אדם, טבע ורוקנ'רול: "לטאות הענק מכוכב הניבירו" מתקשרים בתדר אחר

ויהי בשנתו ה־40 ויעזוב כפיר בן רימוך את ביתו ואת כל אשר לו ויעבור עם זוגתו ג'קי המאממת (גם תיאור וגם שם במה) לקיבוץ גניגר ויבשלו בירה ויארגנו פסטיבלים בטבע ויתלבשו מעלף וינגנו מלא וישיקו את אלבומן של לטאות הענק מכוכב הניבירו בבארבי ביום שלישי (31.5)

לטאה פסיכודלית. צילום מסך
לטאה פסיכודלית. צילום מסך
29 במאי 2016

הלטאות הן הבייבי של רימוך, שבכל רגע נתון מקים (או מפרק) במה, שוקד על ארט פסיכדלי ללהקה שלו (או של אחרים) ומקדם את אחד הפרויקטים הענפים שלו. השבוע הייתה זו במת לטאות מנשה שהקים בפסטיבל יערות מנשה שאירחה כמה מהלהקות הטובות של הפסטיבל. לפני שבועות אחדים היה זה פסטיבל MAD MUD במושב אודים, שבו גם הופיע עם להקתו הנוספת, הקרחנה ההיפית בותימזוג.

לטאות הענק מכוכב הניבירו הן אמנם להקת ספייס־רוק וסרף־פרוג משובחת, אבל זו בהחלט לא רק להקה, אלא "עולם פסיכדלי של מיתולוגיות והיסטוריה, הצטלבויות של ממדים שמנסים להתקרב לאמת שנמצאת בסופו של דבר בלבו ובמחשבתו של האדם. הפורמט הוא של מוזיקה סטונרית עם שילוב של מלים בשפת הקודש, בלשון השמית, ובסופו של דבר – דרך החלל והדברים החיצוניים – מסתתרת ביקורת על חיינו בכדור הארץ", מבאר רימוך תוך שהוא משלב את אהבתו לרוקנ'רול טהור עם לימודי חקר המקרא וארכיאולוגיה, חוויה שלדבריו פתחה לו את העין השלישית. "לטאות הענק זה מהתרבות השומרית, מלפני 6,000 שנה. תרבות שקבעה, להבדיל מהמיתולוגיות האחרות, שהאדם הוא בעצם לא נזר הבריאה, הוא פשוט מין עבד קטן של יצור אחר יותר גדול ממנו".

עולם הלטאות העשיר במלואו יוצג לקהל הרחב בערב ההשקה, אירוע שיא לקמפיין הדסטארט מצליח ולעבודה של חודשים ארוכים על מרצ'נדייז וספר אמנות נלווה ומיני טובין מעבר למקובל במקומותינו. "אנחנו מנסים להתקרב למשהו שהוא לא הופעת רוק. החלום שלי הוא להציג את העולם של כוכב הניבירו במילים, בווידיאו, בתלבושות, בריקודים ובמשחק".

"חשוב לי לעשות דברים באופן פלנטרי. כל המין האנושי צריך להכיר אחד את השני", אומר רימוך, ואלו לא רק ססמאות. אחד הדברים הכי יפים בפעילות שלו הוא הקבוצתיות. נדמה שהוא נע בלהקה, חבורה דינמית שהולכת איתו לעבר החזון שלו. "אני רוצה לדעת מה קורה פה, מה זה החיים האלה. אלו שאלות שאנשים הפסיקו לשאול את עצמם חוץ מאשר במדע ובדת. המפתח היחיד שמצאתי הוא מוזיקה ושיתוף, שהם המצאות אנושיות טהורות שלא קשורות לכסף. אני רוצה להיות כמה שיותר עם אנשים מיוחדים, מוזרים, מוכשרים, ושהקהל שלי יגיד – מי האנשים האלה? למה הם חושבים ככה? למה הם מדברים ככה? בגלל האנרגיות הטהורות אני מייצר אדוות גלים שמקרבות אליי את האנשים הנכונים. אתה יכול להימצא עם אנשים לא נכונים, ואתה לא מבין למה זה לא עובד, כי אתה צריך ליצר את הרפרנס הנכון. אנשים טובים באים אליי ורוצים להיות חלק מזה, וזה קורה בצורה הטהורה, במסגרות רוחניות. מובן שאסור לומר שזה רוחני ודתי כי המושגים האלו מולאמים אצלנו למטרות אחרות. לאנשים כמוני ולדברים שאני מייצג אין ייצוג בכנסת, בממשלה ובמדינה".

זה בול מה שחשבתי בפסטיבל MAD MUD, שהיו בו האנשים הכי טובים וחיוביים שראיתי בארץ, שלמעשה מבחינת המדינה הם מועמדים לגיליוטינה.
"כל מה שאעשה שהוא אחר ממה שאני עושה כיום הוא טמינת הראש בחול. אני נשאר במדינה הזאת ואני לא חזרתי בתשובה ולא בחרתי לחו"ל ולא ברחתי לעבודה נוחה. כי יש לי פה עבודה חשובה: להאיר את המטר הרבוע שלי ואת המטרים האחרים שלידי. כל פעולה שלי תהיה מלווה באור ובגרוטסקיות הזו, מניפולציות של יצירה ושל אהבה. יש פה תדר מטורף שנכנסו אליו, אבל עליי לא יעבדו – אני לא חי את החיים המסודרים האלה שלהם. אין לי שום צורך לגור בבניין בקומה רביעית ולאכול גביע קוטג' ולהסתכל על מישהו אחר שעושה בדיוק כמוני. זו פעם ראשונה שבגלגול הזה אני עושה מה שאני רוצה".

למה בכל זאת דווקא כאן?
"כי הגלים פה בלבנט הכי גבוהים. לו הייתי גולש הייתי נוסע לסרי לנקה, ואני סוג של גולש, אלו הגלים שלי. כל דבר שקורה נותן לי השראה גדולה, לעזור לאחרים, להעיר. הניסיון שלי לעבור לקיבוץ היה חלוצי, יש לי מבשלת בירה על שם הלהקה שלי, אתם יכולים פשוט להגיע. כל פעולה שלי יש בה התרסה: 'כן, חבר'ה, עשיתי את זה. גם אתם יכולים'".

לטאות הענק מכוכב ניבירו ישיקו את האלבום החדש בהופעה בבארבי, קיבוץ גלויות 52 תל אביב, שלישי (31.5) 20:30