גרזן בראש: רד אקסס מחברים בין טכנו לרוקנ'רול בפסטיבל מדברי חדש

רד אקסס ממשיכים לחבר בין רחבת הריקודים לרוקנ'רול, הפעם במסגרת פסטיבל חדש בנגב תחת מטריית הלייבל החדש שלהם גרזן רקורדס

דף צ'ונקי. צילום: גוני ריסקין
דף צ'ונקי. צילום: גוני ריסקין
13 בנובמבר 2016

צמד הדי.ג'ייז רד אקסס (דורי סדובניק וניב ארזי) לא מסתפקים בכך שהם היצוא הכי מסעיר של תל אביב בשנים האחרונות בתחום המוזיקה האלקטרונית, הם מתעקשים להיות גם הדבק המחבר את קהל הטכנו המקומי לסצנות הגראז', הפאנק והרוקנ'רול התל אביביות. החיבור המתבקש הזה תפס תנופה משמעותית בשנה שעברה עת הוציאו רד אקסס את האלבום "אחוזת בית" שחיבר בינם ליוצרים כגון המסך הלבן, רייסקינדר והילה רוח.

ניב ארזי ודורי סדובניק. רד אקסס. צילום: נמרוד סונדרס
ניב ארזי ודורי סדובניק. רד אקסס. צילום: נמרוד סונדרס

כעת סדובניק וארזי לוקחים את החיבור בין הסצנות צעד אחד קדימה, או בעצם – דרומה. תחת מטריית הלייבל שלהם, גרזן רקורדס, הם מפיקים את גרזן פסטיבל בחאן נחל ערבה שבמדבר: רייב אלקטרוניקה וגיטרות שיתפרש על פני יומיים ושיכול מאוד לשמש אלטרנטיבה מוצלחת לקהל שמוצא בשנים האחרונות את אינדינגב קצת סחי מדי לטעמו המובחר.

עוד בנושא:
רד אקסס החליטו להשתלט על הרוקנ'רול. ריאיון
>
 הילה רוח על חרדות, מאכלים תוניסאיים וננסי סינטרה. ריאיון
באות מרחובות: דף צ'ונקי בנות ה־18 מפיחות תקווה בפאנק הישראלי

בפסטיבל המגורזן ישתתפו (חוץ מרד אקסס, כמובן) אגוזי, Shame on Us ויונדר; אוטרקי (נדב שפיגל), היוצר ניו ווייב ואלקטרוניקה אלטרנטיבית במבנה שירי, יצטרף לחגיגה גם הוא; אחד הדי.ג'ייז והמפיקים הישראלים החשובים והיצירתיים שפועלים כרגע בניכר הוא מוסקומן, שאמור היה להגיע לתת סט בזמן שמגזינים בחו"ל ממשיכים להתחרפן על אלבום הבכורה החדש שלו, "A Shot in the Light". אך ככל הנראה מוסקומן לא יוכל בסופו של דבר להשתתף כי הוא בעיצומו של סיבוב תקלוטים בינלאומי. עוד בין הדי.ג'ייז שכן יפקדו את המדבר: אביגד, שלומי זידן ומנהלם של רד אקסס – אפיקומן.

מי שיגיע עד לשם דווקא בשביל הכסאח והפאנק ייהנה מההופעות של המסך הלבן, שעומדים להשיק אלבום בכורה מלא בגלאם גראז' אנדרוגיני, המפשעות שנמצאים בדרך לאלבום שני, ו־Haxxan המצוינים של עמיתק'ס קורח (מהמפשעות) עם חברי רוצי בובה לשעבר, אורי רנרט ורודי ברזין.

עוד בגזרת הבמה יופיעו שותפם של הרד אקסס, היוצר הברזילאי אבראו, הילה רוח שמספיק סופרלטיבים נשפכו עליה ובצדק, וצמד הבנות דף צ'ונקי, שהקליטו את אלבום הפאנק רוק הכי טוב שיצא בישראל השנה. וכן, יש הסעות מאורגנות מהציוויליזציה ובחזרה אליה.

גרזן פסטיבל, חאן נחל ערבה, שישי (18.11) 15:00 עד שבת (19.11) ב־15:00, 220 ש"ח