בעזרת השם

הבר אפריקה החליף בעלות ויצא לדרך חדשה בגוון אתיופי. על האוכל: אנשי הוויטרינה

7 במאי 2014

בשבת הקרובה יחגוג הבר אפריקה פתיחה מחודשת. מתוך קבוצת השותפים הרחבה שהשיקה אותו בהתחלה נותר רק שותף אחד, גיגי בן ארצי. לאחר שבן ארצי ניסה לחפש קונה לחלל, שינה את דעתו וחבר לגילי יאלו, סולן ההרכב זבולון דאב סיסטם ובן הקהילה האתיופית, ולחבר נוסף של יאלו, והשלישייה החליטה ליצור מקום בילוי שישלב תכנים אתיופיים־אפריקאיים עם תכנים סטנדרטיים יותר, וימשוך אליו קהל שלא הגיע לאפריקה בגלגולו הקודם. וכך השם אפריקה נטען כעת במשמעות חדשה.

"במסיבת הפתיחה, תהיה בין השאר הופעה של הרכב אתיופי ששר באמהרית לצד תקלוט של רד אקסס והופעה של גלקסי", מספר איתמר פינצי, המנהל האמנותי החדש של המקום (וגם הסולן של להקת גלקסי). "הרעיון הוא לתת טעימה מהקשת הרחבה של הטעמים המוזיקליים שיהיו במקום בהמשך".

פינצי מספר שהחצר האחורית שפעלה בעבר לא תיפתח, בעקבות התלונות של השכנים, והפעם הדגש בפעילות הבר תהיה ברחבה. "מבחינת די.ג'ייז יהיו כאן כל השמות המובנים מאליהם בתל אביב. נוסף על כך, יהיו הופעות חיות של אמנים והרכבים אתיופיים שאנחנו מקווים לשלב פעם־פעמיים בשבוע. תהיה המון מוזיקה אתיופית ואפריקאית בכלל".

למרות הטרחנות הנלווית לעתים לפרויקטים רב תרבותיים דומים, נדמה שבאפריקה הולך להיות קול למדי וגם טעים מאוד: על האוכל יופקדו אנשי הוויטרינה ומדי חודש ייערך במקום ערב של בישולים אתיופיים.

אפריקה, הרכבת 18, כל יום, 21:00־אחרון הלקוחות.