לורד ביטלה את הופעתה בישראל

ביום שישי צייצה כוכבת הפופ כי היא "שוקלת את כל האפשרויות", לאחר שמעריצים לחצו עליה להחרים את ישראל. היום נעצרה מכירת הכרטיסים

לורד. צילום: יח"צ
לורד. צילום: יח"צ

לורד ביטלה את ההופעה שלה בישראל, שהייתה אמורה להתקיים ביוני הקרוב. זאת, יומיים בלבד לאחר שהזמרת הניו זילנדית הגיבה ללחץ מצד מעריצים שביקשו שתחרים את ישראל, וצייצה בטוויטר כי היא שוקלת לבטל את הגעתה.

בהודעה רשמית ששחררה הזמרת נכתב: "הוצפתי במספר עצום של הודעות ומכתבים וקיימתי שיחות רבות עם אנשים המחזיקים בדעות שונות, ואני חושבת שההחלטה הנכונה כרגע היא לבטל את ההופעה". הכוכבת הצעירה ציינה כי דווקא הייתה מודעת למצב בישראל: "אני מתגאה בעובדה שאני אזרחית צעירה ומודעת. קראתי וביקשתי לשמוע דעות רבות לפני שהחלטתי לקבוע את ההופעה בתל אביב. אבל אני לא גאה להודות שלא קיבלתי את ההחלטה הנכונה הפעם. תל אביב, הרבה שנים חלמתי לבקר בחלק היפה הזה של העולם, ואני בכנות מצטערת על הפרת ההתחייבות שלי להגיע ולנגן בפניכם. אני מקווה שיום אחד נוכל כולנו לרקוד".

ביום שישי הודיעה כוכבת הפופ כי היא "שוקלת את כל האפשרויות" בעניין הגעתה לישראל ביוני. זאת בתגובה למכתב פתוח מהמעריצים שלה, שלחצו עליה לבטל את ההופעה במחאה על כיבוש העם הפלסטיני. הזמרת הודיעה כי תשקול את המצב הפוליטי המורכב. "דיברתי עם הרבה אנשים על זה ואני שוקלת את כל האופציות", כתבה. "תודה שהשכלתם אותי, גם אני לומדת כל הזמן".

הזמרת בת ה-21, שהפכה לסנסציה בעולם הפופ עוד לפני שמלאו לה 18 שנים, היתה אמורה להגיע לתל אביב במסגרת סיבוב ההופעות לקידום אלבומה "מלודרמה", שיצא השנה – ארבע שנים אחרי האלבום הראשון.

זו לא הפעם הראשונה שבה מופעל לחץ על אמנים לבטל את הופעתם בישראל מסיבות פוליטיות. ב-23 באפריל חתמו מעל 50 אמנים ואנשי תרבות, כשהבולט שבהם רוג'ר ווטרס, על עצומה שקוראת לרדיוהד לבטל את המופע בישראל, בשל כיבוש ודיכוי העם הפלסטיני. בריאיון שפורסם ביוני האחרון ב"רולינג סטון" הודיע סולן הלהקה, תום יורק, כי הוא מתנגד לחרם וכי הוא ההופעה תתקיים ביולי כמתוכנן.

"זה מאוד מטריד", אמר יורק בריאיון. "יש המון אנשים שלא מסכימים עם BDS, כולל אנחנו. איני מסכים עם החרם התרבותי כלל וכלל, וכך גם ג'יי קיי רולינג, נועם חומסקי ואחרים. יש אנשים שאני מעריץ, כמו קן לואץ', שלא הייתי חולם לומר להם איפה לעבוד או מה לחשוב. סוג השיח שהם מעוניינים בו הוא כזה של שחור ולבן. יש לי בעיה עם זה. מאוד מפריע לי שהם בוחרים לזרוק עלינו חרא בפומבי במקום לדבר איתנו אישית. זה מאוד לא מכבד להניח שאו שאנחנו לא מבינים מה קורה או שאנחנו מפגרים שלא יכולים להחליט בעצמנו".

מההפקה נמסר בתגובה: "לצערנו אנו נאלצים להודיע על ביטול ההופעה של לורד שתוכננה ליוני הקרוב בישראל. התשלום עבור הכרטיסים, למי שכבר רכש, יוחזר תוך 14 ימי עסקים".