ידע ורעיונות אנפלאגד: הרצאות ועניין בטוקהאוס

'טוקהאוס' בביתן 12 שבנמל תל אביב נפתח החודש ומציע חוויה כוללת של פריים לוקיישן, קולינריה עדכנית והרבה השכלה כללית

טוקהאוס. צילום: יח"צ
טוקהאוס. צילום: יח"צ
9 בפברואר 2016

כשחושבים על זה רגע, קצת מפתיע שבעולם הטכנולוגי ומקצר הטווחים שלנו, בעולם "גוגלי" בו כל שאלה נענית בהינף מקש, עולה ופורח טרנד ההרצאות בלייב. ואולי, בעצם, זה דווקא בגלל זה? ואנשים – בסופו של דבר – צמאים לחוויות חברתיות, מחפשים את המגע הבלתי אמצעי, גם כשזה קשור להעשרה וידע?

חלוצי האופנה הזו היו, ככל הנראה, אנשי TED, שפתחו לקהל הרחב את האפשרות לשמוע הרצאות מומחים בתחומים שונים ("רעיונות ששווה להפיץ"). משם נגזרו הסרטונים הויראליים המוכרים, ולימים גם "טד-אקס", המאפשר לכל ארגון/קבוצה לקיים אירוע בפורמט טד בכפוף לתנאים מסוימים.

כך או כך, זה כנראה היה רק עניין של זמן מי ירים את המיקרופון ויקים, לצד ההיצע הקיים בתחום ("מדע על הבר", קתדרה, אסכולות, think and drink, wize ועוד), 'היכל ידע' שכזה, על קו התפר שבין פנאי להעשרה.

יואב קוטנר. צילום: יעל אלין קוטנר
יואב קוטנר. צילום: יעל אלין קוטנר

ואכן, באמצע פברואר ייפתח ביריד המזרח שבנמל תל אביב (ביתן 12) 'טוקהאוס', שישלב תכנית עשירה של הרצאות בפורמטים שונים בשילוב מסעדה ובר. על המיזם חתומה "גשם תקשורת" של אילן דה פריס ואיילת הראל, שני אנשי טלוויזיה ותוכן.

ואם חשבתם על אולם הרצאות אפרורי אוניברסיטאי תחשבו שוב, שכן 'טוקהאוס', בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים ובתכנון המעצב ניר רן, מציע חוויה כוללת של פריים לוקיישן, קולינריה עדכנית והרבה מחשבה.

את הצד הקולינרי ינהל גל שור (הבעלים של האילקה בר, קוקי ניישן ועוד) יחד עם הראל ודה פריס. המסעדה תפעל בדק החיצוני (200 מטר) מדי ערב, כאשר על תפריט האוכל אמונים מסעדת רוקח ("רוקח 73", "יהלומה בנמל") בהובלתן של השפיות יהלומה לוי ועינב ברמן.

תפריט 'אירועי הידע' יציע מידי חודש מופעים בפורמטים פופולאריים ובליווי חומרים ויזואליים: סדרות של הרצאות, מרתונים, ראיונות, תכניות יחיד, הרצאה וסרט, דיבייטים, כנסים, דיונים רבי משתתפים, מפגשי תרבות פסטיבלי טוק ועוד.
בין הנושאים המתוכננים לחודשי ההרצה: תולדות הרוק, שיחות של פילוסופים מובילים בישראל, איך יראה העתיד שלנו?, המטבח הישראלי, סכסוכים בעולם, ספורט, התנהגות אנושית, בודהיזם, אהבה, סקס, נישואין והורות, מדע (בשיתוף פעולה עם מכון דוידסון), עולם הזיהוי הפלילי, יהדות ועוד. חלק מהסדרות הינם בשיתוף המיזם think and drink different בניהולו של תובל רוזנווסר.

ענת לב אדלר. צילום: יח"צ
ענת לב אדלר. צילום: יח"צ

בין המרצים הראשונים שיופיעו בטוקהאוס: יואב קוטנר, שרון מולדבי, קובי מידן, ד"ר דויד גרייבס, הפילוסוף דר' שמעון אזולאי, היזם ינקי מרגלית, העיתונאית רונית ורד, איש הרדיו אירי ריקין, דר' נורית בובליל, נינו אבסדזה, דר' מיכה גודמן, אבי יששכרוף, העיתונאית ענת לב-אדלר, שדר הספורט דניאל זילברשטיין, המדענית עדי ניניו גרינברג, ליאור מנור, דר' ליעד מודריק, איתי אנגל, פרופ' משה הלברטל, דר' קרן אור חן, אורי רוזן,  יובל אידו טל, המיזם "סיפור ישראלי", ועוד.

כרטיסים, אם שאלתם, ינועו במחיר של 50-70 ש"ח לכרטיס.