כך היינו: הקמפיין שהציף את הפיד בתמונות של בני ובנות 15

ארגון הנוער הגאה איגי מגייס תרומות ברשת כדי לפתוח גרעיני שנת שירות בפריפריה. כדי לקדם את הקמפיין, משתפים חניכים מהעבר תמונות וסיפורים מימי התיכון

27 במאי 2015

אם גם הניוזפיד שלכם הצעיר את עצמו אתמול ולרגע הרגשתם שכל מעגל החברים שלכם הפך לטינאייג'רס בני 15, אתם לא לבד. כך קרה לי אתמול, שבני ובנות 15 השתלטו לי לי על הוול, ודחקו הצידה כל זכר לפיד של תל אביבי בן 30. זה הפך ויראלי בן רגע, ובצעד חכם ופשוט החזיר רבים מאיתנו (גם אותי) אל גיל ההתבגרות. המשתתפים בקמפיין, שמספרם הולך וגדל משעה לשעה, חוזרים לימיהם כנוער גאה וחולקים זכרונות מימים קשים. כולם הסכימו להיפתח ולחלוק חוויות לא נעימות מגיל העשרה מול הגולשים, כדי להמחיש עד כמה חשובה פעילות התמיכה של איגי – ארגון הנוער הגאה, שבימים אלה פועל לאיסוף תרומות להקמת גרעיני שנת שירות שיסייעו לנוער גאה בפריפריה.

הוידוויים של המשתתפים בקמפיין כללו סיפורים לא קלים על החיים בארון, על הפחד להיחשף, על בדידות גדולה, על החיים בשקר ועל השוני שחשו באותם ימים – על התחושה שהם שונים ולא שווה בין שווים. למרות שנדמה כי אנו בעידן שמקבל נטייה מינית מכל סוג ומעניק להן במה בתוכניות הפריים טיים, במקומות רבים בארץ עדיין קיימות דעות קדומות כלפי קהילת הלהט"ב. נוער גאה הגדל בסביבה לא סבלנית ומחליט לצאת מהארון, עלול לחוות התנכלות בלתי פוסקת ולהישאר לבד מול הסביבה, המשפחה ועצמם.

"חזרנו לגיל 15 כי זהו הגיל אליו אנחנו מכוונים בפעילות שלנו בפריפריה. רובנו בחרנו לגור במרכז הארץ, אבל החוויות שאנחנו עוברים ועברנו עדיין מתרחשות בערים רבות בארץ, ויש תחושה שאנשים שגרים במרכז תל אביב מנותקים מעט מהמציאות. הלגיטמציה של להיות הומו בשינקין לא קיימת עבור הומו בדימונה או בעפולה", מספר רן לייבל, מנכ"ל משותף באיגי. נוגה תמוז, מדריכה באיגי, מוסיפה: "אנחנו מבקשים מהמשתתפים בקמפיין להתחבר לנער או הנערה שהיו, ההומו, הלסבית, הבי או הטרנס. ניתן לראות שלרובנו לא היה מרחב בטוח להיות מי שאנחנו, והיינו צריכים לעלות על אוטובוס עד לתל אביב בשביל קורת גג מגוננת".

תמוז מפרטת מהן מטרות הקמפיין: "הפעלנו בארבע השנים האחרונות גרעין של מתנדבים בשנת שירות בתל אביב. מתוך אמונה שפעילות חינוכית ממוקדת ונמרצת יכולה לשנות את המציאות לילדים רבים. כעת אנו מוכנים לצאת ממרכז הארץ ובימים אלה נמצאים בתהליכי הקמה של שני גרעינים גאים חדשים בערים בפריפריה – ולשם כך זקוקים למימון". לייבל מחזק: "בגדול, אנחנו אחרי שנתיים של נסיונות לייצר פעילות משמעותית בפריפריה, צפונית לחדרה או דרומית לאשדוד, ומכוונים לפעול בשנה הבאה בשני מרכזים נוספים מחוץ לתל אביב. אחרי שנתיים, משרד הביטחון מממן את הפרויקט הזה, תומך בגרעין ומשלם על כל בן שירות בעצמו – אך בשנתיים הראשונות הארגון צריך לממן את עצמו", מוסיף לייבל.

הקמפיין הצליח לרתום גם לא מעט סלבס מהקהילה או כאלה שתומכים בה, שהשתתפו ושיתפו בתמונה שלהם מגיל 15. ביניהם נמצאים אוריאל יקותיאלאביעד קיסוסגל אוחובסקיאסי לויפרידה הכט, איתי תורג'מן ועוד שמות נוספים.

"אנחנו מקבלים הרבה תגובות נרגשות. הרבה אנשים באים ואומרים לנו 'מחר אמא שלי תחפש לי תמונה כי אני גם רצה להעלות', מקבלים הודעות פרטיות בנושא מגולשים וגולשות שרק רוצים לעזור, וטלפונים מאנשים ששואלים איך יוכלו לסייע לנו. אותי זה מאוד מרגש", מסכמת תמוז.

ניתן לתרום לאיגי באתר מאובטח דרך הקישור: http://bit.ly/1Q4FdW3