מוזיקאים ממליצים על שירים של בריאן ג'ונסטאון מסקר

לקראת הופעתם בבארבי, ביקשנו ממוזיקאים מקומיים להמליץ על השירים האהובים עליהם מהרפרטואר של ההרכב. האזינו לבחירות

בריאן ג'ונסטאון מסאקר
בריאן ג'ונסטאון מסאקר

הבריאן ג'ונסטאון מסקר, בהנהגתו של אנטון ניוקומב, ישובו לבארבי תל אביב ב-15.7, שנתיים לאחר ביקורם הראשון בישראל. רגע לפני ההופעה, ביקשנו ממספר מוזיקאים לבחור את השיר האהוב עליהם מהרפרטואר של ההרכב. קראו והאזינו לבחירות:

ג'וני שועלי

"The Phone Song"

ה-בריאן ג'ונסטאון מסקר באים לארץ. התרגשות גדולה לראות להקת גיטרות מדהימה שממשיכה להוציא אלבומים עוד משנות ה-90. רציתי להמליץ על שיר מתוך Pol Pot's" Pleasure Penthouse", אלבום שיצא לראשונה כקלטת בשנת 1991. האלבום הוא אוסף שירים אפל שמזכיר לי להקות מהאייטיז עם גיטרות שמכסות מלודיות גותיות ומחלקת בס תופים פסיכודלית. הסאונד עמוק ומהפנט. ומתוכן אני מבקש להמליץ על שיר מספר… המעטפה בבקשה … 3.

דן תורן

"I Want To Hold Your Other Hand"

בשיר הזה הבריאן ג'ונסטאון מדגימים שימוש נכון במקצב ממכר, בפסיכדליה איטית ובהוק מהגיהנום עם טוויסט קטן; כאילו הייתי כותב "למה לי לקחת לריאות?" או: "אני ואתה ואת נשנה את העולם", סטייל משולש אוהבים. בכל מקרה, לא צריך לכתוב שיר בשביל להרגיש את השיר שלהם.

המפשעות

"Maybe Tommorow"

זה השיר שבא לנו לדבר עליו. לעומת רוב הרפרטואר הנרחב של ה-BJM שהוא פרי מוחו וייצריו של מנהיג הלהקה אנטון ניוקומב, את השיר הזה כתב חבר הלהקה הוותיק מאט הוליווד. למרות זאת, השיר לא סוטה מסגנון הכתיבה של הלהקה – שירי אהבה פשוטים ומדוברים, בלי דימויים יומרניים. שירים שמצמצמים את הכאב לגרעין של תחושה, לאמת. ברור, לפחות לנו, שכשמאט שר "I dont'miss you at all" הוא בעצם מתכוון לכך שהוא ממש מתגעגע. אנחנו שואבים הרבה השראה מסגנון הכתיבה הזה ומשתמשים בו בשירים שלנו. לפני ההופעה הקודמת של ה-BJM בתל אביב, תרגמנו את השיר הזה לעברית ואנחנו מבצעים אותו לפעמים בהופעות: "יפה שלי תקחי ת'זמן, אולי מחר את תחזרי לכאן. יש לי ת'חבר'ס, יש לי יין לבן. אז אני פסדר, אני לא מת, לא מתגעגע בכלל".

להקת המפשעות תחמם את המופע של הבריאן ג'ונסטאון מסקר בישראל

ג'קי המאממת (בותימזוג)

"Anemone"

אני מכורה לסאונד המיוחד שלהם, לחגיגת הנגינה ולחופש במוזיקה, לקצב הכיפי, הטמבורין המעולה והגיטרות שאני כל כך אוהבת. האלבומים שלהם מלווים אותי בקביעות בנסיעות הרולרבליידס שלי והלהיט המסטול שלהם: "Anemone" מהאלבום Their Satanic" Majestie's Second Request" כשהרוח בשערי, תמיד מורח לי חיוך של הנאה על הפרצוף.

שעלת נפוצה

"David Bowie I Love You) Since I was Six)"

בשיר צנוע בלי שום דאווין חושפים הבראיין ג'ונסטאון מסקר צד ילדותי יותר ושובב שלהם. אנטון הרע מפנה את הבמה ובמקומו אנטון הטוב מלטף ושולח נשיקה. כיף לשמוע את הקול המתוק והשברירי שלו מגלה לנו מה סוד האהבה.

ירדן אלבוחר (יונדר)

"This is the one thing we did not want to have happen"

הקטע, שהוא מחווה ל-"She's Lost Control" של ג'וי דיוויז'ן, לקוח מ"Who Killed Sgt Pepper" שיצא ב-2010. הוא מתחיל באווירת פוסט פאנק אפלה ומתפתח ליצירה פסיכודלית אינטנסיבית. מדובר באחד השירים היותר נותנים בראש מהשנים האחרונות, אך בניגוד לאווירת הרוקנ'רול החיה שמאפיינת את האלבומים המוקדמים יותר, מדובר בקטע "אולפני" יותר.

אבירן חביב (הגרייט מאשין)

"Take if from the man"

זה השיר שללא ספק פתח לי את הרומן עם BJM, אני מת על הנרקוטיות ועל הבלוז. זה שיר שביצעתי תקופה עם I Was A Bastard לפני שהם הפכו להיפסטרים. משהו בשיר מאוד מחוספס וחסר פילטרים. I like it a lot.

תמר אנטלר

"Monster"

בחרתי ב-"Monster" בגלל שהוא אחד השירים הכנים שאי פעם שמעתי על מערכת יחסים. האווירה של הבתים די אופורית, ואז מגיעים הברייקים שלפני הפזמונים שמסמנים על שינוי שמתבטא בהבנה שהטוב והרע הם אחד.

בריאן ג'ונסטאון מסקריופיעו בבארבי תל אביב ב-15.7, פתיחת דלתות ב-20:30. יחממו: המפשעות. את המופע מפיקה חברת נרנג'ה