זו לא הדרך: ההסתבכות בשידור של פאולה וליאון

צמד מנחי תוכנית הבוקר ביקשו לרכוב על גל הקמפיין שבמסגרתו נשים משתפות סיפורים על הטרדות מיניות שעברו, אבל ניצלו אותו לקידום עמוד הפייסבוק שלהם באמצעות פרס

צילום מסך מהתוכנית של פאולה וליאון (צילום: דוד ורטהיים)
צילום מסך מהתוכנית של פאולה וליאון (צילום: דוד ורטהיים)
17 באוקטובר 2017

"כתבו לנו האם גם אתם עברתם הטרדה מינית – ותוכלו לזכות בכרטיס זוגי להופעה של דנה ברגר מארחת את ירמי קפלן וחמי רודנר". ההכרזה הזו בתוכנית הבוקר של פאולה וליאון הבוקר (ג') בערוץ 2 (קשת) עוררה הדים רבים ואילצה את צמד המנחים להתנצל, לאחר שגם ברגר בעצמה סיפרה שהיא הזדעזעה מה"מבצע" הזה.

המנחים ביקשו לעודד את הקמפיין האינטרנטי שבמסגרתו נשים, בעיקר, משתפות ברשתות החברתיות הטרדות מיניות שעברו תחת ההאשטג MeToo#, אולם נראה שמישהו בצוות התוכנית לא חשב עד הסוף וערבב מין שאינו במינו – חלוקת פרס על שיתוף סיפורי הטרדות מיניות בעמוד הפייסבוק של התוכנית, כדי לקדם את אותו עמוד.

לאחר מכן ניסה הצמד להתנצל, אולם גם בפוסט בפייסבוק ששיתפו לאחר מכן תקפו את העיתונאים במקום להתנצל באמת על החלטת העריכה האומללה:

שם הסיפור לא נגמר, והשניים התנצלו בשידור וטענו שמדובר היה בטעות ובאי הבנה.

דנה ברגר, שלהופעה שלה הבטיחו בתוכנית כרטיסים עבור מי שישתף בעמוד הפייסבוק של התוכנית סיפורים על הטרדות מיניות, סיפרה שהיא הזדעזעה מ"הדרך הצינית שבה חילקו כרטיסים למופע שלי 'על גב' מוטרדות ומנוצלות מינית":

הקמפיין האינטרנטי הנוכחי החל לאחר ששחקניות רבות בהוליווד חשפו הטרדות מיניות שעברו בידי המפיק הארווי ויינשטיין, שאף הודח בשל כך מהאקדמיה האמריקאית לקולנוע. מוקדם יותר השבוע סיפרה גם הזמרת ביורק על חוויותיה על הסט עם הבמאי לארס פון טרייר, מבלי לנקוב בשמו. מאז הצטרפו אינספור נשים ברחבי העולם לקמפיין בפייסבוק ובטוויטר.