הדרך לפסגה של ג'סטין טימברלייק

לקראת ההופעה הצפויה בארץ, אספנו את הרגעים הגדולים והגדולים יותר של ג'סטין טימברלייק. מהילד החמוד במועדון מיקי מאוס ועד הגבר הסקסי שהוא היום

19 בינואר 2014

1993־1995: מועדון מיקי מאוס

ג'סטין ראנדל טימברלייק, בן למשפחה בריטית במקור מטנסי, הגיח לחיינו לראשונה כשהיה בן 11, בתוכנית הכישרונות Star Search. כמו כל משתתפי התוכנית שהפכו לכוכבים, כמו אדם סנדלר, אלאניס מוריסט, בריטני ספירס, דסטני'ז צ'יילד ועוד, גם טימברלייק לא זכה בתחרות. שנה אחר כך הוא הצטרף לקאסט של "מועדון מיקי מאוס", תוכנית הנוער של ערוץ דיסני, שכלל גם את בריטני ספירס, כריסטנה אגילרה, ריאן גוסלינג וקארי ראסל.

הארדקור ניינטיז – ג'סטין טימברלייק ובריטני ספירס במועדון מיקי מאוס

1995־2002: N Sync

אחרי שנתיים של שירים, מערכונים לא מצחיקים ותלבושות שלא ישרדו את מבחן הזמן, טימברלייק מוצא עצמו מובטל כשמועדון מיקי מאוס יורדת מהמסך. אין צורך לרחם עליו, עוד באותה שנה הוא מצטרף ללהקת הבנים אן-סינק, יחד עם חברו לתוכנית JC שייזי, לכריס קירקפטריק, ג'ואי פאטון ולאנס באס.  אלבום הבכורה של הלהקה יצא ב-98 ומכר יותר מ-10 מיליון עותקים בארצות הברית. אחרי, איך לא, אלבום כריסמס וסכסוך משפטי עם חברת התקליטים לשעבר, אן-סינק מוציאים בשנת 2000 את האלבום השני, "No Strings Attached", כולל שלושה להיטים היסטריים: "Bye Bye Bye" ,"It's Gonna Be Me" ו-This I Promise To" You". הוא הופך לאלבום הנמכר ביותר בשנת 2000 בארצות הברית והרביעי הכי נמכר בעולם, עם מכירות של יותר מ-13 מיליון עותקים. טימברלייק עוד לא חגג יום הולדת 20.

אחרי שנה יוצא "Celebrity" וגם הוא מצליח בטירוף – מקום ראשון בבילבורד, פלטינה מחומשת וכל זה. הפעם ניתנה ללהקה (כלומר לטימברלייק ושייזי, לאף אחד לא באמת אכפת מהשאר) יותר חירות יצירתית, והם כתבו והפיקו את רוב השירים. הקליפ ללהיט Pop זוכה באותה שנה ב-4 פרסים בטקס פרסי הווידיאו של MTV.

כך נראה קליפ "מגניב" בשנת 2001. זהירות, מדובר בתמונות קשות

2002: לבד ואוהב את זה

אן-סינק אף פעם לא הכריזו על פירוק באופן רשמי, אבל ב-2002 טימברלייק אמר ביי ביי ביי והלך לעבוד על אלבום משלו.

קריירת הסולו הושקה בטקס פרסי הווידיאו של MTV לשנת 2002, שם הופיע עם הסינגל הראשון שלו,"Like I Love You". מאוחר יותר באותה שנה הוא הוציא את האלבום Justified, שאמנם לא הצליח כמו אלה של אן-סינק, אבל גם פלטינה משולשת ומקום שני במצעד הבילבורד האמריקאי זה בסדר. כולם זוכרים מהאלבום הזה את הלהיט "Cry Me A River", אולי בגלל שהוא קושר אוטומטית לפרידה הטרייה שלו מבריטני ספירס.

ב-2003 טימבלייק יצא לסיבוב הופעות משותף עם כריסטינה אגילרה, מתארח ב-"Where Is The Love" של בלאק אייד פיז ונופל בפח בפרק הראשון של תוכנית המתיחות של אשטון קוצ'ר, Punk'd. הוא אפילו בוכה:

באותה שנה הוא מוכר את נשמתו לשטן השמנוני – מקדונלדס, ששילמו לו שישה מיליון דולר כדי להקליט את הסינגל "I'm Lovin' It" ולהוסיף את הסיסמה גם לשם של סיבוב ההופעות שלו.  אם כל זה לא היה מספיק כדי להפוך אותו לכוכב הפופ הכי מדובר בעולם, ב-2004 הוא הופיע יחד עם ג'נט ג'קסון במופע המחצית של הסופרבול, וכולם זוכרים איך זה נגמר:

מאוחר יותר טימברלייק טען שבסך הכל היה מדובר ב"תקלת לבוש" ושזה לא היה בכוונה. באופן מפתיע אף אחד לא האמין לו ובטקס הגראמי של אותה שנה הוא נאלץ להקריא הודעת התנצלות. על הדרך הוא גם אסף שני פרסים: אלבום הפופ של השנה ושיר הפופ הגברי הטוב של השנה על Cry Me A River.

2005: טימברלייק בכל מקום

עד כה קריירת המשחק של טימברלייק הסתכמה בסרטים של ערוץ דיסני. עכשיו הוא רוצה להיות שחקן רציני. בין תפקידיו הבולטים על המסך הגדול: פושע שרירי ומקועקע ב-"אלפא דוג" (2006) והמלך ארתור הצעיר ב-"שרק השלישי" (2007). הוא גם נותן כמה הופעות בלתי נשכחות בפרקים של Saturday Night Live.

ובגזרה המוזיקלית: ב-2006 יוצא אלבום הסולו השני, "FutureSex/LoveSounds", ששובר שיאי מכירות ב-iTunes. המבקרים מרוצים ממנו והסינגלים מתוכו, ביניהם "Sexyback" ו-"My Love", כובשים את המצעדים. ב-2007 הוא מופיע בכל העולם, מתארח בלהיט של מדונה, "Four Minutes", ומקים חברת תקליטים משלו, Tennman. בריטני ספירס, בינתיים, מתחרפנת על כל הראש.

ברינגינג סקסי באק לתצוגה של ויקטוריה סיקרטס

2008־2012: לא היית זמר פעם?

אחרי סיום סיבוב ההופעות שליווה את האלבום, טימברלייק עוזב את המוזיקה וחוזר להתמקד בקריירת המשחק שלו. הפעם הוא מקבל תפקידים קצת יותר מעניינים, למשל מייסד נאפסטר, שון פרקר, ב-"הרשת החברתית", סרט-אוסקרים שכתב אהרון סורקין וביים דיוויד פינצ'ר. כבוד. מאז הוא שיחק גם מורה מחליף בסרט בכיכובה של האקסית קמרון דיאז, "מורה רעה", מדבב ב"יוגי דוב" ומבלה עם מילה קוניס בתור היזיז שמתעטש לפני שהוא גומר בקומדיה הרומנטית "ידידים פלוס" (2011). וכמובן, איך אפשר בלי SNL – הופעות האורח החוזרות שלו בתוכנית כבר זיכו אותו בשני פרסי אמי.

חוץ משחקן לא רע, טימברלייק הפך בשנים האחרונות גם לאיש עסקים. הוא שותף בחברת הלבשה, יש לו ליין טקילה ורשת מסעדות משלו וכאמור גם חברת תקליטים. ב-2011 הוא קנה את הרשת החברתית הגוססת לאיטה Myspace ושידרג אותה לפלטפורמה נקייה ונוצצת למוזיקאים. קשה להגיד שהקהל נוהר אליה בהמוניו כמו בימים שלפני השתלטות הפייסבוק, אבל כשכבר מגיעים לשם במקרה זה נראה הרבה יותר טוב מהממשק הכעור של פעם. בין כל עיסוקיו הוא גם מצא זמן להינשא באוקטובר 2012 לשחקנית ג'סיקה בייל.

2013: אני גם מוזיקאי!

אחרי שש שנות המתנה לאלבום חדש, אין פלא שנוצר באזז היסטרי סביב הסינגל "Suit & "Tie, שיצא לפני שנה וכלל גם הופעת אורח של ג'יי זי. השיר החדש (וגם הקליפ, בבימויו של דיוויד פינצ'ר) היה אלגנטי בהרבה מהלהיטים הסליזיים משנים עברו, מה שאולי מסביר למה הוא לא הגיע למקומות הראשונים במצעדים כמו להיטים קודמים שלו. הסינגל הבא, "Mirrors", דווקא הצליח בגדול. האלבום המלא, "The 20/20 Experience", יצא חודשיים אחר כך, והפך בסוף השנה לאלבום הנמכר ביותר בארצות הברית לשנת 2013. בספטמבר שוחרר חלקו השני של האלבום, שהוא למעשה עוד אלבום שלם הכולל 12 שירים. היה גם איחוד של אן-סינק להופעה קצרה בטקס פרסי הווידיאו של MTV, רק שאף אחד לא זוכר מהטקס הזה כלום בגלל מיילי סיירוס.

וכן, שוב SNL, והפעם בתור מנחה אורח לצד ג'ימי פאלון:

חוץ מסיבוב ההופעות לקידום האלבום, 2014 היא שנה מרגשת עבור טימברלייק גם כשחקן- בימים אלה יוצא לאקרנים "בתוך לואין דיוויס" של האחים כהן, בהשתתפותו. אי אפשר לקבל הכל? לא אם קוראים לך ג'סטין טימברלייק. כנראה שאין בעולם איש עם קריירה שמנוהלת טוב יותר, ועכשיו רק נותר לקוות שזה לא יסתיים בנפילה מפוארת מגובה רב, כמו שקורה בדרך כלל לכוכבים-ילדים.

ג'סטין טימברלייק יופיע בישראל ב-28 במאי. מכירת הכרטיסים תחל ביום רביעי הקרוב, 22 בינואר. מחירי הכרטיסים נעים בין 370 ש"ח ל-1450 ש"ח.