אלטון ג'ון הודיע כי יפסיק להופיע

המוזיקאי הבריטי הודיע כי לפני שיפרוש סופית יקיים מסע פרידה עולמי שיימשך שלוש שנים. "סדר העדיפויות שלי השתנה, זה לא אומר שאפסיק ליצור", הסביר והוסיף: "זה יהיה המופע הכי פנטסטי שאי פעם קיימתי"

סר אלטון ג'ון. צילום: אנדרו פוטר
סר אלטון ג'ון. צילום: אנדרו פוטר

סר אלטון ג'ון הכריז הערב (רביעי) כי הוא פורש מהופעות מול קהל, אחרי 50 שנות פעילות. "לא אקיים יותר מסע הופעות", ציטט אותו הרולינג סטון, "יותר לא אופיע ואסע ברחבי העולם. סדר העדיפויות שלי השתנה, יש לי ילדים קטנים". לפני שיפרוש סופית, יקיים המוזיקאי הבריטי בן ה-70 מסע פרידה עולמי שיימשך שלוש שנים וייפרש על פני 300 תאריכים. "זה לא אומר שאפסיק ליצור", אמר, "אני לא רוצה להיעלם ביבבה, אלא בפיצוץ. זה יהיה המופע הכי פנטסטי שאי פעם קיימתי". ב-1977 הכריז ג'ון שהוא פורש מהופעות בפני קהל, אך חזר בו אחרי שנה.

מוקדם יותר הציג האתר הרשמי של המוזיקאי הבריטי ספירה לאחור של הדקות עד להודעה הרשמית. באתר נכתב: "סוף סוף החלטתי היכן שוכן עתידי" (שורה מתוך השיר "Goodbye Yellow Brick Road"). על פי השערות שהתפרסמו מוקדם יותר, הסיבה לפרישה מהופעות היא בעיות רפואיות וירידה בהיקף מכירות האלבומים שלו.

אלבומיו של ג'ון נמכרו ביותר מרבע מיליארד עותקים לאורך הקריירה הארוכה שלו. "Candle in the Wind", שיצא בשנת 1973, הוא הסינגל הנמכר ביותר בכל הזמנים. מאחוריו 33 אלבומי אולפן, האחרון בהם יצא ב-2016 ("Wonderful Crazy Night").