מוזיקאים בוחרים Cults

לרגל הופעתם בארץ, ביקשנו ממוזיקאים מקומיים לבחור את השירים האהובים עליהם של הרכב האינדי-פופ האמריקאי Cults

Cults
Cults

הרכב האינדי-פופ האמריקאי Cults מצא את דרכו לליבם של רבים מאז צאת אלבום הבכורה ב-2011. חוץ מכניסה לפלייליסט של גלגלצ – מה שלהקות אינדי רבות מחו"ל לא תמיד זוכות לו – נדמה שההרכב הפך לאהוב במיוחד על מוזיקאים ישראליים. לרגל הגעתם של Cults להופעה יחידה בבארבי תל אביב (6.4, 20:30), ביקשנו מהמעריצים המקומיים לבחור את השירים האהובים עליהם של ההרכב.

"You Know What I Mean" // עמית ארז (עמית ארז והסיקרט סי)

תמיד היתה לי חולשה לשירים במשקל של שלוש והשיר הזה הוא דוגמה קלאסית. מהרגע שהוא נפתח אני מרגיש בבית. שמעתי אותו לראשונה כשקוואמי שידר אותו ברדיו ובכל פעם שהפזמון נכנס הרגשתי צמרמורת קטנה מפלחת את גופי. אני אוהב את האווירה החצי-צרפתית חצי-אמריקאית שיש בו ואת השילוב המוצלח בין שנות השישים לשנות האלפיים.


"TV Dream"  // עדי אולמנסקי

לשיר הזה יש לחן סופר מרגש ומיוחד שמשתלב עם השירה המלאכית של מדלין, אבל הדבר שבאמת העיף אותי כששמעתי אותו בפעם הראשונה זו ההפקה. הם ניגשו לשיר הזה בהפקה כל כך מיוחדת – מתחכמת ועם זאת נגישה – והפכו שיר שהיה יכול להיות מאד סטנדרטי לאחד הבולטים באלבום. מתרגשת ומחכה כבר להופעה.

"Garden City Movemnt // "I can hardly make you mine

הקטע שיצא בקיץ האחרון הציג צד קצת אחר של קאלטס. היסודות שלו אמנם נשענים על הקו המוכר של הצמד, אבל אפשר היה לחוש במשהו קצת יותר אפל שמלווה את כל העניין. בערך חודשיים אחרי קראנו שאת כל האלבום הזה הם יצרו אחרי הפרידה ביניהם ולא הצלחנו להבין איך זה אפשרי כשהדבר הטבעי עבור רוב הזוגות שנפרדים היא לנתק מגע ו"לחלק שטחים". איך הם הצליחו להיכנס לאולפן לעבודה מסיבית עם טקסט כזה עצוב?

להקת גרדן סיטי מובמנט תחמם את קאלטס בישראל

 "Go Outside" // לירון עמרם

את הקאלטס הכרתי לאחרונה דרך השיר הזה שתפס לי את האוזן. כשאני מאזין לקטעים שבנויים כשיר, דווקא הבתים (שבדרך כלל תופסים את מרבית הדקות בשיר) הם הסטנדרט שלי לקטע טוב. בשיר הנוכחי, הביט הישר וגיטרת הסרף הקטנה בפתיחה מובילים בתיאום מקסים לבית המאוד מדבק, שחודר כבר בשניות הראשונות. מדלין, עם הקול הנשי אך המעט ילדותי שלה, פותחת עם השורה “No One Really Knows”. אולי כמו במקרה הזה, אף אחד לא באמת יודע איך נוצרים שירים טובים ומדי פעם ההשראה פשוט נוחתת.

"Document // "We've Got It

מעבר למחויבות המוחלטת לאסתטיקה מוזיקלית, לקאלטס יש את היכולת הנדירה לכתוב קטעים שהם גם קליטים, אבל בעיקר בלתי נשכחים. השיר "We've got it" לדוגמה, יכל בקלות להיות חלק מפסקול של סרט פעולה משנות ה-70. המתח שנבנה לאורך הבתים משתחרר בבת אחת בפזמון חזק ומלודי והייאוש בקול המלאכי של מדלין מנפץ לחתיכות את ההפקה העשירה והמושקעת.

"Never Heal Myself" // סקיירודז

כששמענו לראשונה שלילי אלן הקימה לייבל, תהיתנו על קנקנה של הבדיחה הזו. כששמענו שחתומה שם רק להקה אחת רק חיכינו ללחוץ פליי ולהתחיל לצחוק. כחלק מהרגל מגונה, בחרנו את הרצועה השישית מהאלבום ולחצנו פליי. לאכזבתנו ולהנאתנו הגדולה – לא נרשם ולו הגיחוך הכי קל.