נגמרו השטיקים: אפילו ב-HOT לא רוצים שתצפו ב"פוליאקובים"

העלילות סתמיות, מתישות ומזלזלות בצופים, ואפילו משפטי מחץ של שוש אי אפשר כבר להוציא. ומה שהתחיל כסדרה קלילה וכיפית הפך לסתם סדרה על אנשים קולניים וגסי רוח

פוליאקובים (צילום: אוהד רומנו)
פוליאקובים (צילום: אוהד רומנו)
3 במאי 2017

בזמן שחגגתם יום הולדת למדינה, HOT העלו את שני פרקי הבכורה של ״פוליאקובים״. יש כאן הצהרה: שידור ״פוליאקובים״ ביום המקדש את הישראליוּת, כזה שמוקדש בדרך כלל למרתון מערכונים של הגשש, בא לומר לצופים שמשפחת פוליאקוב היא לא משפחה פרטית, היא מייצגת משהו גדול מזה. מצד שני, להשיק סדרה בערב היחידי בשנה שאף אחד לא נמצא בו בבית, ומי שכן נמצא צופה בחיילים עושים צורות עם דגלים בהר הרצל, מעלה חשד שאולי ב-HOT בכלל לא רוצים שתצפו בה.

והאמת, קשה למצוא סיבות לצפות בעונה החדשה של ״פוליאקובים״. את כל השטיקים שלה היא מיצתה כבר בעונה הראשונה. כן, הבנו, אין דבר לגמרי תיעודי ב״דוקו-ריאליטי״ הזה. הערפול הז׳אנרי, שהיה מסקרן בימיה הראשונים, התפוגג לגמרי ועכשיו נשארנו עם סדרה על חבורה לא ממש מעניינת של אנשים קולניים וגסי רוח, המנתבים את חייהם בין שורה של עלילות סתמיות ומאולצות.

>> 20 הסדרות הישראליות הגדולות בכל הזמנים

העונה החדשה פוגשת אותנו במקום בו הסתיימה העונה הקודמת: העסקה למכירת בית המשפחה התפוצצה, והסכסוך שנוצר בעקבותיה בין האחים יעל ואיתמר מסלים ובהמשך אף יגיע לבוררות. עד אז, מנסים בני המשפחה להתמודד עם 16 מיליון השקלים עליהם בנו ונעלמו עם פיצוץ העסקה. הפתרון לבעיותיהם מסתמן בדמות מעבר של כמה מבני המשפחה אל ביתה של שוש, הבית שהחליטו להשאיר בחיקם.

בעוד הרעיון של ״האח הגדול״ בכיכובם של הפוליאקובים נשמע מגרה, בינתיים אף אחד עוד לא עבר והפרקים הראשונים התמקדו בהתשה אינטנסיבית של הצופים. שיחות ארוכות על סמס ששלחה יעל לאיתמר והעמיק את הקרע, שיחות ארוכות עוד יותר על אותן שיחות על אותו סמס. סצינה בלתי נגמרת עם אשתו המפוקסלת של איתמר, שעוסקת גם היא, ניחשתם נכון, בסמס ששלחה לו יעל.

בהנחה שאכן ״כל קשר בין הדמויות וההתרחשויות המתוארות בסדרה לבין המציאות מקרי בהחלט״, כפי שנטען בשקופית הפתיחה, מן הראוי להשקיע בפיתוח עלילות שלא מזלזלות בצופים. ולא, ההתלבטות של יעל אם לקחת על עצמה את תפקיד הפרזנטורית של מותג נייר הטואלט הממוחזר (והפיקטיבי) "למור״, אינה כזו. דווקא על אירוע אישי וקשה שחווה יעל מדלגים בקלילות בפרק, ואפשר רק לקוות שהוא בדמות האקדח במערכה הראשונה, ושההתמודדות האמיתית שלה ושל התכנית איתו תגיע בהמשך.

ל״פוליאקובים״ אין מה להציע. אפילו צילום מסך של שוש עם איזה משפט מחץ מתחתיה שיתפקד כתמונת קאבר בפייסבוק כבר אי אפשר להוציא ממנה. היא התחילה כפיסת טלוויזיה מרעננת וקלילה, אבל הימרה מהר מדי על כל הקלפים שלה ונשארה בלי כלום. יש סדרות מצחיקות ממנה, טראשיות ממנה, כיפיות ממנה. בעידן היותר מדי טלוויזיה, ״פוליאקובים״ צריכה להתאמץ הרבה יותר כדי לגרום לנו לצפות.