המופעים המומלצים לפסטיבל הפסנתר ה-18

מעלי מוהר ועד הבי מטאל: כל מה שאסור לפספס בפסטיבל הפסנתר שייפתח השבוע זו הפעם ה־18

מארק אליהו. צילום: זהר רון
מארק אליהו. צילום: זהר רון
6 בנובמבר 2016

פסטיבל הפסנתר יוצא לדרך זו השנה ה־18 ויתקיים במתחם מוזיאון תל אביב לאמנות. החל מיום רביעי (9.11) יתקיימו באולמות המוזיאון ובתיאטרון הקאמרי 55 מופעים מיוחדים וישתתפו בו יותר מ־250 מוזיקאים. כמסורת הפסטיבל, במופעים המיוחדים יהיו מחוות לאנשי תרבות, מופעי בכורה, שיתופי פעולה ראשוניים ועוד. "רוק לצד קלאסי, ג'אז, אתני לצד ראפ, מוזיקה אמונית לצד מטאל, בכירי היוצרים של המוזיקה הישראלית לצד מוזיקאים צעירים שזו להם ההופעה הראשונה בפסטיבל", מבטיחים אנשי ההפקה. אכן, יהיו כל כך הרבה הופעות השנה שאפשר לטבוע בתוך ההיצע. ובכן, מזל שמצאתם את המדריך הזה.

מחווה לעלי מוהר

"הרצינות היא ממני והלאה" הוא מופע מחווה מיוחד במלאות עשור לפטירתו של עלי מוהר, בהשתתפות אבי קושניר, איתי פרל, אלון אולארצ'יק, אפרים שמיר, גידי גוב, דנה עדיני, יהודית רביץ, יוני רכטר, נורית גלרון, רוני אלטר, רועי בר נתן ואנסמבל קורל. האמנים יבצעו משיריו, בהם "העיקר זה הרומנטיקה", "רוקד לקול הבנות", "נגיעה אחת רכה", "שיעור מולדת" ו"שיר נבואי קוסמי עליז", ובין השירים ישובצו קטעי קריאה מתוך הטורים שפרסם מוהר. מנחה: מודי בר־און.

היכל התרבות, הוברמן 1 תל אביב, שישי (11.11) 14:00, 240־335 ש"ח

אביתר בנאי – "תנועה"

אביתר בנאי במופע יחיד שבו ילווה את עצמו רק בגיטרה ובפסנתר ויבצע שירים מהרפרטואר העשיר שלו וגם מהאלבום החדש שבדרך, שממנו כבר חשף את השיר "פרגולה" שעליו אמר "לפעמים על הבמה זה קורה לי, ואז אני מתמלא במוזיקה ובאהבה ואני טועם חירות אמיתית". נקווה שכך יקרה בפעם הזאת.

אולם רקנאטי במוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, רביעי (9.11) 20:00, 154 ש"ח

הצד השני של ההבי מטאל

אחרי שבשנה שעברה התארחה מורן מגל במופע של אורפנד לנד בפסטיבל הפסנתר, השנה היא חוזרת למופע סולו משלה שבו תבצע חומרים מקוריים לצד להיטי מטאל מוכרים בעיבודים מיוחדים שלה לזמרת ופסנתר. יצטרף אליה בכינור הכנר הווירטואוז אלכסיי קוצ'טקוב, המלווה אותה בהופעותיה בארץ ובחו"ל. יתארחו: יוסי סאסי (אורפנד לנד) וטיון מגל (שירה).

גלריה ישראלית במוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, רביעי (9.11) 22:30, 74 ש"ח

Totemo עם יחזקאל רז

שיתוף פעולה ראשון בין יוצר המוזיקה האלקטרונית, המפיק, המלחין, הפסנתרן ואמן הסאונד יחזקאל רז; ובין טוטמו (רותם אור). טוטמו הוציאה השנה את ה־EP המעולה "Desire Path" שזכה לתהודה לא רק בישראל, אחרי שהחלימה מסרטן והצליחה לצאת ממנו לא רק בריאה, אלא גם עם האלבום הכי טוב שלה עד כה.

גלריה ישראלית במוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, רביעי (9.11) 20:00, 74 ש"ח

מארק אליהו במופעה השקה ל"דרכים"

מופע משותף לאמן הקמנצ'ה (כלי קשת פרסי) מארק אליהו, אביו המלחין והמוזיקאי המוערך פרץ אליהו (מוזיקולוג ונגן טאר) ונגן כלי ההקשה הנחשב מאוד רוני עברין. השלושה יארחו גם את האמן אלדד ציטרין שמחזיק בקריירת סולו כיוצר, פסנתרן ומבצע. הרביעייה תבצע בין השאר חומרים מתוך אלבומו החדש של מארק אליהו, "דרכים". מומלץ מאוד לחובבי מוזיקה אתנית ושאר הרפתקנים.

אולם אסיה במוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, שישי (11.11) 20:30, 124 ש"ח