פורטיסהד ואמנים נוספים הצטרפו לחרם על ישראל

מאות אמנים בריטים הצטרפו לקמפיין תמיכה חדש בפלסטינים, בהם וולף אליס ורוג'ר ווטרס. עמוד הפייסבוק הרשמי של האירוויזיון פרסם הודעה לפיה לא כדאי למהר לסגור טיסה לישראל

פורטיסהד בקליפורניה, 2008 (צילום: gettyimages)
פורטיסהד בקליפורניה, 2008 (צילום: gettyimages)

פורטיסהד, וולף אליס, רוג'ר ווטרס ואמנים בריטיים נוספים הצטרפו לקמפיין אמנים חדש התומך בפלסטינים, תחת ההאשטאג ArtistsForPalestine#. הם הביעו תמיכה ברעיון כששיתפו את ההודעה הבאה: "כל זמן שהממשלה הישראלית מבצעת פשעי מלחמה נגד הפלסטינים, אנחנו תומכים בקריאה לחרם על ישראל באמצעות מחאה שקטה נגד הכיבוש האלים".

אל הקמפיין הצטרפו גם Shame, Circa Waves, קארל באראט ומאות אמנים נוספים שקוראים לחרם על ישראל. בנפרד מהקמפיין, ביטל היוצר הפורטוגזי טייגו רודריגז את הופעתו בפסטיבל ישראל. בלחץ ה-BDS ביטל גם הזמר ז'ילברטו ז'יל את הגעתו לישראל.

עוד כתבות מעניינות:
אירוויזיון 2019 בישראל: מירי רגב, בירוקרטיה והחרם הבינלאומי
נטע ברזילי מול עשרות הרוגים: קיבלנו הצצה לאירוויזיון 2019
נצנצים, שתן ודם: נסעתי לסקר את האירוויזיון וככה זה נראה מקרוב

כמו בכל קיץ, נראה שגל הודעות הביטול רחוק מלהסתיים. האווירה הפעם עכורה במיוחד: העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, הגבול הבוער עם עזה והתזמון האומלל של הזכייה באירוויזיון גררו ביקורת חריפה נגד ישראל. מיד אחרי הזכייה הגיעו קריאות לחרם על התחרות בירושלים מכיוון אירלנד ואיסלנד, ואתמול פרסם עמוד הפייסבוק הרשמי של התחרות הודעה תמוהה, שמציעה לעוקבים לא למהר לסגור טיסה לישראל. "לעדכונים רשמיים לגבי איפה ומתי התחרות תתקיים, עקבו אחר הערוצים הרשמיים שלנו", נכתב.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד