אחרי 46 שנים באירוסמית' לטום המילטון מותר לא להכיר את בר רפאלי

בגיל 65 הבסיסט טום המילטון יודע את הסוד לנעורים נצחיים. בריאיון לקראת ההופעה בישראל הוא מספר מה הדבר הכי מטורף שהוא זוכר מחיי הרוקנ'רול

טום המילטון (צילום: יח"צ)
טום המילטון (צילום: יח"צ)
6 באפריל 2017

לטום המילטון יש מספיק זיכרונות לקחת איתו לפנסיה. הבאסיסט הנצחי של אירוסמית', אחת מלהקות הרוק הגדולות שקמו בארצות הברית, ראה עולם, ראה את הזמנים משתנים וכנראה ראה גם כמה דברים שמוטב שלא לדבר עליהם. למרות כל התהפוכות, הסערות והרוקנ'רול, אחרי כמעט 50 שנות פעילות אירוסמית' של סיבוב הפרידה "Aero-Vederci Baby" היא אותה אירוסמית' שקמה בבוסטון ב־1970, וכך היה כמעט תמיד. היופי באירוסמית' הוא שיש בה משהו לכל אחד: משהו לאנשי הרוקנ'רול, משהו לאמריקנופילים, משהו לחובבי הקיטש שזוכרים לה בעיקר בלדה אחת דביקה מהפסקול של "ארמגדון".

"הרבה זמן לא עשינו טור כזה", מתוודה המילטון (הוא בן 65 והיה רק בן 19 כשהכיר את סטיבן טיילר והקים יחד איתו את אירוסמית'). "הכותרת הזאת, 'טור פרידה', צצה לפתע כמו כאב גדול, בייחוד כשכבר יצאנו לדרך וקלטנו שהלהקה לא עשתה אחד כזה כבר המון זמן. אתה יודע, הפעם האחרונה שהיה לנו טור בהיקף כזה הייתה לפני חמש שנים, אולי עשר. לא היינו בישראל 20 שנה בערך, אז זה לא קרה בעבר הקרוב, לא יקרה בעתיד. יש משהו מאוד מעורר השראה בלדעת שכל כך הרבה אנשים קונים כרטיסים, יבואו להופעה, שהם נשארו איתך לאורך כל הדרך. אני מקווה שהם גם יביאו את הילדים שלהם".

היית באירוסמית' במשך 46 שנים. מה הזיכרון הכי משוגע שלך מחיי הרוקנ'רול?

"הו מן! יש כל כך הרבה. יש רגעים משוגעים טובים ומצחיקים, ויש רגעים משוגעים עצובים מאוד. אני חושב דווקא על רגע עצוב: בסוף הסבנטיז, כשהלהקה התפרקה. זה היה משוגע שהגענו בכלל לפינה הזאת. אני לא יודע למה זה מה שקפץ לי לראש, אבל זו הייתה תקופה כזו, לא יכולת פשוט לעמוד על הבמה ולנגן בגיטרה, חגגנו יותר מדי. תמיד היה לך ביד בקבוק או מצית" (המילטון מתייחס לתקופה שבה הגיטריסטים ג'ו ברי וברד ווית'פורד עזבו את הלהקה עד שחזרו אליה ב־1984 – א"ס).

ומאז לקח לכם כמה שנים להתאושש. רק ב־1985 הוצאתם אלבום קאמבק – Done With Mirrors.

"אני חושב שאני יודע למה אתה שואל דווקא על האלבום הזה", אומר המילטון והקול שלו נעשה חשדן מעט. "זה היה האלבום הראשון שעשינו אחרי שחזרנו לפעול, כשהגענו לאזור מוגן. אתה יודע, הלהקה התגלגלה למצב שהיא שוב ביחד. עכשיו, יש כמה שירים באלבום שאני מחבב, אבל בוא נגיד שזה היה ברגע שבו הרסיסים שבו להיות מראה, וזה במידה מסוימת גם נתן את השם לאלבום".

זו פרשנות אפשרית אחת, אם כי משחק המילים בשם מתייחס גם להסבר השגור על איך באמת עושים פעלולי קסמים (עם עשן ומראות) וגם למשטח שעליו מסדרים שורות קוק, שהיה גורם מרכזי למתחים הרבים בלהקה בשנות ה־70.

טום המילטון (צילום: יח"צ)
טום המילטון (צילום: יח"צ)

תגיד, איך קרה החיבור שלכם עם בר רפאלי?

"עם מי?"

בר רפאלי. היא דוגמנית שהצטלמה לאחרונה עם סטיבן לקמפיין.

"אה, כן. עשינו איתה סשן צילומים ראשון לפני הרבה זמן, אני לא זוכר בשביל מה ולמה זה היה, אבל נראה לי שנהנינו. החיבור נוצר בעיקר כי היא בחורה יפה, אתה יודע… אנחנו עדיין חושבים שזה טוב שדוגמניות יפות אוהבות את המוזיקה שלנו, זה יושב עלינו טוב".

תגיד, מה תעשה אחרי שהלהקה תתפרק?

"בן אדם, זה יהיה בקיץ. אני הולך לים, אולי אני אפילו אשכור סירה".

אתה יכול לבחור שיר אחד שלכם שמסמל בעיניך את הפרק הזה בתולדות הלהקה?

כאן המילטון מפתיע ובוחר ב"Back in the Saddle", שהיה גם השם של טור האיחוד של הלהקה ב־1984. הוא גם לא מצליח או לא מעוניין לנמק את הבחירה המפתיעה הזאת. יכול להיות שבכל הנוגע לתוכניות שאחרי פירוק הלהקה, הוא יודע משהו שאנחנו לא.

אירוסמית', פארק הירקון תל אביב, רביעי (17.5) 19:00, 295־775 ש"ח