לקראת הגעת בריאן ווילסון: חמישה קאברים מעולים לשירי "Pet Sounds"

יש המון קאברים לקלאסיקות מתוך "Pet Sounds". בחרנו חמישה ראויים במיוחד מתוך התרגשות לקראת הגעתו של בריאן ווילסון, מנהיג הביץ' בויז, להופעה בישראל ביוני הקרוב

בריאן ווילסון
בריאן ווילסון
21 באפריל 2016

בריאן ווילסון יופיע ב-8 ביוני באמפיתיאטרון רעננה, במסגרת סיבוב ההופעות המציין 50 שנה לצאת אלבום המופת "Pet sounds". לקראת ההופעה ההיסטורית בחרנו כמה ביצועים יוצאי דופן לקלאסיקות שמופיעות באלבום הכי גדול של הביץ' בויז. מובן שיש אינספור קאברים לשירי הלהקה, אך אנחנו מקווים שהחמישה שלפניכם הם מהפחות צפויים. טוב נו, חוץ מזה של דייויד בואי – אבל אי אפשר בלעדיו.

Saint Etienne – "Wouldn't It Be Nice"

הטייק של הרכב הדאנס-פופ הבריטי סיינט אטיין נפתח באקפלה ועובר למקצב בוסה נובה שמעביר את תחושת עצבות ימי הקיץ העצלים באופן די מושלם, לפני שהוא נפתח בשמחת חיים שמשית. השיר נבחר לפתוח את אלבום המחווה "Pet Sounds Revisited" שיצא ב־2012.

Vic Chesnutt – "You Still Believe In Me"

ב־2006, שלוש שנים לפני שהסינגר-סונגרייטר הנהדר ויק צ'סנאט התאבד, הוא השתתף באלבום "Do It Again: A Tribute To Pet Sounds" (כן, יש הרבה מחוות לאלבום הזה) שבו השתתפו בין היתר גם פטריק וולף ובוני פרינס בילי. אבל הקאבר של צ'סנאט כל כך יוצא דופן גם ביחס לאלבום הזה וגם ביחס לגוף היצירה של צ'סנאט עצמו – באלקטרוניות שלו, באווירה החצי קריפית חצי משעשעת שלו.

David Bowie – "God Only Knows"

גם לפליימינג ליפס יש אחלה ביצוע לפיסת הרומנטיקה המושלמת הזאת, אבל אף אחד לא עשה זאת יפה ועמוק כמו דייויד בואי באלבומו "Tonight" מ־1984. איזה קול היה לו!

Sonic Youth – "I know There's an Answer"

ב־"Goo", מהאלבומים הגדולים של הניינטיז, סוניק יות' נותנים את פרשנות הלו-פיי הרוקיסטית שלהם מבלי לזנוח את ההרמוניות הקוליות שכל כך מאפיינות את הביץ' בויז, אבל כמובן שעם הרבה יותר דיסטורשן משהיה בשיר המקורי.

They Might Be Giants – "Caroline, No"

דואו הגיטרה והאקורדיון שהחל באנדרגראונד של האייטיז והתקדם עם השנים לפופ ואפילו לשירי ילדים, מבצע את שיר הערגה היפהפה הזה לאהבת נעורים שהייתה ואיננה עוד. כידוע, ב־"Pet Sounds" ווילסון זנח את אווירת הגלישה והמכוניות שאפיינה את החומרים הקודמים של להקתו לטובת אלבום שהיה הרבה יותר רוחני  – ולא פחות מכך – שתיעל את רוח הילד שבו לכדי שירים חסרי גיל. נדמה שהיה מתאים במיוחד ל־They Might Be Giants, שכל כך מחוברים גם הם לילדות, לבצע את השיר הזה.