תדליקו ת'דוד, אנחנו בדרך

מסדרת אירועים פרטיים בלונדון, הפך הבוילר רום לקהילה אלטרנטיבית ולליין המסיבות הנודד הלוהט בעולם. המנהל האמנותי בראדלי זירו מספר על מה שעומד מאחוריי ההייפ

מתוך עמוד הפייסבוק של הבוילר רום
מתוך עמוד הפייסבוק של הבוילר רום
22 באפריל 2014

נדיר למצוא בליין או חובב מוזיקה אלקטרונית עכשווית שלא יכיר את הבוילר רום: סדרת מסיבות המשודרת לייב דרך אתר אינטרנט במקביל להתרחשותה האמיתית. למרות שהבוילר רום נולד כפרויקט צנוע ומקומי, עם אירועים המתקיימים בדירות במזרח לונדון, הוא הפך עד מהרה למותג יוקרתי עם פעילויות בכל העולם.

אלו שגרים בסמוך לאחד ממוקדי השידור – לונדון, ברלין, אמסטרדם ניו יורק ועוד – מנסים ליצור קשר עם מארגני האירוע, להשיג הזמנות למסיבות ואז להתייצב מאחורי הדי.ג'יי, כך שהמצלמה תתפוס גם אותם לוקחים חלק באירוע המדובר. עד עתה נאלצו המעריצים בישראל להסתפק ברזולוציית המסך הקטן, אולם השבוע נחתו לראשונה הבוילר רום בתל אביב ואירחו במסגרת שידוריו רשימת אמנים מקומיים. בליין־אפ היה אפשר למצוא את כל החשודים המיידיים כמו הדי.ג'ייז דיפ'ה ובירי, רד אקסס, רדיו טריפ, וכן את ההרכבים בום פם, באטרינג טריו, גארדן סיטי מובמנט ועוד רבים. הביקור הזה, בשיתוף פעולה עם וויסקי בלנטיינ'ס, התחיל לקרום עור וגידים עוד בשנה שעברה, כשבראדלי זירו – המנהל האמנותי של הפרויקט והאחראי על התוכן הבינלאומי שלו – ביקר בתל אביב לראשונה ונתקל בניחוחות מוזיקליים שונים ומיוחדים.

בראדלי זירו
בראדלי זירו

זירו הגיע לכאן השבוע לנצח על סדרת האירועים ולתקלט במסיבת הסיכום שתיערך בשישי במועדון הבלוק. זירו אינו משלישיית המייסדים של הבוילר רום, אולם הוא הצטרף אליה לפני כשנתיים וחצי, עם תחילתה של הנסיקה המטאורית. "הם התחילו להבין שהם צריכים עוד אנשים", הוא מספר. "הייתי מגיע אז לבוילר רום בשביל לרקוד. הייתה לי תוכנית רדיו וליין מסיבות משלי. הם ראו אותי באירועים שלהם וכנראה חשבו שיש לי משהו שיכול לעזור להם".

המיזם, כאמור, פרח וגדל מעבר לכל דמיון אפשרי של יוצריו: הפרויקט זוכה לצופים מכל רחבי הגלובוס, הדי.ג'ייז שהסכימו לנגן באירועים הפכו גדולים ומבוקשים יותר – מטום יורק, דרך ניקולס ג'אר ועד פרנקי נאקלס המנוח. למעשה, הבוילר רום הצליח לנקז אליו את קהילת אוהבי המוזיקה האלקטרונית העולמית לחלל סייברי חי, שבו אפשר להחליף רשמים על הדי.ג'יי, לרדת על מי שעסוק בלעשות פוזות למצלמה או סתם להאזין למוזיקה טובה שמשודרת לייב. מי שמתקשה להבין את משמעות השידור החי, שינסה לדמיין צפייה במשחק כדורגל בשידור חוזר. הסטים עצמם מועלים לארכיון וליוטיוב ומי שפספס או רוצה שוב, יכול להאזין להם בזמנו החופשי. "המדד הכי טוב שלנו להצלחה היה הלייקים בפייסבוק", מספר זירו. "מהר מאוד הגענו ל־500 אלף לייקים. זה קרה מבלי שחשבנו וכל הפרויקט גדל באופן אורגני".

כיום זירו משמש כבונה הליין־אפים והאוצר של ערבי הבוילר רום השונים: "אין ממש חוקים לדרך שבה אנחנו מרכיבים את הליין־אפ", הוא מעיד. "זה יכול להיות באמצעות שיתוף פעולה עם לייבל שאנחנו מאוד אוהבים ומבקשים ממנו להביא אמנים שמספרים את הסיפור שלו, זה יכול להיות דרך מיקום גיאוגרפי שמכתיב קו ייחודי, אבל אנחנו בעיקר אוהבים לעבוד עם אנשים שאנחנו סומכים עליהם, שיש להם טעם טוב".

מי שצפה בזירו מקפץ בין עיר לעיר בין ומסיבה למסיבה, כורז על הדי.ג'ייז המתחלפים בשידור החי ורוקד להנאתו בשאר הזמן, ודאי יחשוב שזירו אוחז בעבודת החלומות האולטימטיבית. אבל הוא לא חושש להודות שחלקה הגדול של העבודה הוא בעל אופי ביורוקרטי ואינו טומן בחובו זוהר גדול: "השגרה היומיומית היא ממש לא רק לרקוד והיא כוללת בעיקר אספקטים לוגיסטיים: לשלוח מיילים, לדבר עם אנשים ולגרום לדברים לקרות".

ולמרות שהוא פחות מעורב בצד הכלכלי, זירו מספר בקווים בסיסיים על העיקרון הפשוט שעל פיו מצליח הפרויקט להתקיים: "99 אחוז מהתוכניות שלנו לא מסחריות, לא מכניסות כסף ואין להן חסות. אבל מדי פעם אנחנו משתפים פעולה עם גוף מסחרי וזה מה שמממן לנו את שאר הפעילויות ואת התוכניות העצמאיות".

על הבחירה הלא שגרתית להציג כמעט אך ורק כישרונות מקומיים באירועי הבוילר רום בארץ, זירו מספר ש"גם בברלין ובלונדון אנחנו מארחים בעיקר די.ג'ייז מקומיים, אבל זה נכון שלהרבה מהם יש פלטפורמה עולמית יותר. מצד אחר, אין היגיון בלארח די.ג'ייז מברלין בבוילר רום בתל אביב. הרעיון הוא ליצור תצוגת תכלית של הסאונד והצלילים של העיר שבה אנחנו נמצאים". הקפיצה למזרח התיכון מגיעה כחלק מלייבל חדש של הבוילר רום, שיושק בקרוב ותראה בו אור סדרה של אוספים שכל אחד מהם עוסק באזור גיאוגרפי אחר. זירו מספר שהרעיון מאחורי הפרויקט החדש הוא "לחשוף סצנות שונות ממקומות בתוליים יותר בעולם מבחינת סאונד".

ובעוד שהוא דואג לחשוף סצנות חדשות ואמנים צעירים, נשאלת השאלה האם זירו, די.ג'יי צעיר בעצמו, לא מתבאס להסתפק במשבצות החימום של שידורי הבוילר רום, ולוותר על ההזדמנות להיחשף שם בעצמו כאקט המרכזי: "אני בעיקר מנחה בבוילר רום. לא הייתי רוצה להתבסס שם כדי.ג'יי כי אני חושב שעדיף לדי.ג'יי להיות נוכח יותר בחיים האמיתיים מאשר אונליין. חייבים לשמור על מרחק בין החיים האמיתיים לחיים הווירטואלים".