צוחקים כל הדרך אל הסינדיקציה

עם עליית "שנות ה־80" של שלום אסייג ו"ישראל" של ישראל קטורזה, נדמה שהקומיקאים שוב משתלטים על המסך שלנו. הנה כמה שכבר ניסו לעשות את זה בעבר

שלישיית מה קשור
שלישיית מה קשור
20 בנובמבר 2013

עדי אשכנזי – "מה זה השטויות האלה?"

הקומיקאית ההיפראקטיבית שפרצה בפינה הקומית בתוכנית של יאיר לפיד קיבלה קרדיט גדול מקשת, שהימרה על הסדרה עם הפורמט הדוקו־קומי. אשכנזי הוכיחה את עצמה עם ארבע עונות חזקות של תוכנית יעילה ומצחיקה והפכה לאחת הקומיקאיות המוערכות בארץ וגם למילפית לוהטת.

מופתעת מההצלחה. עדי אשכנזי
מופתעת מההצלחה. עדי אשכנזי

אדיר מילר – "רמזור"

גם מילר עבר בפינה הקומית אצל לפיד לפני שיצר עם רן שריג את התוכנית הדי מצחיקה והסופר מצליחה הזאת. על הדרך הוא מכר את הפורמט לאמריקאים וחיזק את מעמדו של נירו לוי כמלך הסליז, הסטלנות ורדיפת השמלות בישראל.

עובר באדום. אדיר מילר
עובר באדום. אדיר מילר

נאור ציון – "החברים של נאור"

ציון, שהיה שנים רבות קומיקאי מצליח אבל לא ממש מוערך בברנז'ה, יצר סיטקום קלאסי שאותו הוא כותב ומביים ובו הוא גם מככב. אף שהתוצאה היא לא ממש "לואי" הישראלית, הסדרה צברה לעצמה קהל אדוק שאיפשר לה לרוץ שלוש עונות במשך חמש שנים.

עם כאלה חברים. "החברים של נאור"
עם כאלה חברים. "החברים של נאור"

צביקה הדר – "שמש"

אחרי ההצלחה האדירה עם "הקומדי סטור" והנפילה הגדולה עוד יותר עם "שישי שואו", הדר המציא את עצמו מחדש ב"שמש", אחת הסדרות האהובות ביותר בטלוויזיה הישראלית. אחרי שש עונות שבהן שמענו את אורלי ויינרמן אומרת "שסי", כיף לדעת שהיא ויתרה עלינו לטובת יורש העצר של לוב.

ראה ימים יפים יותר. צביקה הדר
ראה ימים יפים יותר. צביקה הדר

מה קשור – "הישראלים"

אחרי שלא הצליחה להמריא עם "היכל התרבות", שירדה אחרי עונה אחת בלבד, השלישייה הרמלאית פגעה בול עם תוכנית מערכונים שמבוססת על התוכנית הבריטית המעולה "הממלכה הקטנה". הטאץ' המקומי־עממי של התוכנית עזר לה, בשמונה פרקים בלבד, להכניס ביטויים לסלנג הישראלי. טוב שזה נעצר ב"פנק אותה".

הישראלי המכוער. שלישיית מה קשור
הישראלי המכוער. שלישיית מה קשור