המסר החריף של הלהקות התל אביביות לטראמפ

הלהקות MONC ו-OSOG יופיעו בשבוע הבא יחד על במה אחת. לרגל המאורע ולקראת השבעתו של טראמפ לנשיא, הן הקליטו כל אחת את השיר Richard Cory כמסר חינוכי לנשיא הנכנס

OSOG, MONC. צילום: אמנון באבייב, יריב פיין
OSOG, MONC. צילום: אמנון באבייב, יריב פיין
19 בינואר 2017

במבט ראשון (ובשמיעה ראשונה), אין הרבה משותף בין הלהקות התל אביביות OSOG ו-MONC. נכון, שתיהן מתהדרות בראשי תיבות (On Shoulders of Giants ו-Men of North Country), ושתיהן כבר עשו סיבוב מעבר לים. אבל האחת (OSOG) עושה מוזיקה אמריקאית שורשית ומחוספסת, והשנייה (MONC) מוזיקת סול בריטית א-לה לונדון 65'.

ובכל זאת, עכשיו הן החליטו לאחד כוחות, ולהופיע יחד על במה אחת. כביכול, מה בין סול אנגלי לפולק-רוק אמריקאי, ואיך בעצם יצליחו לנגן על במה אחת 14 נגנים? אבל השאלות האלה הן מה שהופך את הופעה הקרובה שלהן (בסקולה, 26.1) למסקרנת במיוחד.

MONC. צילום: אמנון באבייב
MONC. צילום: אמנון באבייב

עבור חברי הלהקות, נדמה שהחיבור הזה מובן מאליו. "אנחנו אוהבים לנגן עם כמה שיותר אנשים על הבמה, וכשעלה הרעיון לערב משותף עם MONC מיד הבנו את הפוטנציאל לשפר את השיא האישי שלנו", מספר אביטל תמיר מ-OSOG.

ישיב כהן מ-MONC מוסיף: "חוץ ממספר החברים שלהן, נראה לי שבשתי הלהקות יש אלמנט דומה של חיבור חזק לסצנה מסויימת ומרוחקת, בה כל אחת מצאה את עצמה ובה הלב שלה פועם".

OSOG. צילום: יריב פיין
OSOG. צילום: יריב פיין

לקראת ההופעה המשותפת, ולכבוד השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, החליטו הלהקות לקחת יוזמה חינוכית, עם קריצה של הומור. הן הקליטו כל אחת גרסה משלה לשיר "ריצ'רד קורי" של סיימון וגרפונקל (מבוסס על הפואמה של אדווין ארלינגטון רובינסון), שמספר על טייקון שסופו מר במיוחד. התוצאה מעניינת מאוד. כיף לשמוע איך כל להקה עושה פרשנות משלה ולוקחת את שיר הפולק הזה לכיוונים אחרים.

תמיר מספר ש"הסיפור של טראמפ וריצ'רד קורי די דומה. אומרים שטראמפ נכנס לנעליים שגדולות עליו. יש מישהו שהנעליים לא גדולות עליו כשהוא נכנס לתפקיד הזה? אנחנו עומדים מאחורי טראמפ, ומקווים שהלחץ לא יגיע אליו ויגמור כמו קורי מהשיר".

ואילו כהן נשמע קצת יותר לוחמני בהקשר הזה. "החיבור אצלי בין טראמפ והשיר המדהים הזה שגדלתי עליו, הוא האנושיות המדוכדכת שסיימון מצליח לצייר אצל דמות כל כך גדולה מהחיים כמו קורי", הוא מספר. "אותה אנושיות שחסרה כרגע במכונת הציוצים הגסה והלוחמנית שנבחרה לנשיאות. בסופו של דבר ריצ'רד קורי הוא תמרור אזהרה למה שקורה כשאתה מאבד את הקשר אל האדם הפשוט. בין אם זה באורגיות על היאכטה או עם שמפניה ורודה, אם שיערך מוזר וזהוב או מקליש וסגול".

OSOG ו-MONC במופע משותף, בסקולה, חמישי (26.1)