התאגיד דוחף לקיום אירוויזיון 2019 בירושלים

למרות ההערכות כי ירושלים קרובה לרדת מהפרק בכל הנוגע לאירוח התחרות, גורם בכיר המעורב בהפקת האירוויזיון טוען ששתי ערים בלבד יוצגו ל-EBU - אחת מהן היא הבירה

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
18 ביוני 2018

לקראת פגישות ראשי תאגיד השידור "כאן" עם נציגי איגוד השידור האירופי (EBU) במטה שבז'נבה הערב (שני) ומחר בבוקר, גורם בכיר המעורב בהפקת האירוויזיון הישראלית מאשר ל-Time Out תל אביב כי בניגוד למה שניתן היה לחשוב, התאגיד מעוניין מאוד בבחירה בירושלים כעיר המארחת. הערב בפגישה בז'נבה יציגו בפני ראשי ה-EBU מנכ"ל "כאן" אלדד קובלנץ ואחראי תחום האירוויזיון טל ברנע שתי ערים סופיות בלבד מתוך הארבע שברשימה שעליהן ממליץ התאגיד כמארחות שעומדות בקריטריונים. ה-EBU הוא זה שמוסמך להחליט מי מהן תארח את התחרות.

ההערכה היא כי התאגיד מעוניין לקדם את ירושלים כמארחת מפני שהיא מתאימה לקריטריונים. נוסף על כך, ייתכן שישנה הסכמה בין קובלנץ וראש הממשלה נתניהו שלפיה התאגיד ידאג שהתחרות תתקיים בירושלים ונתניהו ידאג שחוק פיצול התאגיד יוקפא.

>> אירוויזיון 2019: עיריות תל אביב וחיפה מחממות מנועים

היום בצהריים התקיימה ישיבת ממשלה חלקית בנושא זה, שלאחריה יצאה ההודעה הלקונית מטעם ראש הממשלה נתניהו שלפיה "בדיון שהתקיים בין ראש הממשלה, שר התקשורת, שרת התרבות והספורט, שר התיירות והיועץ המשפטי לממשלה, הבהיר רה"מ נתניהו שהממשלה תפעל על-פי הכללים של איגוד השידור האירופי EBU". בהמשך פורט כי נתניהו הנחה את הגורמים המשפטיים לבחון את ה"סוגיות המשפטיות הפתוחות" באשר לאירוויזיון – קרי חוק פיצול התאגיד שממתין להחלטת בג"צ ושעלול, במקרה שהפיצול יאושר, להוות סכנה לאירוח התחרות בישראל. או לפחות כך הודיע ה-EBU.

גורם נוסף שמעורב מאוד בהפקת האירוויזיון הישראלית מעריך בפנינו כי נתניהו מאוד רוצה לקיים את האירוויזיון בירושלים, כמו גם השרים רגב, אלקין ולוין (עליהם הטיל נתניהו איפול תקשורתי בנושא) וכך גם התאגיד. הבעיה, להערכת הגורם, היא שנתניהו יצטרך להגיע להסכמות עם החרדים. עוד הוא מעריך כי נתניהו יודע שאירוח התחרות בעיר אחרת תיראה ככניעה, בהמשך לסאגת נבחרת ארגנטינה. עם זאת, הוא אומר, אירוח התחרות בירושלים חייב להיות מסיבות מקצועיות ולא תוך הצהרות על כך שיש לארח בה מכיוון שהיא הבירה.