כוכב עולה: 6 ההופעות הכי טובות של סטיבן הוקינג על המסך

סטיבן הוקינג, שמת הלילה בגיל 76, היה הרבה יותר ממדען מבריק: הוא הצליח להנגיש את עבודתו החשובה לקהל רחב מאד, הפציע לא מעט על המסך וגילה חוש הומור נדיר

סטיבן הוקינג ב"מפץ הגדול"
סטיבן הוקינג ב"מפץ הגדול"

המדען המבריק סטיבן הוקינג מת הלילה (רביעי) בגיל 76, לאחר שנאבק במחלת ה-ALS במשך כ-50 שנה. הוקינג – שמת ביום הולדתו של אלברט איינשטיין – היה אסטרופיזיקאי פורץ דרך שרשם לעצמו הישגים בתחום הפיזיקה התיאורטית והקוסמולוגיה. הוא נודע בעיקר בזכות שורת מחקרים על חורים שחורים – וגם בזכות ספרי המדע הפופולארי שפרסם, ובמיוחד "קיצור תולדות הזמן" המתאר את התפתחות היקום מהמפץ הגדול.

אך לצד עבודתו המדעית החשובה, הוקינג היה מדען-סלב – אולי הכי מפורסם אחרי איינשטיין. הוא הצליח להנגיש רעיונות מורכבים לקהל לא אופייני, השתתף בתכניות אירוח והפציע לא מעט בתרבות הפופולארית. הנה כמה מהרגעים הכי טובים שלו על המסך.

מסע בין כוכבים: הדור הבא

"מסע בין כוכבים: הדור הבא", ששודרה בין 1987 ל-1994, מתרחשת במאה ה-24 – כמעט 80 שנה אחרי הסדרה המקורית. היא עוקבת אחרי ספינת החלל אנטרפרייז NCC-1701-D, ספינת הדגל של פדרציית הכוכבים המאוחדת, ונו, אתם מכירים. הוקינג הופיע שם בתפקיד עצמו בפרק ששודר ב-1993 (פרק 6, עונה 26, "The Descent"). בפרק לוטננט-קומנדר דאטה משחק פוקר עם הפיזיקאים הכי מפורסמים בהיסטוריה – איינשטיין, אייזק ניוטון והוקינג.

המפץ הגדול

הוקינג היה אורח של כבוד בלא פחות משבעה פרקים של "המפץ הגדול", שכן לאונרד, שלדון, הווארד וראג' מעריצים אותו כמו נערות בנות 12 בהופעה של בריטני (או דוגמא עדכנית אחרת). האוורד אפילו מגויס לתחזק את הציוד שעל כסא הגלגלים שלו והופך למושא קנאתו של שלדון (ואז הוא לא מצליח להבין להיכן שייכים כמה ברגים, אז הוא לוקח אותם). הופעתו האחרונה של הוקינג בסדרה הייתה בשנה שעברה בפרק שנקרא "The Proposal Proposal", בו שלדון שוקל להציע נישואים לאיימי ומתייעץ עם הוקינג.

חוץ מהופעות של ממש הוקינג זוכה לאזכורים רבים בסדרה: האוורד וראג' מציגים בהתרגשות לחברים הגיקים הרצאה של הוקינג ב-MIT מ-1974, "לפני שהפך לקול מחשב קריפי"; חיקוי של הוקינג עושה שיחת סקס בקול רובוטי; החיקויים של האוורד; שלדון מתחפש אליו בליל כל הקדושים; ועוד.

Last Week Tonight with John Oliver

הוקינג התארח גם באולפן של ג'ון אוליבר באחד הראיונות המוצלחים שהיו בתכנית. אוליבר ברך אותו על היותו האורח הראשון בפינה החדשה "People Who Think Good", וכששאל אותו אם זה הכבוד הכי גדול שזכה לו, הוקינג ענה בפשטות: "כן". אוליבר לא הצליח להבין אם טון הדיבור שלו היה סרקסטי, ומפה זה רק הדרדר.

 התיאוריה של הכל

יוצא הדופן ברשימה הזו הוא הסרט "התיאוריה של הכל" ("Theory of Everything"), שמגולל את סיפור נישואיו של הוקינג לג'יין ויילד, גילוי מחלתו ועליית מעמדו בקהילה המדעית. הסרט, בכיכובם של אדי רדמיין ופליסיטי ג'ונס, יצא ב-2014 ומבוסס על הספר "מסע אל האינסוף: חיי עם סטיבן" שכתבה גרושתו.

משפחת סימפסון

"משפחת סימפסון", שעשתה לסלבס את מה שווגאס עשתה לסיטקומים, כמובן לא נשארת מחוץ לרשימה הזאת. הוקינג התארח בארבעה פרקים צהובים: "Elementary School Musical" מ-2010; "Stop or My Dog Will Shoot" מ-2007; "Don't Fear the Roofer" מ-2005; ו" They Saved Lisa's Brain" מ-1999. בכולם הוא מדובב את הדמות של עצמו.

והנה הוא מדבר על זה:

פיוצ'רמה

הסדרה המצוירת הכי טובה אחרי "משפחת סימפסון" זכתה לארח את קולו של הוקינג בשני פרקים – "Reincarnation" ו-"Anthology of Interest I", שבשניהם הוא דיבב את הדמות של עצמו. הוקינג גם מדובב את עצמו במשחק וידאו המבוסס על הסדרה, "Futurama: Worlds of Tomorrow".