חצי גמר האירוויזיון: מי המתחרים של אימרי ומה הסיכוי שלו לעלות לגמר?

הלילה יתקיים באוקראינה חצי גמר השני של האירוויזיון שבו יתחרה הנציג הישראלי מול 17 זמרים וזמרות עם שירים משונים יותר או פחות. היתרון: אימרי זיו עולה אחרון

אימרי זיו
אימרי זיו
11 במאי 2017

איכרים בלרוסים, הונגרי צועני, זמרת יודל רומנייה וקטין בולגרי – הם ועוד 14 נציגים מ-17 מדינות בסך הכל יעלו הערב על הבמה הצנועה בקייב בניסיון להעפיל לגמר האירוויזיון ה-62. אחריהם יעלה הנציג ה-18, אימרי זיו הישראלי (או IMRI בפי הגויים) עם שירו "I Feel Alive", וינסה להתברג אל אחד מעשרת המקומות שמובילים אל הגמר. אם לשפוט על פי איכות המתחרים והחזרות של אימרי עצמו – קל זה לא יהיה.

נכון, אימרי נהנה מכמה יתרונות מובנים, ללא קשר לאיכות ההופעה עצמה: באופן מסורתי השיר האחרון בחצי הגמר מעפיל לגמר מאחר שהוא עוד טרי במוחם של הצופים (חריג לכך דווקא נרשם שלשום, כשלטביה לא העפילה מאותו מיקום בחצי הגמר הראשון). בהמשך לכך, בולט השיר של אימרי בהיותו השיר המרים היחיד כמעט בחצי הגמר, ולכל זה מתווספת העובדה הברורה מאוד – הבחור חתיך אש.

למרות כל זה, הסיכויים של ישראל להפעיל לגמר הם בערך 50-50. למה? קודם כל, בגלל אימרי עצמו, שלא הרשים בחזרות עם לא מעט זיופים, ולכך התווספה העמדה וכוריאוגרפיה מבאסות שרחוקות מאלו של השנתיים המוצלחות האחרונות. עם זאת, בחזרה הגנרלית, שלפיה מעניקים השופטים המקצועיים את הניקוד שלהם, נתן אימרי הופעה סבירה פלוס מבחינה ווקאלית.

גם אם אימרי ייתן את הופעת חייו, הוא כנראה לא יעפיל מאחד המקומות הראשונים (למיקום בחצי הגמר אין שום משמעות), ולא רק כי כולם אנטישמים. מי שיעלו כמעט בוודאות הן בולגריה עם קריסטיאן קוסטוב בן ה-17, גרסה מקומית לג'סטין ביבר עם שיר "עדכני" (כלומר, מסונתז ומבאס).

גם רומניה, שממלאת את מכסת הגימיקים של התחרות עם הצמד אילינקה ואלכס, זמרת יודל וראפר, בשירם המעצבן בעל השם המחייב "Yodel It!", צפויה לעלות.

וכך גם אסטוניה, עם השיר בניחוח האייטיז "Lost in Verona".

המתחרות העיקריות של אימרי על העלייה צפויות להיות הונגריה, ששלחה את הזמר בעל השורשים הצועניים יוצי פפאי עם השיר האתני "Origo" ("מקור").

אימרי יתחרה גם עם בלרוס וצמד ההיפים שהיא שולחת, NaviBand.

וכך גם עם אוסטריה, עם נתן טרנט, המתחרה היחיד של אימרי על תואר הבייב של התחרות, שינסה להסיח את דעת הצופים מכמה שהשיר שלו בנאלי באמצעות מבטים חודרים למצלמה.

שווה לשים לב גם לאניה ניסן מדנמרק עם בלדת כוח קלאסית, ליאנה ברוצ'סקה המפתה ממקדוניה, ולז'אק הודק מקרואטיה, המתחרה ללא ספק על תואר השיר המוזר של התחרות, שבו הוא מבצע דואט עם עצמו (כן).

חצי הגמר הראשון לא סיפק הפתעות או עניין מיוחד, בין היתר הודות להפקה דלה יחסית של האוקראינים, שלא מצליחים להשתוות לרמת ההפקה שצופי האירוויזיון התרגלו אליה בשנים האחרונות, ובפרט זו של השנה שעברה בשוודיה. האם הרוח הבינונית שמנשבת עד כה מעל התחרות השנה תסייע לאימרי להתבלט, או שגם הוא יישאב לתוכה? התשובה – הלילה, קצת אחרי חצות.

חצי גמר האירוויזיון, ערוץ 1 22:00

[interaction id="59148fc1ba9a48f55d7af873"]