקולומביה, וסיפור השושלת שלה מתפרש על פני מאה שנים. המשפחה הקימה את העיירה מקונדו, בה נולדו חמישה דורות ובה מת אחרון הצאצאים. קורות המשפחה כוללים אירועים מכוננים ותהפוכות, כמו גם רגעים פנים משפחתיים, וכולם יחד הם סיפור האנושות בזעיר אנפין. הספר מתיך יחדיו אלמנטים פנטסיים ואלגוריים כמו גשם של פרחים צהובים, אלכימיה והתגלות דתית, יחד עם ריאליזם, היסטוריה ופסטיש ספרותי. "מאה שנים של בדידות" הפך למגדיר ז'אנר הריאליזם המאגי והוא אחד הספרים הכי פופולריים שיצאו מאמריקה הלטינית במאה ה־20. הוא תורגם ל־46 שפות ולפי הערכות הוא נמכר ב־47 מיליון עותקים.

נטפליקס מרוצה מאד מהרכישה, וממשיכה להפוך יצירות בשפה זרה לנגישות ופופולריות גם בקרב דוברי אנגלית. ההישג האחרון היה כמובן "רומא" המקסיקני, שהיה מועמד בקטגוריית הסרט הטוב באוסקר, ולפניו הייתה "נרקוס" המצליחה. נטפליקס ממלאת את התפקיד הזה גם כשהיא מהווה פלטפורמה לסדרות רכש, כמו במקרה של "בית הנייר".

"מאה שני של בדידות" הוא לא הספר הראשון של מרקס שעובד למסך: "אהבה בימי כולרה" מ־1985 הפך לסרט ב־2007, ו"כרוניקה של מוות ידוע מראש" (1981) עובד גם לסרט וגם למחזמר בברודווי.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד