יום התקליט 2017: הריליסים המיוחדים והארועים הכי שווים

ריליס מיוחד של דיוויד בואי, קטעים נדירים של נוטוריוס ביג, סינגלים חדשים של אנדרה 3000, טוטו ופרינס ועוד - יום התקליט השנה מביא איתו בשורות משמחות במיוחד

תקליטים. צילום: GettyImages
תקליטים. צילום: GettyImages
20 באפריל 2017

יום התקליט הבינלאומי יתקיים בשבת (20.4), ובמסגרתו יתקיימו ארועים שונים בתל אביב, כולל הופעות מיוחדות ומכירות של תקליטים מיוחדים. ליקטנו עבורכם ריליסים מיוחדים של תקליטים שיוצאים במיוחד לכבוד יום התקליט 2017 ויימכרו בחנויות התקליטים בעיר ובאינטרנט, ובנוסף מספר ארועים שווים במיוחד.

David Bowie – Cracked Actor + Bowpromo EP

זה לא באמת יום התקליט עד שאין ריליס מיוחד של דיוויד בואי (בשנה שעברה יצאו שתי הוצאות מחודשות לסינגלים קלאסיים שלו משנות ה-70). הפעם יצא מהכספת המיתולוגית של בואי "Cracked Actor" (כשם שיר אגרסיבי ואהוב מ"Aladdin Sane"), תיעוד של הופעה מ-1974, ברגע שבו בואי התחיל להרכיב את להקת ה-R&B שתלווה אותו ב"Young Americans". ההופעה תצא לאור על גבי שלושה תקליטים, ולצידה יצא גם אי.פי (על גבי תקליט לבן) בשם "Bowpromo", שיש בו כמה גרסאות אלטרנטיביות לשירים מהאלבום המוקדם "Hunky Dory".

The Ramones – Singles 76-79

זה כנראה הולך להיות אחד התקליטים היותר מבוקשים ביום שבת. אוסף סינגלים מהתקופה המכוננת של הלהקה שהמציאה את הפאנק ובשנים האחרונות עסוקה בעיקר בלמכור המון חולצות בזארה.

Sun Ra – Janus

חובבי הג'אזיסט הקוסמי המשוגע סאן רע (שהלך לעולמו ב-1993, אבל התזמורת שייסד, ה-Arkestra, נתנה הופעה משוגעת בישראל לפני כמה שנים) יודעים שהדרך היחידה לשמוע אותו היא על גבי תקליט. אלבום של קטעים נדירים שלא יצאו באלבומים אחרים, לראשונה על גבי תקליט.

The Cure – Greatest Hits Acoustic

לפעמים לא ברור למי באמת מיועד יום התקליט. האם האספנים הכבדים באמת צריכים את מיטב הלהיטים של הקיור, כשיש להם את השירים האלה על גבי שאר התקליטים של הקיור? תוכלו לתהות על כך בעודכם מאזינים לאוסף הזה. שהוא גם אקוסטי, בנוסף לכל.

Notorious BIG – Born Again

אוסף קטעים נדירים וכאלו שהושלמו כבר לאחר מותו של ביגי סמולס, שיצא לאור ב-1999 והיה חסר בהדפסה מאז 2000. תקליט לא כל כך מוערך – ולא בצדק. למרות שביגי כבר לא היה בסביבה כשתפרו אותו, זה לא איזה אוסף ציני. יש פה קטעים מעולים.

Slick Rick – The Great Adventures of

מהאבות המוזיקלים הפחות ידועים של ההיפ הופ, האלבום הקלאסי והמעולה של סליק ריק מ-1988 מקבל הוצאה מחודשת מיוחדת. אם אתם אוהבים היפ הופ, אל תוותרו על האלבום הזה.

Space Jam Original Sountrack

ילדי שנות התשעים, התאחדו! הפסקול הכי מוצלח לאחד הסרטים הכי מאכזבים בהיסטוריה יוצא סוף סוף על תקליט. איי ביליב איי קאן פליי!

סינגלים: אנדרה 3000, טוטו ופרינס

ובגזרת הסינגלים – אנדרה 3000 (אאוטקאסט, כמובן) משחרר קאבר ל"All Together Now" של הביטלס (!), טוטו מוציאים את להיט האייטיז המדהים "אפריקה" על גבי ויניל בצורת יבשת אפריקה (!) וגם picture disc (ויניל מאויר) ל"Little Red Corvette" של פרינס.

אירועים בעיר

יום התקליט באוזן השלישית

דלתות האוזן יפתחו בעשר בבוקר יום שבת, וכרגיל תתכוננו להידחף ולתת כמה מרפקים, כי הרבה מאוד חובבי ויניל ירצו לחטוף מהמדפים את התקליטים המיוחדים. אין שמירות, אין תירוצים, יש המון הנחות. ב־11:00 וב־14:00 יתקיים האירוע "כוורת לילדים" שמארגן החוג לתולדות המוזיקה, ובהמשך היום יופיעו בחנות אור אדרי ואריק ברמן (בנפרד).
האוזן השלישית, המלך ג'ורג' 48 תל אביב

יום התקליט בביטניק

מחסן התקליטים האהוב עבר דירה והתמקם מחדש בארברנאל 38. לכבוד יום התקליט החנות תציע מבחר ריליסים מיוחדים, הנחות על המלאי וגם תקלוט של אייל גולדמן (פאנק סינטרה) שיתקלט מהאוסף של החנות.
ביטניק, אברבנאל 38 תל אביב

יום התקליט בפסאז׳

הפסאז' מארגן אירוע רב משתתפים לכבוד יום התקליט, ומאגד בתוכו גם לייבלים וגם חנויות ודוכנים עצמאיים לאירוע מרשים. תתקיים שם מכירה של חנות התקליטים בי סייד (שתקיים גם מכירה נפרדת בסניף האם), ולצידה יעמדו קבוצת המוזיקה העצמאית קמע (יבואנים של הרבה דברים טובים), הלייבל צ׳ומפי רקורדס, הלייבל Heart & Crossbone ואספני מוזיקה עצמאים כגון עמרי עמית, ירון אוזנה, שגיא דוד, יהונתן גוסטמן ואורן סימון.
פסאז', אלנבי 94 תל אביב

יום התקליט בבי סייד

החנות המעולה בי סייד בנחלת בינימין תקיים, בנוסף למכירה בפסאז', גם אירוע משל עצמה, עם 25 אחוז הנחה על משומשים, 10 אחוז על החדשים והשוס האמיתי – 20 אחוז הנחה על ציוד האודיו. מומלץ במיוחד.
בי סייד, נחלת בנימין 155 תל אביב