דוז פואה: המוסלמי שאוהב את שפיטה

רגע לפני גמר "הכוכב הבא" מקבלת שפיטה תמיכה לא צפויה מבילאל, נציג צרפת הגיי־מוסלמי השנוי במחלוקת לאירוויזיון (והוא מנצל את הריאיון כדי להתנער מציוצים אנטישמיים)

בילאל חסני ב"כוכב הבא" הצרפתי
בילאל חסני ב"כוכב הבא" הצרפתי
12 בפברואר 2019

הערב ייערך גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" ובמרכזו הדיון הציבורי הסוער סביב שפיטה והפארודיה הערבית שבדמותה. רגע אחד לפני קו הסיום מקבלת הזמרת השנויה במחלוקת תמיכה ממקור בלתי צפוי – בילאל חסני, הנציג הצרפתי לאירוויזיון, גיי ומוסלמי ממוצא מרוקאי. "אני מת עליה!", הוא אומר בשיחה טלפונית מפריז, "לא יכולתי לראות את כל התוכניות אבל ראיתי אותה, יש לה משקפיים כמוני והיא סופר מוכשרת!".

חסני מבין כבר דבר או שניים בסערות ציבוריות. מיד אחר זכייתו עם השיר "Roi", בין החלפת פאה בלונדינית אחת בשנייה, הוא התבקש להדוף האשמות שהופנו כלפיו בעקבות ציוצים שלו מ־2015 (כשהיה רק בן 14), בהם האשים את ישראל בפשעים נגד האנושות ובציוץ נוסף שתמך בקומיקאי הצרפתי דייודונה, ממובילי הלגיטימציה לאנטישמיות בארצו. בין היתר ספג בילאל איומים ברצח, שהביאו אותו להגיש תלונה במשטרת פריז על בריונות הומופובית כנגד 18 חשבונות טוויטר שונים, קריקטורה בה הוא נידון לעריפת ראש וממים קיצוניים שהלבישו אותו במדים נאציים.

עוד כתבות מעניינות:
>> למתחם האירוויזיון הכי נוצץ ברשת
לישראל לא מגיע שכיתריה תייצג אותה באירוויזיון
נציגי איסלנד רוצים להקים מושבת BDSM בתל אביב

השבוע הוא שוב הסתבך, כשהופץ סרטון וידיאו שלו מלפני מספר חודשים שבו הוא וחבריו מזלזלים במשובת נעורים בפיגועי הטרור שחוותה צרפת. פוליטיקאים קראו לבטל את השתתפותו באירוויזיון וטענו נגדו ל"בנאליזציה של הטרור". בילאל טוען בתגובה כי הסרטון הוקלט על רקע פטריוטי למדי – ניצחון צרפת בגמר המונדיאל – וקשר בין הזכייה בגביע לנחמה מהפיגועים מהם סבלה צרפת בשנים האחרונות. "הוציאו את הסרטון מהקשרו כדי לגרום לי להראות תומך טרור", הוא הגיב, "גם אני צרפתי שלבו נשבר אחרי הפיגועים בשארלי הבדו וה־13/11".

בנוגע לסערה סביב הציוצים האנטישמיים, בילאל מכחיש כל קשר אליהם. "כשהייתי בן 14 היינו חבורה של חברים שמחליפים את הסיסמאות של החשבונות שלנו בטוויטר כי כל אחד עוקב אחרי סלב אחר, כדי שנוכל לדבר עם הסלבריטאים האהובים עלינו", הוא מספר. "נהגתי להיכנס לחשבון שלי פעם בחצי שנה ולא ידעתי מה מתנהל בו. ולא היה לי בכלל מושג על המצב הגיאו־פוליטי בעולם, תחומי העניין שלי היו ביונסה וליידי גאגא".

ומה לגבי הטענה שהאשמת את ישראל בפשעים נגד האנושות?
"אני לא חושב שישראל אחראית לפשעים הללו ואני נרגש מאוד להגיע להתחרות באירוויזיון בתל אביב".

בוא נדבר על מה שבאמת מעניין: ראית את הווידאו לשיר החדש של נטע ברזילי?
"כן, ראיתי אותו, אני אוהב את זה כל כך. נטע היא אמנית שלא תיאמן שפורצת את גבולות המוזיקה ואני רוחש לה הרבה כבוד".

לקראת ההגעה שלך לישראל, למה אתה מחכה במיוחד?
"אני מקווה שיהיה לי את הזמן לבקר בירושלים. אני רוצה להעמיק וללמוד על ישראל בזמן שנותר עד האירוויזיון ואני לא יכול כבר לחכות לבקר בכל האתרים".

מה שמעת על הסצנה הגאה של תל אביב?
"שמעתי רבות על מלא דברים שווים בתל אביב. הרבה מהחברים שלי היו במצעד הגאווה של תל אביב בשנה שעברה והייתי עצוב שנאלצתי להחמיץ את זה, זה נראה מכאן כל כך כיף וצבעוני, מדהים. אני ממש מקווה שאוכל להיות במצעד השנה".