גל גדות, מדונה ואוכל בעשרה שקלים: כל הפרטים לקראת גמר האירוויזיון

האירווזיון הקרב מסתמן כפסטיבל של כיף עבור חובבי הטראש. נטע ברזילי תופיע פעמיים, ליאור סושרד וירדנה ארזי יככבו וגם קותימן, עידן רייכל, טייכר וזרחוביץ', קונצ'יטה והרשימה עוד ארוכה

מנחי אירוויזיון 2019 (צילום: אייל נבו, באדיבות כאן תאגיד השידור)
מנחי אירוויזיון 2019 (צילום: אייל נבו, באדיבות כאן תאגיד השידור)
15 באפריל 2019

בכירי תאגיד השידור כאן ועיריית תל אביב הציגו היום לראשונה את פרטי הפקת האירוויזיון, שייערך בעוד קצת פחות מחודש. הבשורה הגדולה של האירוע הייתה השתתפותה של גל גדות בגמר וחידוש מכירת הכרטיסים מחר, אך נחשפו גם פרטים רבים אחרים על המופעים עצמם, כמו גם על האירועים שייערכו ברחבי העיר סביב התחרות וההיערכות אליהם.

נטע ברזילי (צילום: דניאל קמינסקי)
נטע ברזילי (צילום: דניאל קמינסקי)

את חצי הגמר הראשון תפתח נטע ברזילי עם גרסה חדשה של Toy, השיר שהביא את האירוויזיון לישראל אחרי 20 שנה ובגמר היא תופיע עם שיר חדש(!). בגמר ובחצי הגמר תופיע גם דנה אינטרנשיונל, שהביאה את האירוויזיון לישראל אחרי זכייתה עם דיווה ב-1998, ונתנה נאמבר בלתי נשכח על חומות העיר ירושלים באירוויזיון שנערך בעיר שנה לאחר מכן. עוד יופיע בגמר עידן רייכל בליווי 24 נגנים, ואליו יצטרפו הזמרים מ-26 המדינות שישתתפו בגמר. כל זאת נוסף על ההופעה הכה מצופה של מדונה בת שני השירים. כוכב בינלאומי אחר שילווה את מופעי חצי הגמר והגמר הוא אמן החושים ליאור סושרד שיופיע עם שני קטעים שיקושרו לאירוויזיון. המוזיקאי קותימן יחשוף שתי יצירות מוזיקליות בנות 3 דקות שחיבר במיוחד לאירוע כמחווה ל-64 שנות האירוויזיון.

עידן רייכל. צילום: גיא כושי ויריב פיין
עידן רייכל. צילום: גיא כושי ויריב פיין

חובבי האירוויזיון יתרגשו במיוחד ממופע חצי הגמר שיכלול חמישה זוכי ומשתתפי עבר, שיבצעו זה את שירו של האחר: קונצ'יטה וורסט (אוסטריה, מקום ראשון 2014) תבצע את Heroes של מונס סלמרלוב (שוודיה, מקום ראשון 2015) שיבצע את Fuego של אלני פוריירה (קפריסין, מקום שני 2018), שתבצע את Dancing Lasha Tumbai של ורקה סרדוצ'קה (אוקראינה, מקום שני 2007) שתבצע את Toy של נטע. לבסוף, ילוו כולם יחד את גלי עטרי בשיר הללויה, שהעניק לישראל את זכייתה השנייה ב-1979. אם הזכרנו זוכי עבר, לזוכה הראשון של ישראל, יזהר כהן, יוענק הכבוד להציג את הניקוד הישראלי, שינעל את חלוקת הנקודות בגמר. לפני המופע עצמו ייערך על הבמה – לראשונה בתולדות האירוויזיון – מופע מקדים בן 20 דקות שישודר רק לקהל הישראלי, בהנחיית ירדנה ארזי. במופע ישתתפו גם שרון טייכר וערן זרחוביץ' שילוו בפרשנות את שלושת המשדרים בכאן 11.

מדונה (צילום: gettyimages)
מדונה (צילום: gettyimages)

במסיבת העיתונאים הוצגו גם שלל פרטים מהנעשה מאחורי הקלעים של הפקת המופעים. בין היתר הוצגו סרטונים וסימולציות המתארים את מרכיבי הבמה, בהם מסך לד בגובה 17 מטר המורכב מ-12 מסכים נפרדים,130 משולשי לד שיאירו מהתקרה, והגרין רום בו ישהו המשתתפים במהלך התחרות, ויהווה חלק בלתי נפרד מהאירוע. על ההפקה עמלים 1,600 עובדים, מהם 300 טכנאים מחו"ל, ואליהם מצטרפים כ-500 מתנדבים שיסייעו בליווי המשלחות, סיוע בתחבורה ועוד. במופע ייעשה שימוש ב-80 אלף מטר של כבלי תאורה, 2,100 גופי תאורה, 150 רמקולים ו-232 מיקרופונים. בזמן המופע יפעלו 30 תאורנים ו-30 אנשי סאונד בזמן אמת.

במקביל, נערכים בעירייה לשלל האירועים המלווים את התחרות. בפארק צ'רלס קלור מוקם בימים אלו כפר האירוויזיון על שטח של כ-60 דונם, ובו יוקרנו חצאי הגמר והגמר, וייערכו בו הופעות ופעילויות רבות. בין האמנים שיופיעו במתחם יהיו, בין היתר, עברי לידר, הבלקן ביט בוקס, שפיטה ואתניקס. בנוסף, יוצבו במקום עשרות דוכני מזון מהיר. לצד המתחם, ייערך אירוע תל אביב-Eat, במסגרתו יפעילו מסעדות העלית של העיר דוכנים, בהן OCD, התרנגול הכחול, יפו-תל אביב, מסה ועוד. הכניסה לכל האירועים תהיה ללא תשלום. בהאנגר 11 יפעל היורוקפה, מתחם אקסלוסיבי יותר שבו ייערכו מסיבות והופעות לבעלי אקרדטיציה (אנשי המשלחות, עיתונאים ואנשי ההפקה) ולחברי מועדוני המעריצים של האירוויזיון מהארץ ומהעולם בלבד.

בלקן ביט בוקס. צילום: זיו שדה
בלקן ביט בוקס. צילום: זיו שדה

מנכ"ל מינהלת עיר-עולם הפועלת תחת העירייה, איתן שוורץ, הציג ארבעה אתגרים שאיתם ניסתה העירייה להתמודד: קושי בהתמצאות בעיר, בעיות תחבורה, מרחב ציבורי מוזנח ויוקר השהות. בין הפעולות שננקטו כדי לטפל בבעיות אלו היו ההכרזה על הפעלת אוטובוסים בשבת בסוף השבוע של התחרות. גם מערך הרכבות יתוגבר, ומוניות שירות בקו 4 יאריכו את מסלולן. בנוסף, יותקנו על 500 תחנות אוטובוס בצירים מרכזיים שלטים ובהם מידע על הקווים ומפות באנגלית. במוניות יותקן מחירון באנגלית המפרט את התוספות השונות למחיר ומציין את החובה להפעיל מונה. אלפי התיירים הצפויים להגיע לעיר יוכלו לקבל הכוונה ממתנדבים שימתינו להם כבר בנתב"ג, כמו גם בתחנות הרכבת מרכז והאוניברסיטה ובסך הכל ב-15 עמדות ברחבי העיר.

כזכור, גם אירועי הלילה הלבן הוקדמו לרגל התחרות וייערכו ביום חמישי ה-16 במאי. במהלך ימי התחרות ניתן יהיה להשמיע מוזיקה באזורי בילוי עד חצות, תתאפשר הוצאת ברזי בירה ומסכים לרחוב. והכי מלהיב: בעשרות ברים ניתן יהיה לרכוש אוכל או שתייה בעשרה שקלים בימי התחרות.