משהו משהו: המיקסטייפ של אלון עוזיאל, נובמבר 2014

מורלו משיק אי.פי חדש וקליפ מהמם, Yumi Zouma גורמים לנו להרגיש כאילו הם תמיד היו כאן ו-DeJ Loaf מפנה גב לשכונה, וזה טיפה מדאיג. המיקסטייפ החודשי של אלון עוזיאל

9 בנובמבר 2014

"Murlo – "Into Mist

מורלו הוא מפיק בריטי שעושה גריים כיפי ומלא בבאס כבר די הרבה זמן, אבל לפני מספר חודשים הוא החליט לעזוב את הדיי ג׳וב שלו ולהתמקד רק בדברים שהוא אוהב. זה היה צעד מעולה – האי-פי החדש שלו, ״Into Mist״, מלווה באסתטיקה מהממת (ראו את הקליפ שמתחת), מלא במלודיות ילדותיות וחמימות ובהפקה תזיזתית שאכן לוקחת את המוזיקה שלו ללבל הבא. ברור שבעבודה שהיתה לו לפני – שאני אפילו לא יודע מה היא הייתה – הוא תרם לעולם הרבה פחות.

"Guy Akimoto – "What's It For

גאי אקימוטו עושה מוזיקה מהירה, שמחה וקופצנית אבל זה לא מונע ממנו לקחת את הזמן ולשאול המון שאלות חשובות ומהותיות. הלוואי שהיו בעולם לפחות קצת תשובות בשבילו.

"Maxo feat. GFOTY – "Not That Bad

ל-GFOTY מצד שני, אין אף שאלה. היא כבר יודעת הכל, ומה שהיא לא יודעת, היא לא רוצה שיגידו לה. בעצם יש דבר אחד שהיא רוצה שתענו לה עליו, מה עדיף – גברים חתיכים או פסלי קרח?

not that bad (הפקסול במקור)
not that bad (הפקסול במקור)

"Danny L Harle – "In My Dreams

אם יש מישהו שעדיין מפקפק בכך שפיסי מיוזיק הם הדבר הכי מדהים שקרה ב-2014, אני מקווה שהשיר הזה והסטרים בין השעה של ההופעות של אומני הלייבל מהאלווין ישנה את דעתו. אם זה עדיין לא יעבוד, הבעיה היא כנראה לא בפיסי מיוזיק.

Ricky Eat Acid – "Inside My House; Some Place I Keep Dreaming About (Qrion Remix)"

קצת קשה למצוא את הקשר בין הרימיקס הזה של Qrion לגרסה המקורית של ריקי איט אסיד. כאילו, מדובר בשני שירים ממש עדינים ויפים, אבל הם מגיעים מעולמות אחרים לגמרי.

"Ulzzang Pistol & No Rome feat. Sarah Bonito – "Danceforever

אין אף סצנה של נשף סיום שהשיר הזה לא יהפוך למרגשת יותר.

"Yumi Zouma – "Alena

זה לא נתפס ש-Yumi Zouma איתנו פחות משנה – הם נשמעים כמו משהו שכולנו גדלנו עליו.

Yumi Zouma

"Dani Shivers – "The Child

הסינגל החדש של דני שיברז קצת מלחיץ כי אם מקשיבים למילים שלו ללא יותר מידי תשומת לב ניתן לחשוב שהיא רוצה ילד. אבל היא לא, אז הכל רגוע והאלבום הקרוב שלה בטח יהיה יפהפה.

"Baauer feat. AlunaGeorge & Rae Sremmurd – "One Touch

באאור הוא האיש שהפיק את ה״הארלם שייק״ ואלונה ג׳ורג׳ הם צמד אנשים מרגיזים במיוחד שמיד מורידים את האווירה, אז לא חשבתי שיהיה אפשר שלא לשנוא את השיר הזה. לגמרי טעיתי – מסתבר שריי שרימר יודעים להרים כל סיטואציה. כאילו, זה חייב להיות הם, כי אין סיכוי שאני מוכן להודות בכך שאני ממש אוהב את הפזמון המדבק של אלונה ג׳ורג׳.

"Baauer feat. AlunaGeorge & Rae Sremmurd - "One Touch

"Tkay Maidza – "Switch Lanes

טקיי מיידזה היא אוסטרלית בת 18, ההורים שלה מזימבבאוה, תמיד נראה שיש סביבה הילה של ווייבז מרימים וככל הנראה היא תהפוך בקרוב לכל מה שאזלייה בנקס יכלה להפוך אליו אם היא היתה בן אדם פחות מגעיל. בעוד שבנקס כבר שלוש שנים רק זורקת הצהרות, רבה עם אנשים, מתנשאת על המעריצים שלה ובעיקר לא מצליחה לשחזר את ההצלחה של ״212״, מיידזה מוציאה מוזיקה משמחת וחדשה, משתפת פעולה עם מלא סוגים של מפיקים ולאט לאט גונבת את הספוט של הראפרית שאנשים שיוצאים למועדנים לבנים הכי אוהבים.

"Blaze Kidd – "Suave

בלייז קיד הוא רפאר מאקוודור שחי בלונדון ובמיקסטייפ הבכורה שלו, שיצא לפני כמה ימים להורדה חינמית, הוא משתמש במפיקים ממש לוהטים – כמו אנה קפריס, שהפך את השיר הנ״ל לסאגה אפית וזוחלת – בכדי להבליט את ההיפ-הופ הניינטיזי שלו.

"Drake – "How Bout Now

דרייק לא מפסיק למצוא דרכים חדשות לכתוב שירים על זה שפעם לא האמינו בו והיום הוא כוכב וכולם לרגליו. בפעם הקודמת זה היה "בני זונות אף פעם לא אהבו אותנו, עכשיו הם רוצים לגלגל לנו אחת״ ובשיר הנוכחי זה ״לא רצית אותי אז אבל מה עם עכשיו/ כי אני Up עכשיו/ ואת Suck עכשיו״. אך אלו רק 2 דוגמאות מתוך עשרות שירים שמפנים האשמות דומות לבני משפחה, חברי ילדות ומשהו כמו מיליון בחורות מהעבר. הוא כנראה לעולם לא הולך לצאת מזה.

Mike WiLL Made It feat. Jody HighRoller & ILOVEMAKONNEN – "Syrup In My Soda"

ג׳ודי היירולר הוא השם שריף ראף נותן לעצמו כשהוא לא ריף ראף. מייק וויל מייד איט הוא כנראה המפיק הכי חשוב שיש כרגע בהיפ-הופ המסחרי אבל הוא לא ג׳ודי היירולר; מקונן הוא בטח לא גו׳די היירולר ונדמה לי שהוא בכלל רצה להיות זמר אופרה, אבל איכשהו הוא נהיה ראפר, כי אין הרבה אופרה באטלנטה. לשלושתם יש משהו אחד במשותף וזה שהם אוהבים לשתות את הסודה שלהם עם סירופ לשיעול, ממש כמו ג׳ודי היירולר וזה לגמרי ליגיטימי שיהיה להם שיר על התחביב המשותף שלהם.

ג׳ודי היירולר (מתוך חשבון האינסטגרם שלו)
ג׳ודי היירולר (מתוך חשבון האינסטגרם שלו)

"DeJ Loaf feat. Birdman & Young Thug – "Blood

התחושות ש-DeJ Loaf קרובה לפריצה התממשו לפני כשבועיים כשהיא חתמה בלייבל הענק ״קולומביה״ וכבר נדמה שמתחילים לשנות אותה. מספר ימים אחרי החתימה היא הוציאה מיקסטייפ חינמי שמכיל מלא שירים עצובים כמו הנ״ל, שכאילו ומספרים את הסיפור של סנופ מ״הסמויה״ – יש לה אח, סבא ובני דודים בכלא, את אבא שלה לקחו ממנה בגיל 4 וקשה שלא לשים לב לכמה שהיא אוהבת להשתמש בכלי נשק ולציין שהיא שומרת על זה אמיתי. אך כל אלו הם שירים שהוקלטו לפני החתימה ונדמה שהיא כבר מתעלמת ממשפטים שהיא אמרה בהם, כמו ״אני אוהבת ללבוש רק שחור/ אתם צריכים לראות את הארון שלי/ לובשת רק לבן כשאני רוצה להרגיש כמו בת״. פתאום היא מרגיעה את התוקפנות ומופיעה בסרטונים ותמונות עם ליפסטיק, מחשופים ומשקפיים שלא מתאימים לשכונה. יש סיכוי שזה סתם לחץ ושכלום לא הולך להשתנות – אבל אחרי מה שקרה עם ניקי מינאז׳ אני חי בפחד.

DeJ Loaf ביום החתימה ב"קולומביה" (מתוך חשבון האינסטגרם שלה)
DeJ Loaf ביום החתימה ב"קולומביה" (מתוך חשבון האינסטגרם שלה)