אד שירן מואשם בגניבה מוזיקלית ממרווין גיי

לפי כתב התביעה, קיים דמיון רב בין הלהיט של שירן "Thinking Out Loud" לבין שירו של גיי, "Let's Get it On". בשנתיים האחרונות נתבע שירן פעמיים בגין הפרת זכויות יוצרים

אד שירן באוסטרליה, מרץ 2018 (צילום: פול קיין/Getty Images)
אד שירן באוסטרליה, מרץ 2018 (צילום: פול קיין/Getty Images)

בית המשפט דחה בסוף השבוע את בקשתו של אד שירן לבטל את התביעה נגדו בגין גניבה מוזיקלית משירו של מרווין גיי. שופט בית המשפט המחוזי בניו יורק הותיר את ההכרעה בתיק, שנפתח ב-2016, בידי חבר המושבעים.

יורשיו של המפיק המנוח אד טאוסנד, שכתב עם גיי את הלהיט מ-1973, "Let's Get it On", תבעו את שירן על כך שלכאורה ביצע גניבה מוזיקלית בשירו "Thinking Out Loud". השופט כתב בהחלטתו כי מצא "נקודות דימיון ניכרות" בין כמה אלמנטים בשני השירים – הליינים של הבס וכלי ההקשה – והוסיף כי המאזינים עשויים לזהות אסתיקה דומה. יחד עם זאת, השופט הוסיף כי הייתה מחלוקת בשאלה אם ההרמוניות והמקצבים בשירו של גיי הם נפוצים מכדי לבסס האשמה בגין הפרת זכויות יוצרים. שירן הכחיש את ההאשמות. לטענת עורכי דינו, בעוד שירו של שירן נוגה, מלנכולי ורומנטי, שירו של גיי הוא "המנון מיני".

עוד כתבות מעניינות:
נחשף ליינאפ קואצ'לה 2019
למה מיילי סיירוס ואריאנה גרנדה מסרבות להילחם?
הדברים הכי טובים שקרו במוזיקה השנה

זו לא הפעם הראשונה ששירן מואשם בהפרת זכויות יוצרים: ב-2017 הוא נאלץ להוסיף לרשימת הקרדיטים של הלהיט הענק שלו, "Shape of You", את שמותיהם של יוצרי "No Scrubs" של TLC – זאת בעקבות דימיון ברור ובולט בין שני השירים, בו שירן הודה לבסוף.

באותה שנה נקבע בהסכם פשרה כי על שירן לשלם 20 מיליון דולר לכותבי השיר "Amazing" של מאט קארדי, תומאס לאונרד ומרטין הרינגטון, שהאשימו את שירן בדימיון בינו לבין להיט הבלדי שלו, "Photograph".