נוטשים את הספינה? גם גל אפלרויט מתפטר מ-88

השדרן המוערך והוותיק התפטר אחרי כשני עשורים, לאחר שההנהלה החדשה תחת התאגיד העבירה אותו משעה יומית לשעה שבועית בלילה. לפני כשלושה חודשים התפטר גם בועז כהן

גל אפלרויט (צילום: לימור דיאמונד)
גל אפלרויט (צילום: לימור דיאמונד)
19 בספטמבר 2017

מכה נוספת לתחנת "כאן 88". כשלושה חודשים לאחר התפטרותו של בועז כהן, גם גל אפלרויט הגיש את התפטרותו. אפלרויט משדר בתחנה כבר כ-22 שנים, והתפטרותו מהווה סימן נוסף לשבר שבין השדרנים, העורכים, המאזינים וההנהלה החדשה. אפלרויט נחשב לאחד השדרנים והעורכים המנוסים, הוותיקים והאהובים ביותר על ידי המאזינים, ופרישתו מעוררת הדים רבים כבר כעת.

נזכיר, כשוועדת לנדס הגישה את מסקנותיה בעניין הרפורמה ברשות השידור, היא המליצה להשאיר את 88FM ללא שינוי, אולם עם המעבר לתאגיד השידור החדש בכל זאת לוח השידורים שונה, ועל כך יצא קצפם של מאזינים רבים. קבוצת הפייסבוק "משמר 88", שהסלוגן שלה הוא "אל תגעו לי בתחנה", מונה כ-11 אלף איש.

>> מאזיני ושדרני 88 זועמים על השינוי בתחנה

מאז המעבר ל"כאן" חלקם של מגישים מוערכים רבים צומצם ושעות מרכזיות של כמה מגישים שונו או הועברו מהיום ללילה. תכניות רבות, בהן "מציאות" עם אלי לפיד ו"לילה של אלבומים" בוטלו; ובעיקר נשמעות תלונות רבות על הוספת עורכים חדשים בעלי אג'נדה מסחרית מעל המגישים והעורכים הוותיקים. האיש שעליו תולים המאזינים את האחריות לשינוי הוא אביעד רוזנבוים, סגן מנהל גלגלצ לשעבר וכיום האחראי על המוזיקה בתחנות הרדיו של התאגיד.

"זה משהו שאני מסתובב איתו כבר חודשים", אומר אפלרויט. "די, נמאס. כמו שבועז כהן אמר לי: 'במקום שלא רוצים אותך אל תהיה בו'. מהרגע הראשון יש הרגשה שלא רוצים אותנו ושוותיקי 88 מפריעים להתנהלות ה'נכונה' והחדשה".

לדבריו, הוא לא חווה התערבות בתכנים ובעריכה, אבל מציין: "נזרקתי לשעה אחת בלילה באמצע השבוע, אחרי שבמשך שנים הייתה לי שעה יומית. אף אחד בתאגיד לא דיבר איתי מעולם, ולדעתי אלדד קובלנץ תייג אותי כ'בעייתי'".

אז זו התנכלות?

"אני לא חושב שזו התנכלות. למען האמת, אני לא חושב שאני מעניין אותם בכלל. אני פשוט לא שייך, אני מפריע להם כי אני מייצג את מה שהיה קודם בתחנה".

ב"כאן" מסרו שהם "מכבדים את גל והחלטותיו ומאחלים לו בהצלחה".

[interaction id="591c69052041829f01d74dd9"]