ניחוח של גאונות: הצצה אל נפשו של פרפיום ג'יניוס דרך חמישה שירים

מורה נבוכים לנפשו הקווירית והמיוסרת של פרפיום ג'יניוס, שיופיע הערב בבארבי (23.6), דרך חמישה שירים מעולים

פרפיום ג'יניוס. צילום: יח"צ
פרפיום ג'יניוס. צילום: יח"צ
23 ביוני 2015

"Queen" מתוך "Too Bright"י2014

באלבום השלישי והאחרון שהוציא, פרפיום ג'יניוס אימץ גישה קשוחה ומתריסה, אמנם עדיין פגיעה – אך כוחנית, כדי להביע את החוויות הקשות שעבר כנער וכגבר הומוסקסואל נשי. ב-"Queen" הוא הופך את ההומופוביה כלפיו לנשק בידיו: "No family is safe when I sashay" (בתרגום חופשי: אין משפחה בטוחה כשאני צועד בקלילות בקירבה). או כפי שניסח זאת אחד המגיבים ביוטיוב שהזדהה עמוקות עם השיר: "להיות הומו, ובמיוחד להיות ראוותני, יכול להיות אקט של מרד בפני עצמו. זה כמו 'לך תזדיין' גדול לנורמטיביות ההטרוסקסואלית. אתה רואה בי הומו, עדין כמו פיה, אבל אתה עדיין מפחד ממני. אני גורם לך לנוע באי נחת. ובכן, תפחד, כי לא אשתנה בשבילך".

[tmwdfpad]

"Hood" מתוך "Put Your Back N 2 It"י2012

אם האלבום "Too Bright" הוא הגרסה הלוחמנית של פרפיום ג'יניוס, הרי ששני האלבומים שקדמו לו היוו את הדרך הבלתי נמנעת של צעידה בויה דולורוזה של עצב, בדידות, וחוסר שייכות. "Hood" הוא אחד השירים היפים שלו ובהחלט מהמייצגים את אותה השבריריות שבו. בשיר הדראס אומר שאם אהובו יכיר אותו באמת ולעומק, הוא יעזוב אותו, ועל הדרך מרמז על ההתמכרות שלו ועל הפחד שלו להיכשל להישאר פיקח ונקי. הקליפ, שמציג את הדראס בזרועותיו של כוכב הפורנו המנוח ארפד מיקלוס, "זיכה" את הדראס במנות גדושות ורעילות של הערות הומופוביות.

"Mr. Peterson" מתוך "Learning"י2010

מתוך אלבום הבכורה של פרפיום ג'יניוס, שהוקלט בבית אימו בניו יורק, זהו שיר על היחסים הכנראה מיניים שהתקיימו בין המחנך מר פיטרסון והדראס, בזמן שהאחרון היה בשנתו הראשונה ללימודים בבית הספר. על פי השיר, מר פטרסון שהכיר להדראס את ג'וי דיויז'ן ושנתן לו לעשן גראס במשאית שלו, התאבד כשהדראס היה בשנה האחרונה ללימודים. על אף שהדראס לא מכחיש את הסיפור המסופר בשיר, הוא אמר בעבר שלקחת אותו באופן מילולי לחלוטין יהיה בגדר טעות.

"Fool" מתוך "Too Bright"י2014

ברגישותו הקיצונית הדראס נוגע בשיר זה בסוגיה מאוד ספציפית שמוכרת ללא מעט הומואים, בה נשים סטרייטיות משתמשות בחבריהן הגאים כאביזרים. ביקורת חברתית מסוג שלא רואים כל יום. למעשה, זוהי ביקורת חברתית מסוג כזה שמעולם לא נתקלנו בו קודם לכן במוזיקה פופולרית.

"Normal" מתוך "Put Your Back N 2 It"י2012

גם כשהחיים חרא, המיניות שלו מבלבלת אותו (ואת הסביבה), ניצול מיני הוא מנת חלקו וחוויות קשות מטלטלות את עולמו, תמיד יש את אמא שתרגיע ותגיד את המילים הנכונות. בראיון אמר הדראס שאימו תמיד אמרה "אתה לא מורעל מחוויותיך, הן לא שוברות אותך". ובכן, כנראה שממנה ההשראה למילות הבית האחרון בשיר: "No floating sheet, no matter how haunting \ And no secret, no matter how nasty \ Can poison your voice \ Or keep you from joy".

בונוס: דה נשיונל בקאבר ל"Learning" של פרפיום ג'יניוס


פרפיום ג'יניוס, בארבי, שלישי 23 ביוני