פסטיבל יערות מנשה 2019: ההופעות הכי שוות

יערות מנשה, שכבר ביסס את עצמו כפסטיבל שהוא יותר מהאח הקטן של אינדינגב, יארח השנה את אסף אמדורסקי, אקו, עדי אולמנסקי ועוד שמות חמים. הנה ההופעות שאסור לפספס

פלא אוזן (צילום: אדי בוטשטיין)
פלא אוזן (צילום: אדי בוטשטיין)
10 במרץ 2019

פסטיבל יערות מנשה, אחד האירועים המוזיקליים האהובים ביותר בנוף המקומי, חוזר השנה בפעם ה-11. הפסטיבל, שיתקיים בשמורה הביוספרית מגידו, ייערך בסוף מאי (30.5־1.6) וישמש במה לכמה מהשמות המעניינים ביותר כיום. מלבד ההופעות, הפסטיבל מציע כהרגלו גיוון אמנותי בדמות מופעי מחול ותיאטרון, סדנאות וכיתות אומן, ואף קרקס לילדים. בשנה שבה מידברן יורד מהפרק, פסטיבל יערות מנשה יהיה ככל הנראה האירוע הטוב ביותר למי שרוצה לצאת מהעיר, לספוג נוף מסוג אחר וכמובן לזכות במנה הגונה של מוזיקה והופעות טובות. הפסטיבל צפוי לפרסם בקרוב את הבמות ואת זמני ההופעות, ועד אז – הנה כמה מהההופעות שכדאי לתפוס שם.

אסף אמדורסקי

מה אפשר כבר להגיד על א.א. שעוד לא נאמר? אמדורסקי לא מראה סימנים של עצירה – הוא שופט (קשוח) ב"כוכב הבא", מריץ הופעות לכבוד 20 שנה לאלבום המופת "מנועים שקטים ולא מזמן הוציא את הסינגל "הנצח הוא נצח" עם הדי.ג'יי והמפיק המצוין מוסקומן. בקרוב הוא שוב יוכיח שמדובר באחד הפרפורמרים הטובים והמרתקים ביותר שיש.

אקו

(מארחת את לונה אבו נסאר, סימה נון וג'ני פנקין)

בשנה שעברה זכתה אקו לחשיפה טלוויזיונית בדוקו ריאליטי "ביטים", שנכנס לעובי הקורה של סצינת ההיפ הופ הישראלית. מאז היא נוסקת וכעת צפויה לארח שלוש מוזיקאיות בשילוב מעניין במיוחד: סימה ברמי, שפועלת בשם הבמה סימה נון, היא אחד השמות העולים היום בראפ הנשי; ג'ני פנקין, שהתנערה מהתיוג של פליטת ריאליטי מוזיקלי עם סאונד אישי משלה, ולונא אבו נסאר, אחד הקולות המרתקים בנוף המקומי.

עדי אולמנסקי

נסיכת האינדי-ראפ-פופ, שעוד לא בת 30 אבל מסתובבת כבר זמן רב בזירה המקומית, נישאת על גלי "Bad Intentions", אלבום הבכורה שהוציאה בשלהי השנה שעברה. אולמנסקי מוסיפה טוויסט פופי עדכני שכל כך חסר במוזיקה הישראלית, וניתן לצפות שזה מה שהקהל יקבל ממנה בפסטיבל. מי יודע, אולי היא גם תפתיע ותבצע קאבר לאריאנה גרנדה.

טייני פינגרז מארחים את שי בן צור

כשהם לא עסוקים בסיבובי הופעות ברחבי העולם, טייזי פינגרז משתפים פעולה עם שי בן צור, בעצמו מוזיקאי שזכה לשעות טיסה לא מבוטלות עם הופעות על במות ענקיות בעולם (עם להקת ג'ונון ויקיר ישראל ג'וני גרינווד). פסטיבל יערות מנשה הוא בדיוק הזמן לתפוס אותם ולזכות בקצת אבק כוכבים בינלאומי.

התקווה 6

נכון לעכשיו מדובר באחת הלהקות האהובות ביותר בישראל, והנתונים מספוטיפיי יעידו על כך (מקום שלישי ברשימת האמנים הישראלים המושמעים). לאחר שיצאו נגד תרבות האינסטגרם בשיר "יום יפה", ורגע לפני אלבום חדש, עמרי גליקמן וחבריו בטוח יספקו לקהל מספר רגעים שיהיה ניתן להעלות לסטורי. רק מה, אל תתייגו אותם.

פלא אוזן

(מארחים את פישי הגדול, ג'אזז וטדי נגוסה)

רביעיית ההיפ ההופ פלא אוזן, שמשלבת בטקסטים שלה מסרים אקטיביסטיים, מארחת שמות שמהוות פער דורי גדול ומעניין במיוחד בז'אנר שבו היא פועלת. טדי נגוסה וג'אזז (יסמין לסרלוט), שמייצגים את הדור הצעיר שפועל כיום, ייפגשו על הבמה עם אחד הסנדקים האמיתיים של הסצנה – אדם בן לביא, הלא הוא פישי הגדול.

אוזו בזוקה

רגע אחרי שהשיקה את אלבומה השלישי "Transporter", אוזו בזוקה באה לשרוף את הבמה של יערות מנשה. אורי בראונר כנרות וחבריו מביאים את הסאונד הפסיכדלי שלהם, שמשלב בין גיטרות של סרף רוק משנות השישים למוזיקה יוונית וטורקית, שככל הנראה יכניס את הקהל לסוג של טראנס מדיטטיבי קל.

BEMET מארח את אלון אוליארצ'יק

הוד מושונוב הוא אחד המוזיקאים והמפיקים העסוקים ביותר היום. מושונוב, שמקליט תחת השם BEMET, זוכה לככב באחד מהשווקים הגדולים ביותר בעולם – הודו. לאחר שהוחתם לאחרונה בלייבל Sony India, הוא מגיע לצפון הארץ כדי לשתף פעולה עם דמות אהובה במוזיקה הישראלית – אלון אולארצ'יק, שבגיל 68 לא נח וממשיך ליצור ולהוציא חומרים חדשים.

אבי בללי וגליה חי

נקמת הטרקטור פועלת כאן כבר 30 שנה. ביערות מנשה יופיע הסולן אבי בללי, שבימים אלה בעיקר מלחין מוזיקה להצגות ולמופעי מחול, עם נגנית הוויולה הנהדרת גליה חי. מדובר בשיתוף פעולה שכדאי לתפוס, ולו בשל העובדה שבללי הוא לא מישהו שמופיע על הבמה לעתים תכופות.

אלה רונן

עם סיפור חיים מעניין למדי, שכולל חיים בשווייץ, השתתפות בגרסה המקומית של "The Voice" והופעות בפסטיבלים אירופיים, אלה רונן היא לא זמרת אינדי טיפוסית. ליערות מנשה היא תגיע לאחר השקת אלבומה השני "טוסקה", עם שירים טעונים שנוגעים בפוליטיקה ואלימות נגד נשים. הזדמנות לשמוע קול שונה בנוף.

זוהר גינזבורג

סביר להניח שראיתם אותה על הבמה כגיטריסטית הצמודה של אסף אבידן, מתארחת אצל משינה, או עם ההרכב שלה Trust A Lady. זוהר גינזבורג היא רוקרית ברמ"ח איבריה, ואת הווייב הזה היא תביא לצפון.

מארק אליהו

המוזיקאי המוערך, שמנגן על כלים אקזוטיים כמו הבגלמה הטורקית והכלי הפרסי העתיק קמנצ'ה, מוכר משיתופי פעולה עם שמות גדולים כמו ברי סחרוף ושי צברי. אליהו, שזוכה להצלחה לא מבוטלת בטורקיה, מביא את המוזיקה המסורתית עליו גדל, עם צליל והפקה מעודכנים שמכבדים את המורשת אותה הוא מייצג.

נו פרשר לאב

אחד משיתופי הפעולה המסקרנים יותר של הפסטיבל הוא נשי לגמרי ומכיל פוטנציאל מוזיקלי לא מבוטל. פלורה, קמה ורדי, רחל ירון, נויה עדר, דניאל רובין, אלכס משה (לשעבר בת טיפוחיו של אביב גפן), הכנרת קרן טננבאום והשחקנית אביגיל קובארי – זהו הליין אפ שיפעל תחת השם נו פרשר לאב.

טל פרידמן והחתולים השמנים

באגף ההומוריסטי של הפסטיבל, טל פרידמן יביא את רוח הרוקנרול שהוא מטפח בשנים האחרונות עם להקתו החתולים השמנים. עם זאת, לא מומלץ להתייחס לפרידמן וחבריו כאל דאחקה, אלא פשוט להנות מהגישה הרוקיסטית שלהם.

After Midnight All Starz

כל פסטיבל צריך סופרגרופ שמורכב ממוזיקאים ותיקים שראו דבר או שניים, ובמקרה הזה מדובר בהרכב עם נגנים שמוכיחים את הנוסחה. דני שושן, יוצא להקת הצ'רצ'ילים האגדית, יחבור ליהודה עדר (תמוז) ואלי חדד (לשעבר מתופף בנזין). עוד צפוי להשתתף אורח סודי, ואנחנו רק יכולים לנחש במי מדובר.

The Paz Band

עם רזומה של שירה בלהקת לוסיל קרו וחימום מקומי ללא פחות מאשר להקת אירוסמית', גל דה פז מוכיחה שהיא בדרך הנכונה. פסטיבל יערות מנשה יהיה במה הולמת שתבדוק עד כמה היא בדרך מפוטנציאל להבטחה שמתממשת באמת.

← פסטיבל יערות מנשה מבית מועצה אזורית מגידו, יער הקיני במרחב הביוספרי מגידו, חמישי־שבת (30.5־1.6), 120־380 ש"ח (חינם לילדים עד גיל 12). לרכישת כרטיסים