הליינים הגאים בעיר חוברים למסיבת ענק לציון עשור למרכז הגאה

לרגל 20 שנה למצעדי הגאווה ו־10 שנים למרכז הגאה, הליינים הכי חזקים בעיר של מסיבות גייז חוברים לבעלות הליינים הלסביים הכי מדוברים. תל אביב, יא חביבי, תל אביב

מימין: שמעון שירזי, קרן סוויסה, אוהד חיים וליז לוי (צילום: דין אהרוני רולנד)
מימין: שמעון שירזי, קרן סוויסה, אוהד חיים וליז לוי (צילום: דין אהרוני רולנד)
22 במרץ 2018

סביב שולחן אחד בגן מאיר מתכנסים שני גברים עם נוכחות שאי אפשר להחמיץ ושתי נשים שמזיזות עניינים בעיר. ביומיום, כפי שיתגלה מאוחר יותר, כל אחד מהם מחזיק בתפיסה שונה לגבי חיי הלילה והחיים בקהילת הלהט"ב בכלל, אבל לרגל חגיגות 20 שנה למצעד הגאווה ועשור למרכז הגאה הם שמים את השוני, המתיחויות וההסתייגויות בצד. כשצריך לחגוג, חוגגים.

"יש לנו פה הזדמנות לשים את הרווחיות בצד", אומר אוהד חיים ("תרשמי 30 פלוס"), בעל הליין פוראבר תל אביב. "אם יהיו הכנסות, הן ילכו כתרומה לפעילות המרכז הגאה. זה אירוע לנשמה". שמעון שירזי ("תרשמי 40 פלוס"), בעלי ה־FFF, מחזיק באותה גישה. "אנחנו באים ממקום של אקטיביזם ונתינה לקהילה. חוגגים את זה שתל אביב היא עיר בירה להומואים בכל העולם".

עוד כתבות מעניינות:
ג'אנל מונה הוציאה את ההמנון הביסקסואלי של 2018
האם נווה שאנן היא הרובע הגאה הבא של תל אביב?
היסטריית הכושר של הגייז היא בעצם הומופוביה

יש לי תחושה קלה שהגברים כאן הם הדברנים שבחבורה. כמה אתן דומיננטיות בעיצוב הצביון של האירוע הזה?

קרן סוויסה (37), בעלת הליין זותי: "זה לא עניין של דומיננטיות בשבילי. החיבור מבחינתי הוא על רקע סולידריות, אנחנו מתכנסים למטרה משותפת".

למה שלסביות והומואים ירצו להיות יחד באותה מסיבה? כשאני נכנסת למסיבה לצורך העניין, אני מיד מסתכלת כמה גברים יש, כמה מתוכם סטרייטים ואיך הם נראים לי.

חיים: "זו מסיבה שסיבת ההתכנסות שלה היא אחרת. למה שלסביות והומואים ירצו להיות ביחד במסיבה של מדונה?".

שירזי: "נשים מטבען יותר מופנמות מגברים, יותר סגורות. כשאנחנו מגיעים למסיבות נשים אנחנו כן נהדפים".

ליז לוי (32), בעלת הליין ליזי: "אני לא חושבת שנשים יותר מופנמות. אלה סטריאוטיפים ששייכים לפעם. היום המסיבות שלנו ושל הגברים נראות הרבה יותר דומות זו לזו".

סוויסה: "הייתי שמחה לראות יותר תמיכה של קהילת ההומואים במאבקים שלנו. כי כשזוג לסביות מחה על עניין הפונדקאות וזה יצר הדים, רצינו שיהיה כוח שיעמוד מאחוריהן אבל הגיעו למחאה רק נשים, אולי שני גברים".

מה מבדיל את הליינים זה מזה?

חיים: "בפוראבר כולם יכולים להרגיש בנוח אבל הגרעין הקבוע הוא הגברים. המסיבה שלנו היא הפי פארטי, הפי האוס שנעשה מזוהה עם ישראל כי הליין שלי מורכב מדי.ג'ייז יוצרים, לכן פרצנו לעולם. אנחנו מייצרים כמות גדולה של מוזיקה שמכתיבה טון גם ברמה הבינלאומית".

סוויסה: "ליין הזותי הגיע אחרי תשע שנים שבהן הסתובבתי בחיי הלילה והרגשתי באוויר דרישה למשהו אחר. הייתי יוצאת למסיבות של שירזי ואמרתי לעצמי שבא לי על הסקסיות הזאת גם אצלנו, כי בנות בדרך כלל נורא אוהבות לשבת וללרלר. התחשק לי להוציא אותן מאזור הנוחות. המסיבות שלנו מאוד אנדרגראונד, חושך, סטייל של ברלין, האוס שמאוד מזוהה איתנו. מעבר לזה, הליין הזה נשא על גבו כבר שתי מחאות למען זכויות הקהילה".

לוי: "הליזי קיים ופועל מדי יום חמישי כבר תשע שנים והוא פתוח ומחבק לכולם. תשמעי בו עופר ניסים, האוס, MTV. המוזיקה מיינסטרימית, שבקהילה זה משהו יוצא דופן. הקהל שלנו צעיר, בנות 20 וקצת, וזה גם קשור לאווירה העכשווית. בשנים האחרונות הליין מוכר גם באירופה בעקבות שיתופים שעשינו עם ליינים במילאנו, המבורג וברצלונה".

שירזי: "ה־FFF הוא מבחינתי קשת של כל הצבעים. מתחילת הפעילות שלי אני נגד ג'נדר, שונא הגדרות. בשבילי מסיבה מנצחת זה תמהיל של כל הדברים כאחד ושכל אחד יכול למצוא בה מקום. המדינה שלנו במציאות היומיומית היא מדינה מאוד לחוצה, יש הרבה מתחים בין אנשים, ובערב יש הזדמנות לחבר בין כולם. גם סטרייט יכול למצוא את עצמו בעולם שלי".

← עשור למרכז הגאה, האומן 17, אברבנאל 88 תל אביב, שבת (24.3) 18:00, 80 ש"ח (30 ש"ח לבעלי דיגיתל), לגיל 21 ומעלה