השירים הכי יפים של אריק איינשטיין

מהחלונות הגבוהים, דרך ימי שבלול ועד לשיתופי הפעולה עם יצחק קלפטר ויוני רכטר - הנה כמה מהשירים הכי יפים של אחד מגדולי אמני ישראל

הבית של כולנו. אריק איינשטיין (צילום: זיו קורן)
הבית של כולנו. אריק איינשטיין (צילום: זיו קורן)
26 בנובמבר 2013

אז מה (1967)

השיר, עם המילים של איינשטיין, הלחן של קראוס וההרמוניה הקולית של השלושה, הפך לאחד מהשירים האהובים על הדור הצעיר בתל אביב הקטנה של אז.

אבשלום (1970)

השיר נכלל באלבום פורץ הדרך "שבלול", שהיה התוצר הראשון של חבורת לול המיתולוגית שהתגבשה בתל אביב של אותן שנים. מלבד איינשטיין לקחו חלק בכתיבת השיר אורי זוהר, שלום חנוך, בועז דוידזון וצבי שיסל. חנוך הלחין, והרוקנ'רול הישראלי שנולד כמה שנים קודם לכן באלבום "פוגי" החל לרקום עור וגידים.

 

למה לי לקחת ללב (1970)

שיר נוסף מאלבום המופת "שבלול", גם הוא בהלחנתו החדשנית של חנוך.

עוד יהיה (1976)

ב-1976 חבר איינשטיין ליוצא כוורת יוני רכטר ויצר איתו את האלבום "האהבה פנים רבות לה". השיר "עוד יהיה" מדבר על על השאיפה לשלום, ואפילו מזכיר את אייבי נתן, פעיל השלום שהפעיל את אוניית "קול השלום".

 

מה שהיה היה (1968)

אחרי פירוק החלונות הגבוהים החל איינשטיין לעבוד עם שלום חנוך, שהיה אז יוצר צעיר בלהקת הנח"ל. השיר הזה, מתוך האלבום "מזל גדי", נכתב והולחן על ידי חנוך, שהתגלה כבר אז כיוצר בוגר ועמוק.

הימים הארוכים העצובים (1968)

שיר נוסף מהאלבום "מזל גדי". מילים של אריק איינשטיין.

יש בי אהבה (1995)

האלבום "יש בי אהבה" היה המצליח ביותר של איינשטיין בשנות ה-90. רוב השירים באלבום היו פרי שיתוף הפעולה בין איינשטיין למלחין שם טוב לוי, אך שיר הנושא הזה נכתב והולחן על ידי ארקדי דוכין.

 

אח היא מילת מפתח (1997)

האלבום "לאן פרחו הפרפרים" יצא בשנת 1997 והיה מושפע רבות מרצח רבין ומהמצב במדינה דאז. מגוון רחב של יוצרים בולטים במוזיקה הישראלית לקחו חלק באלבום. השיר הזה נכתב על ידי אהוד מנור והולחן על ידי יהודה פוליקר.

 

קשה לכתוב דמעות (1997)

שיר נוסף מהאלבום "לאן פרחו הפרפרים". המילים המרגשות והכנות של אילן גולדהירש מקבלות תנופה אדירה עם הלחן של ברי סחרוף.

 

עוד נפגש (1984)

"בא לו הלילה, ושקט עכשיו.
בא געגוע, לראות לחבק אותך
מה שעובר בי, זה יותר ממילים
יש כאן הכל אבל אין אותך".