רוק 40: הסיפור האמיתי מאחורי האלבום החדש של מרסדס בנד

"יום אחד ישבנו באיזה חדר בקיבוץ, חבורה של בבונים עם חרדת ביצוע, מעשנים. פתאום הרצפה והקירות החלו לרעוד, רצנו החוצה בצרחות היסטריות. מתוך קוקון ענקי יצאה ספק נערה, ספק יתוש". גל תורן חושף איך נולד "מה זה הדבר הזה"

מרסדס בנד (צילום: איליה מלניקוב)
מרסדס בנד (צילום: איליה מלניקוב)
20 בפברואר 2019

מכירים את זה שיש לך להקת רוק ואתה כבר בן 40 או משהו? ובעצם אתה זה לא ממש אתה, אתה זה אנחנו ויש חמישה מאיתנו ומה זה בעצם האנחנו הזה? בן אדם עם שערות לבנות על החזה והרגלים מגונים מכאן ועד שתבוא משטרה, כפול חמש.

אז מכירים את זה שיש לך להקה כזאת? ושצריך להוציא אלבום חדש? לא? שבע שנים עברו מאז שהאלבום הקודם יצא ובינתיים הספקת (אתה כפול חמש) לגנוז איזה ארבעה. בכל פעם שאתה חושב שיש לך את זה, פתאום אתה מגלה שאתה לא ממש עף על מה שיצא. שאולי היית מסטול מדי כשקפצת מחובק באולפן עם העוד כמה בבונים האלה, מתוך תחושה שפיצחת את קוד הרוקנ'רול לדורותיו כמו שמיק ג'אגר רק היה חולם לפצח, ועכשיו אחרי שהשמעת באוטו באמצע יציאה מבקשים ממך להחליש ובא לך להקיא על עצמך ושוב אתה שואל את עצמך: ״על מה חשבתי? מה לי ולמוזיקה בכלל?״.

גל תורן (צילום: איליה מלניקוב)
גל תורן (צילום: איליה מלניקוב)

עוד כתבות מעניינות:
מחירי הכרטיסים לאירוויזיון יקרים פי שמונה מהמקובל
מצדנו, אל תקראו: מוכרי האוזן השלישית בגילוי לב נדיר
עידן רייכל מחרב את המיינסטרים הישראלי

והקהל? הקהל רוצה חדש, אבל בדיוק כמו מה שהיה פעם, אבל חדש אבל בדיוק כמו שהיההה לללאאאא. מכירים את זה? אז ככה. יום אחד ישבנו באיזה חדר עירום בקיבוץ, מעשנים. חבורה של בבונים עם חרדת ביצוע מעשנים ופתאום, בלי הודעה מוקדמת, הרצפה והקירות החלו לרעוד. כיוון שרובנו אנשים עם פז"ם בחיים האלה שראו דבר או שניים, רצנו החוצה מהחדר בצרחות היסטריות. כשנוכחנו לדעת שהמבנה עדיין עומד על תלו חזרנו פנימה ונדהמנו לגלות קוקון צבעוני בגודל קיטבג צבאי שהדיף ריח של אורגיה המונית של פועלי בניין. הקאנו. אחר כך צחקנו נורא ובסוף בכינו. הקוקון, שהיה מונח במרכז החדר כאבן שיש לה הופכין, החל בשלב מסוים להזדעזע ומתוכו, כמעשה פלאים, פרצה אל חלל החדר העירום נערה. ספק נערה, ספק יתוש. כמובן שעל השנייה הראשונה הסברנו לה שאנחנו יכולים להיות אבא שלה וכל הפרוצדורה הרגילה של ״נערה בחדר אמנים״, אבל רגע לפני שסילקנו אותה מהמקום פצחה הנערתושה במונולוג חוצב להבות. לא הייתה לנו באמת סבלנות להקשיב לה, אבל היא בערך דיברה על זה שהיא בת הקול האלמותית ואחת לכמה זמן, כשהמצב ממש דורש זאת, היא מביאה לעולם יצירה מוזיקלית כל כך נעלה שבכוחה להמס את הלבבות המאובנים של האנושות הגוועת שלנו ולהשיב את התקווה והתכלית לקיומנו, ושמחוסר ברירה נבחרנו אנחנו, התקווה 6, להיות נושאי הנבואה.

הסברנו לה שאנחנו לא התקווה 6 ושלא תבלבל במוח. היא מצדה שאלה מי אנחנו. אמרנו לה, מרסדס בנד. היא לא שמעה עלינו, אבל שאלה אם נהיה מוכנים להעביר להוא מהתקווה 6 את היצירה המוזיקלית שהייתה אצלה על דיסק און קי. אמרנו לה שבכיף והיא התפוגגה לה.

כך, בוקר צח אחד, מצאנו עצמנו, ברוב בבוננו, ישובים בחדר עירום בקיבוץ ובידינו היצירה המושלמת, האחת והיחידה, העתידה להושיע את אוכלוסיית היקום ולהבטיח לנו סוף סוף תהילת עולם. הדלקנו את המחשב, הכנסנו את הדיסק און קי, העלנו את הקבצים לנגן ו… האמת, לא עפנו. מחקנו את הקובץ וישבנו לעשות את אלבומנו החדש ״מה זה הדבר הזה".

← השקת האלבום החדש "מה זה הדבר הזה": בארבי, דרך קיבוץ גלויות 52 תל אביב, חמישי (21.2) 22:00, שישי (22.2) 23:00, 100 ש"ח