הרוויח ביושר את התואר "מיתולוגי": לבונטין 7 חוגג 11 שנות פעילות

בשביל נעם רותם הוא הפינה הכי חמה בלב. טל גורדון משווה אותו לטופו (באהבה). לבונטין 7, מרתף ההופעות הכי טוב בתל אביב, חוגג 11 שנות פעילות עם מרתון הופעות

נעם רותם בלבונטין 7 (צילום: צליל חנוכה)
נעם רותם בלבונטין 7 (צילום: צליל חנוכה)
23 ביולי 2017

תחילת העשור הקודם, מרתף טחוב בפאתי גן החשמל. שלושה אמני אוונגרד מחליטים שזה לוקיישן הגיוני להקים בו בית חדש למוזיקת שוליים ישראלית. 11 שנה אחרי, נגד רוב הסיכויים, מועדון ההופעות לבונטין 7 עדיין חי ונושך. בשבוע הבא יציינו במרתון הופעות חגיגי את הולדת המקום שהפך לתחנת חובה בדרכו של כל מוזיקאי אלטרנטיבי בארץ.

"לבונטין זה מקום שגדלתי בו, פינה הכי חמה בלב", מספר נעם רותם בערגה. "ההופעה הראשונה שלי שם הייתה ממש בחודש שבו פתחו את המקום, והגיעו אולי 20 איש. בסוף ההופעה באתי לדניאל (שריד, ממקימי הלבונטין 7 – א"ח) בדחילו ורחימו ואמרתי לו 'תשמע, אני מתנצל, לא הבאתי כל כך הרבה קהל, לא נעים לי', והוא ענה: '20 אנשים זה מעולה כל עוד יש מוזיקה טובה. אתה תבוא לפה כל חודש'. ובעיניי זו פשוט תמצית של כל המקום הזה ומה שהוא משדר", מסביר רותם. "השיקול היחיד הוא שתהיה מוזיקה טובה, וזו אותה אג'נדה שמובילה אותו כבר 11 שנים. אני לא שוכח את הרגע הזה כי אני לא חושב שנתקלתי בגישה הזו אי פעם. אגב, בהשראת הרבה הופעות שעשיתי שם כתבתי באחד השירים שלי את השורה 'מתל ברוך עד פלורנטין כולם יוצאים ללבונטין לראות את הלהקה', ובכל פעם אני מתרגש לשיר שם את השיר הזה".

אחרי עשור של התנזרות מבמות, המוזיקאית טל גורדון חזרה לאחרונה להופיע – ואחד המקומות הראשונים שפקדה היה הלבונטין 7. "עברתי תהליך אישי ומקצועי שגרם לי לדומם מנועים, להשיל מעצמי נשל ולהתעורר כמישהי אחרת", גורדון משתפת. "אחת ההופעות המרגשות שעשיתי מאז הייתה עם רונה קינן בלבונטין. זו הייתה פגישה ראשונה שלנו על במה זה 16 שנה, בהופעה שבה הקהל הקיף אותנו ב־360 מעלות. ואני, שיש לי בעיה גדולה מאוד של התמצאות במרחב ובגלל זה אני גם לא נוהגת, לא קלטתי שסידרנו את המיקום ככה שאני עם התחת לשליש מהקהל. זה היה הדבר היחיד שהעיב מבחינתי על הסיפור, אבל חוץ מזה היה נורא כיף לראות את עצמי חוזרת מהכפור וחוזרת לתפקד. הלבונטין הוא קצת כמו טופו", צוחקת גורדון, "הוא מתאים את עצמו להכל: יש בו משהו מפוקפק, אבל אתה גם יכול לעשות בו מופע פסנתר עם שושנים לידך. הגודל שלו מושלם בעיניי, ומשהו שם באווירה פשוט עובד".

וכמו הנאמנות למוזיקה טובה, גם התמיכה באמני שוליים הייתה שם מהרגע הראשון. "מי שמכיר אותנו טוב יודע שכולנו אמני אוונגרד, ואחת המטרות שלנו היא לדחוף מוזיקה פחות פופולרית", מספר אסיף צחר, ממקימי המועדון. "לפני שמונה שנים הגיע אלינו בפעם הראשונה פיטר ברוצמן, מאבות הג'אז האלטרנטיבי, והרעיד את הקירות. זו הייתה הופעה מכוננת בשבילנו, פעם ראשונה שהצלחנו להביא אמן בסדר גודל הזה, וזה היה ספתח לעוד המון אמנים והופעות כאלו שהבאנו. חוץ מזה אחד הרגעים המשמעותיים מבחינתי קרה דווקא אחרי ההופעות, בשנה הראשונה, מאוחר מאוד בלילה. הלכתי להתאמן בסקסופון למטה, וכשעליתי הבר היה כמעט ריק חוץ מאישה אחת שישבה שם לבדה. ניגשתי, התחלנו לדבר, ומפה לשם אנחנו נשואים שמונה שנים עם שני ילדים".

הופעות מומלצות

הנוקמים 2

הילה רוח ורייסקינדר, שניים מאמני הבית שהתפוצצו מאז על הבמות הכי גדולות בעיר, בהופעה מטורללת ומלאת אלתורים, ביטים אלקטרוניים ושירה תהומית.
ראשון (23.7) 22:50

טל גורדון, גידי רז ודי.ג'יי עמר טייאר

השלושה מופיעים בפרויקט "לא יום ולא לילה" שלוקח קלאסיקות ישראליות, מפרק להן את הצורה ומרכיב אותן מחדש בלבוש שגם ההורים שלהן לא יזהו.
שלישי (25.7) 22:30

קמילה

ההופעות של קמילה, מוזיקאית אזרבייג'נית ורסטילית ומפוצצת כריזמה, הן הצגה מסחררת של קול, תלבושות ושמחה פראית.
שלישי (25.7) 21:10

קובארי

אחד מהרכבי הרוק העברי הצלולים והבועטים שפועלים בימינו, בהופעה מרגשת לקראת אלבום שלישי.
שני (24.7) 21:30

לבונטין 7, לבונטין 7 תל אביב, ראשון-שלישי (23-25.7) 20:00, 30 ש"ח לערב אחד או 60 ש"ח לשלושתם. פרטים נוספים