שום הופעה של בריטני ספירס לא התקיימה אתמול בפארק הירקון

זה לא שהציפיות מכוכבת פופ הן כמו מרדיוהד. ובכל זאת, בטח אחרי ראיון הזעם שלה, היה מצופה שנשמע פה ושם את קולה של בריטני ספירס בהופעה שלה בפארק, או שלפחות נראה אותה רוקדת. את שניהם לא קיבלנו. מה כן קיבלנו? מופע של מלון באילת

בריטני ספירס בפארק הירקון (צילום: סיון פרג')
בריטני ספירס בפארק הירקון (צילום: סיון פרג')
4 ביולי 2017

הבמה הייתה באמת מרשימה, הווידאו ארט עשוי היטב, הסאונד היה לא רע, בטח בהשוואה למופעים קודמים בפארק הירקון, והרקדנים דפקו כוריאוגרפיה מקצועית, מסונכרנת ומדויקת, עד כמה שהעין הלא-מזוינת של כותב שורות אלה יודע לזהות. הכל היה מוכן להופעת פופ של כוכבת-על בינלאומית אתמול בפארק. ובכל זאת, עם כל הרצון הטוב, לא הייתה אתמול שום הופעת פופ של כוכבת על. זה לא שהייתה הופעה לא טובה, אלא שלא הייתה הופעה כלל. מה כן היה? מופע מצוין של הרקדנים של בריטני ספירס.

>> מצעד השירים האולטימטיבי של בריטני

לפני כמה ימים זעמה בריטני בראיון לחדשות 2 על הטענות לפיהן היא שרה עם פלייבק, ואמרה שזה מרתיח אותה שאומרים את זה. בהמשך הראיון היא סוג-של-חזרה-בה, כשהודתה שהיא נהנית מ"גיבוי של פלייבק", יחד עם השירה החיה שלה. ובכן, אלא אם כן אנשי הסאונד פישלו כאן בענק, והסתירו את גרון הלייב שלה, בריטני לא שרה אתמול ולו שיר אחד. לא גיבוי ולא נעליים – היא פשוט לא שרה.

לא שרה ולא נעליים. בריטני בפארק (צילום: סיון פרג')
לא שרה ולא נעליים. בריטני בפארק (צילום: סיון פרג')

מילא לא שרה; בריאיון ההוא הבהירה בריטני שהיא חייבת את הגיבוי לאור העובדה שהיא "קורעת את עצמה" על הבמה בריקודים במשך הופעה שלמה. ובכן, גם על זה אפשר להתווכח. למעט כמה נאמברים, בריטני בעיקר עשתה את מה שבהתעמלות קרקע מכנים "פלוריש" – "קישוטים" ועיטורים, בזמן שהרקדנים הבאמת-מרשימים שלה רקדו.

כן, מדובר בהופעת פופ, ואין מה לצפות מבריטני לתת את מה שאנחנו מצפים מתום יורק ורדיוהד לתת בעוד שבועיים, או אפילו את מה שאנחנו מקווים לקבל מאקסל והגאנז בשבוע הבא. ובכל זאת, ראינו כאן הופעות של זמרות פופ גדולות יותר ופחות מבריטני. הן שרו, לפחות חלקים. זייפו, אולי. ויתרו על אתגרים ווקאליים, לפעמים. אצל בריטני לא היה שום דבר מזה. מה כן היה שם? השירים המעולים שלה היו שם, הפקות הפופ המדהימות שכבשו את העולם בשני העשורים האחרונים, מבית היוצר של מקס מרטין (Crazy, One More Time, Stronger), כריסטיאן קרלסון ופונטוס וינברג (Toxic), הנפטונס (Slave 4 U) ואחרים. זה גם בעצם היה היתרון הגדול של מופע הכל-פלייבק הזה – שבקושי נגעו בעיבודים הכל כך מוצלחים, ופשוט נתנו לנו לשמוע מהרמקולים את בריטני המוקלטת טוב כל כך.

בעיקר "פלוריש" (צילום: סיון פרג')
בעיקר "פלוריש" (צילום: סיון פרג')

ובמובן הזה, בריטני כן הצליחה אתמול במשהו. היא לא הרסה לנו את המקום שלה בזיכרון המוזיקלי הקולקטיבי, כמכונת להיטים מדהימה, ששמחים כשמגיע תורה ב-VH1. ובכל זאת, לפי התגובות המנומנמות והעזיבה המוקדמת, הקהל שהגיע אתמול לפארק הירקון ציפה למשהו אחר לגמרי. בשביל VH1 הוא לא היה צריך לצאת ל-7000% הלחות שהיו אתמול בגבעת המופעים. הוא יכול היה להישאר במזגן. ואם מישהו בכל זאת מוצא ערך במופע לאס-וגאסי, מרשים ויזואלית וכוריאוגרפית כשלעצמו, צריך לומר, הוא לא צריך את המופע של בריטני. יותר פשוט וזול לקפוץ לראות מופעי צוות הווי ובידור של מלון באילת. שם הוא יקבל את הקרקס של בריטני – גם אם עם פלייבק, הרי שבלי הלחות.

[interaction id="595b30b4f2d4938713c38a00"]

חם, חם. בריטני בפארק (צילום: סיון פרג')
חם, חם. בריטני בפארק (צילום: סיון פרג')