אוזניות כורך, פלייליסט עורך: 10 אלבומים חדשים שירוממו את פסח

אם חיפשתם איך להעביר את הנסיעה למשפחה בצפון, רציתם לרענן את הפלייליסט או רחמנא ליצלן לקנות אלבום מתנה לבת הדודה – הגעתם למקום הנכון

ליזו בניו יורק, בשנה שעברה (צילום: ג'יימי מקארת'י/Getty Image)
ליזו בניו יורק, בשנה שעברה (צילום: ג'יימי מקארת'י/Getty Image)
18 באפריל 2019

ליזו – Cuz I Love You

ליזו היא דיווה אמיתית, מהסוג שבכל פעם שתלחצו פליי תרגישו שהיא שרה במיוחד כדי להרים לכם. להיטי הדיסקו הנוצצים שלה כאילו נוצרו כדי להקל על כל צרות העולם, עם פלואו סקסי, מילים מצחיקות ומעצימות על אהבה עצמית והמון הומור. גם הדודה הזעופה ביותר תרקוד במושב שלה באוטו בלי לשים לב.

שירים להוסיף לפלייליסט: "Juice" ,"Tempo" (עם מיסי אליוט)

ג'ני לואיס – On the Line

אם ארוחת הסדר גורמת אצלכם לצורך דחוף באסקפיזם, האלבום החדש של ג'ני לואיס יקח אתכם הכי רחוק שיש – אל דרום ארה"ב, המקום בו הקאנטרי מעולם לא הפסיק להיות כוס הברנדי של כולם. לואיס, שאותה אתם אולי מכירים מהלהקה רילו קיילי (או מהקריירה שלה כילדה שחקנית בסרטי קאלט באייטיז), הוציאה אלבום סולו חדש ומופק לעילא בעזרתו של דון וואז (רולינג סטונס). הפופ שלה ממשיך להיות לא שגרתי, מבוסס קלידים דומיננטיים והרמוניות משמחות. השירים הסיפוריים של לואיס ציוריים כמו תמונות פולארויד, ומלאים באהבת חיים.

שירים להוסיף לפלייליסט: "Red Bull and Hennessy" ,"Party Clown"

מייבי סטייפלס – Live in London

זמרת המחאה שהפכה לאגדה בעודה ילדה זמרת בלהקה המשפחתית The Staple Singers, אחד מהרכבי הגוספל הגדולים בארצות הברית שנודעו בהמנוני המחאה שלהם בתקופת ההפגנות הגדולות של התנועה לזכויות האזרח. סטייפלס נמצאת בשיאה במופע הזה בלונדון, בו היא מבצעת שירים מקריירת הסולו המשגשגת שלה מהשנים האחרונות, ומהאלבומים האחרונים בהם שיתפה פעולה עם ג'ף טווידי, טיון יארדס, יוקו אונו ועוד. גם בשירים החדשים היא ממשיכה לקרוא לנו לא להפסיק להילחם עבור עולם טוב יותר, באופטימיות חסרת תקנה של מהפכנית אמיתית.

שירים להוסיף לפלייליסט: "No Time for Cryin'" ,"Wer'e Gonna Make It"

Lee Fields and The Expressions – It Rains Love

אמן הסול לי פילדס מעולם לא זכה להצלחה מסחרית רחבה, למרות שהוא פועל כזמר סול ואר אנד בי כבר משנת 1969. נראה שבגיל 68, המוזיקאי הוותיק מניו ג'רזי דווקא נמצא בשיאו. זה האלבום השני שיוצא בלייבל הניו יורקי Big Crown, שהחליטו להחזיר את פילדס לתודעה. יש באלבום את כל המאפיינים של קלאסיקה: שירי סול רומנטיים עם שמות אולדסקול כמו "Your'e What's Needed in my Life", שירי גוספל על אהבת האל וגרוב Fאנקי שמתפרץ מכל תו.

שירים להוסיף לפלייליסט: "It Rains Love" ,"Two Faces"

Fontaines DC – Dogrel

מבטא אירי, תופי פוסט פאנק רועמים ומהירים ומילים כמו "ברדיו מספרים על דוגמנית המסלול עם פנים כמו חטא ולב כמו רומן של ג'יימס ג'ויס", מה עוד אפשר לרצות בחיים? האלבום הזה נשמע כמו העבר, ההווה והעתיד של הפאנק, ומלא באהבה למקצבים רפטטיביים, מילים מלאות רפרנסים ספרותיים וגישה ששום דבר, והכל, בו זמנית, לא באמת משנה.

שירים להוסיף לפלייליסט: "The Boys in the Better Land" ,"Big"

Weyes Blood – Titanic Rising

האלבום החדש של ווייז בלאד, הלוא היא נטלי מרינג האמריקאית, הוא כמו רגיעון לאוזניים. מרינג מצליחה ליצור שכבות על גבי שכבות של צלילים, שחוקרות את המרחבים המוזרים והמפחידים, ה־Upside down של העולם. אבל למרות שהקונספט של האלבום נשמע אפל, מרינג אופטימית בו מתמיד בשירים כמו "Everyday", עם הפזמון ההמנוני בו היא שרה בחיוך "אני צריכה אהבה בכל יום" על רקע מלודיה ביטלסית, ונשמעת כמו היפית חסרת דאגות ועטורת פרחים.

שירים להוסיף לפלייליסט: "Everyday" ,"Movies"

אקס הקס – It's Real

הסופרגרופ של מרי טימוני (הליום, Autoclave) מחזיר את הכיף לרוקנרול הקלאסי, עם שלושה אקורדים ופזמון אבל בלי להיגרר יותר מדי לנוסטלגיה – לא בהפקה ולא בגישה. השלישיה מוושינגטון עושות גרררל פאוור אמיתי ומתפרץ, כזה שהוא מעבר לסתם סלוגן טרנדי אלא חלק מדרך חיים. באלבום החדש והשני הן נכנסות לטריטוריות פחות מוכרות להן ומצליחות להפוך גם את הגלאם רוק, שבדרך כלל סובל מעודף טסטוסטרון, לשלהן.

שירים להוסיף לפלייליסט: "Rainbow Shiner" ,"Tough Enough"

ג'ף טווידי – Warmer

רגע אחרי שהוציא את האלבום "Warm" ב־2018, מוציא ג'ף טווידי (ווילקו) אלבום שהוקלט במקביל אליו, ולדבריו הוא לא פחות חשוב מאחיו הגדול. כמו קודמו, גם "Warmer" מלא בקסם אקוסטי מינימליסטי עם סאונד חם ומנחם, בלי אזעקות ובלי הפתעות. לחובבי קולו הצרוד של טוויידי צפויה האזנה מאד מספקת מהתקליט הזה, שיצא במיוחד ליום התקליט.

שירים להוסיף לפלייליסט: "Ten Sentences" ,"Evergreen"

אי לה במבה – Mujeres

האלבום החדש של ההרכב הספרדי Y La Bamba מפורטלנד נקרא בפשטות "נשים", מה שמצביע על הפוקוס שלו: חוויות של נשים מנקודת מבט פמיניסטית וישירה. בשירים כמו "Boca Llena" הסולנית לוז מנדוזה בודקת את הדינמיקות המשפחתיות הבעייתיות במשפחות לטיניות, בהן אבא פטריארך ואמא כנועה, שאולי יהדהדו גם אצל חלקנו. גם בלי להבין ספרדית, מקצבי הבוסה נובה הנעימים צפויים למלא את הלב שלכם בקצת שמחה לצד הגפיטלע.

שירים להוסיף לפלייליסט: "Boca Llena ","Mujeres"

ג'וליה ג'קלין – Crushing

באלבום החדש שלה המוזיקאית האוסטרלית ממשיכה בכתיבה פשוטה וישירה, ושירה שמסתירה הרבה יותר עוצמות ממה שמתגלה ברגע הראשון. ברגעים הסוחפים באלבום, כמו ב־"You Were Right", היא יוצאת לעצמאות ממערכת יחסים רעילה: "התחלתי להקשיב ללהקה שאתה הכי אוהב בלילה שבו הפסקתי להקשיב לך / תמיד ניסית להכריח אותי אבל עכשיו אני מקשיבה כי אני רוצה". מעבדות לחירות, ביג טיים.

שירים להוסיף לפלייליסט: "Head Alone" ,"Comfort"